ruis D90

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
fredje04

ruis D90

Bericht door fredje04 » di nov 30 2010 2:25 pm

Help,

Ik heb onlangs een D90 gekocht bij de vakfotgraaf.
Hij vertelde mij de camera voorlopig op automaat te laten staan, nu vind ik de foto's niet om over naar huis te schrijven.
Vergroot ik ze, dan zie ik een wazige korrel, denk dan aan ruis, de kleuren zijn faal, maw wat doe ik verkeerd ?????????
Hoor graag de mening/advies van jullie alvorens terug te gaan naar de fotograaf.

M@rcel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: ruis D90

Bericht door M@rcel » di nov 30 2010 3:53 pm

Plaats een paar foto's die jij niet goed vindt, nu is er niets over te zeggen.

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » di nov 30 2010 4:21 pm

Waarom de camera op de groene knop zetten? :( Daar krijg je alleen maar vlakke foto's van. Er zijn verschillende factoren die je probleem kunnen veroorzaken,o.a. de WitBalans die verkeerd kan is ingesteld of je Iso waarden kloppen niet (te hoge Iso).Zet hem eens op de P-stand dat is ook een automaat met meer mogelijkheden (zie je handleiding) als je de camera beter gaat leren kennen kun je later de A-stand cq S-stand (diafragma & sluitertijd) gebruiken.Succ6.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

fredje04

Bericht door fredje04 » di nov 30 2010 7:43 pm

Thnx voor de reacties, zal morgen eens met de P stoeien (eerlijk toegeven dat ik deze stand niet heb gebruikt).
Zal eerder gemaakte foto,s dan bijvoegen..

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”