strobist fotografie
- JBD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
strobist fotografie
Ik weet niet of ik dit onderwerp op de juiste plaats zet (Patrick?) Een vraag: Als je je wilt verdiepen in strobist, wat kun je dan het beste als starter aanschaffen? Ik heb er ooit een demonstratie van gezien en wil er toch iets meer van weten.
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Re: strobist fotografie
Lampstatieven, minimaal 2 flitsers, parapluutjes, evt. softboxen die geschikt zijn voor op een reportageflitser. Evt. een setje radiotriggers, maar als je ervoor kan zorgen dat de commander en de flitsers elkaar kunnen "zien" is het eigen CLS systeem van Nikon ook prima bruikbaar.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Kijk ook eens op deze site, volgens mij alle informatie die jij zoekt.
Groeten van Willem
Groeten van Willem
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Lijkt mij een prima plek. Het gaat over wat je zou moeten kopen voor dit werk. Dat zijn flitsers...Blacksheep schreef:Ik weet niet of ik dit onderwerp op de juiste plaats zet (Patrick?) Een vraag: Als je je wilt verdiepen in strobist, wat kun je dan het beste als starter aanschaffen? Ik heb er ooit een demonstratie van gezien en wil er toch iets meer van weten.

Als het zou gaan over tips voor stobisten (is dat een werkwoord?), dan zou "Vragen en tips over foto's en fotograferen" passender zijn. Maar het luistert niet zo nauw; er zijn altijd grijze gebieden.
Ik kan je verder niet helpen in dit onderwerp. Ik ben geen strobist, hoewel ik wel af en toe met SB800('s) op afstand werk bij gebrek aan studioflitsers.
Je wilt er iets meer van af weten Joyce maar weet nog niet 100% zeker of je dit wel leuk gaat vinden? Pas op, strobisme is een verslavende ziekte.... Als je het hebt kom je er nooit meer vanaf
Ik zou rustig aan beginnen maar wel meteen goed spul kopen. Begin met een paraplu van bijv. Westcott. Ik zit aan deze te denken. Kun je gebruiken als shoot through of als bounce gebruiken. Vooral dat laatste krijg je mooi zacht licht mee indien je het zwarte doek op je paraplu laat zitten. Daar koop je er nog een goed statief bij met een bijbehorend Lite-Tite Swivel adapter en een Stroboframe Shoe Mount. Kan het goedkoper? Ja hoor, vele malen echter.....
Nu ga je je D300 als commander gebruiken zodat je het Nikon CLS systeem ten volle benut. In het begin laat je de handel lekker op iTTL staan, werkt als een tierelier. Zodra je besmet raakt met het virus, incubatietijd gemiddeld 1 week, ga je verder en koop je een tweede flitser, zelfde soort statief, softbox en misschien dan wel een trigger setje. Dan gaat het feest pas helemaal beginnen en beschouw ik je als verloren. Niet meer te genezen maar wel de enige ziekte die je je leven lang kan verdragen.
Have fun,
ALE
Ps, zal ik je nog een PB-tje sturen.... Je weet wat dat kan betekenen

Ik zou rustig aan beginnen maar wel meteen goed spul kopen. Begin met een paraplu van bijv. Westcott. Ik zit aan deze te denken. Kun je gebruiken als shoot through of als bounce gebruiken. Vooral dat laatste krijg je mooi zacht licht mee indien je het zwarte doek op je paraplu laat zitten. Daar koop je er nog een goed statief bij met een bijbehorend Lite-Tite Swivel adapter en een Stroboframe Shoe Mount. Kan het goedkoper? Ja hoor, vele malen echter.....
Nu ga je je D300 als commander gebruiken zodat je het Nikon CLS systeem ten volle benut. In het begin laat je de handel lekker op iTTL staan, werkt als een tierelier. Zodra je besmet raakt met het virus, incubatietijd gemiddeld 1 week, ga je verder en koop je een tweede flitser, zelfde soort statief, softbox en misschien dan wel een trigger setje. Dan gaat het feest pas helemaal beginnen en beschouw ik je als verloren. Niet meer te genezen maar wel de enige ziekte die je je leven lang kan verdragen.
Have fun,
ALE

Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- JBD
- Clublid
- Contacteer:
Lieve Hellup Arthur,ALE schreef:Je wilt er iets meer van af weten Joyce maar weet nog niet 100% zeker of je dit wel leuk gaat vinden? Pas op, strobisme is een verslavende ziekte.... Als je het hebt kom je er nooit meer vanaf![]()
Have fun,
ALE
Je spiegelt me een angstaanjagend beeld voor

Ennuh, die PB'tjes van jou!!!!! brrr

- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Jullie doen het voorkomen als een ernstige vorm van NAS. Er is toch nog nooit iemand aan overleden neem ik aan? 

- JBD
- Clublid
- Contacteer:
Nee dat niet Patrick, maar wel een ernstige dreiging tot echtscheidingPatrick schreef:Jullie doen het voorkomen als een ernstige vorm van NAS. Er is toch nog nooit iemand aan overleden neem ik aan?

Neuh, is gewoon een S.O.A. (Strobistische Overdraagbare Aandoening).
ALE
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- JBD
- Clublid
- Contacteer:
Foei toch Arthur!!!ALE schreef:Neuh, is gewoon een S.O.A. (Strobistische Overdraagbare Aandoening).
ALE

- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Zo heb ik hem niet opgevoed....Blacksheep schreef:[Foei toch Arthur!!!

Wellicht een idee om dit draadje verder serieus te houden. Volgens mij stelde je een serieuze vraag Blacksheep.
- Frank B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Strobist fotografie is inderdaad verslafend en met weinig middelen mogelijk. Net nog even buiten in het donker met een sb 900 en onlangs aangeschafte witte paraplu/statiefje gebounced.

- JBD
- Clublid
- Contacteer:
Frank B schreef:Strobist fotografie is inderdaad verslafend en met weinig middelen mogelijk. Net nog even buiten in het donker met een sb 900 en onlangs aangeschafte witte paraplu/statiefje gebounced.
[Foto]
Wow!! En toen was het al helemaal donker

- Frank B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Yep.
was vanavond om 17.45 uur, alleen nog beetje oranje lucht maar dat is weggecropt. D300 via commanderinstelling naar 1 flitser op TTL gebounced in witte paraplu op ca. 1,5 meter afstand.
was vanavond om 17.45 uur, alleen nog beetje oranje lucht maar dat is weggecropt. D300 via commanderinstelling naar 1 flitser op TTL gebounced in witte paraplu op ca. 1,5 meter afstand.