je kan op de foto klikken voor een vergroting.
#1 || 1/80 s - F 11 - ISO 160 - 90 mm ||

#2 || 1/80 s - F 14 - ISO 160 - 90 mm ||

Dan kan hij toch het "pannen" oftewel meetrekken niet oefenen, want dan staan de auto's stilGert Wagelaar schreef:ga files fotograferen, staan dagelijks op vaste tijden
heb het gemerkt bij mijn treintjes met snelle sluitertijden, de heren hier hadden erg veel commentaar op de met 130 km/u stilstaande treinenPancaran's schreef:Rik,
Ik begrijp dat je veel foto's met onscherpe achtergrond ziet. Dit komt dus door het "pannen". Wil je de achtergrond ook scherp, neem dan een snelle sluitertijd. Hoe langzamer je sluitertijd, hoe onscherper je achtergrond. Bij gebruik van een snelle sluitertijd moet ik zeggen dat je dan geen beweging meer in de foto ziet. De auto zou dan net zo goed stil kunnen staan voor een verkeerslicht. Juist door de onscherpe achtergrond, krijg je een idee hoe snel je onderwerp beweegt.
Suk6
Irwan
ff googlen (zoals Breznef soms adviseerd)Gert Wagelaar schreef:Wat is overigens een P2000 pager, luisteren naar de politie scanner?
Dankje voor de tips, en een prachtige foto. wel een hogere sluitertijd dan ik had?SwederD70 schreef:S-Mode, AF-C, hoge sluitertijden beginnen en daarna naar beneden bij stellen.
- Ga stabiel staan, je moet een 180graden draai in een keer kunnen maken zonder je evenwicht te verliezen of te verplaatsen
- Focus zo vroeg mogelijk op je onderwerp (zo gauw die zichtbaar is), de AF-C volgt wel wel....(een goede lens kan dit makkelijk bijhouden). Heb je een rits auto's dan moet je gewoon 1 kiezen en die blijven volgen
- HEEL belangrijk! Na het nemen van de opname DOOR blijven pannen!
Klinkt gek, de opname is gemaakt, waarom zou je nog door blijven zwaaien....?? Tja, als ik het doe worden de opnames stukken beter als dat ik het vergeet!
http://www.deeble.nl/photoshoot/albums/ ... 42-800.JPG