D 50's uitleveren met stof op de sensor?
D 50's uitleveren met stof op de sensor?
Wie kent het probleem bij een nieuw gekochte D50 waar gelijk al de wereld aan stof op de sensor zit? Ik weet dat dit op den duur ooit eens een keer gebeurd maar vind het wel een slechte zaak dat dit gelijk al bij ongebruikte camera's het geval is. Zelf heb ik mijn 4 weken oude D50 weer terug moeten brengen naar de winkel. Voor hoelang ik hem kwijt ben weet ik absoluut niet maar het valt gelukkig wel onder de garantie. Overigens ben ik niet iemand die lenzen verwisseld en al helemaal niet in stoffige ruimtes gaat staan.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het kan natuurlijk zijn, dat het een showmodel is geweest en een keer uit de doos is geweest en door mensen is geprobeerd en eventueel lenzen zijn gewisseld. Wel is het een slechte zaak dat zo'n winkel voordat deze verkocht wordt niet even de camera netjes maakt.
Maar waarom breng je je camera weg om stof te verwijderen, dat kost en veel tijd en geld. Koop een blaasballetje klap je spiegel omhoog (zit in het menu) en knijpen in dat balletje (niet zelf blazen, want dan heb je kans op speeksel op je sensor.)
En tsja als je een DSLR hebt moet je er toch echt aan geloven en die paar stofjes die in de toekomst ontstaan voor lief nemen en in PS in 2 sec. wegklonen ook geen ramp.
Suc6
Maar waarom breng je je camera weg om stof te verwijderen, dat kost en veel tijd en geld. Koop een blaasballetje klap je spiegel omhoog (zit in het menu) en knijpen in dat balletje (niet zelf blazen, want dan heb je kans op speeksel op je sensor.)
En tsja als je een DSLR hebt moet je er toch echt aan geloven en die paar stofjes die in de toekomst ontstaan voor lief nemen en in PS in 2 sec. wegklonen ook geen ramp.
Suc6

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn kamera was ook geleverd met stof op de censor. De camera is in de winkel voor het eerst uit de doos gehaald door de verkoper. Ik heb toen bij de deuropening wat foto’s geschoten. Onder andere van een hijskraan en onderweg naar huis van molens. Na enkele dagen viel mij op dat op al dat soort foto’s met een maximale diafragma instelling (hoog f nummer) op exact dezelfde plaats vlekjes waren te zien. Ik had toen nog maar één lens dus die had ik er nog nooit af gehad. De foto speciaal zaak waar ik de kamera heb gekocht heeft de stof er voor me afgehaald terwijl ik bij de toonbank stond te wachten. Later hebben ze dat nog wel vaker gedaan maar dat kwam door het lenzen wisselen. Dit reinigen doen ze overigens kosteloos.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Brenzef schreef:.....scheiten.

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is inderdaad niet erg maar als je het verschijnsel nog niet kent omdat je film rolletjes en/of vaste lenzen gewend bent schrik je wel flink als je op al je foto’s geschoten met je nieuwe “dure†camera al die vlekken ontdenkt.
Wat ik wel erg vind is als ik een foto wil schieten ik plots begin te sch...
Wat ik wel erg vind is als ik een foto wil schieten ik plots begin te sch...

- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Oeps, ehh schieten..... dussssOpgezetfan schreef:Brenzef schreef:.....scheiten.![]()
![]()
![]()

Laatst gewijzigd door Brenzef op wo mar 28 2007 12:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Ik volg dit forum al een tijdje en heb bij deze post dan maar "de stoute schoenen aangetrokken" en me ook maar even aangemeld.
Ik heb het ook gehad. De eerste keer met mijn eigen D50 en de 2e keer bij een D50 van een vriend van me. Beide camera's hadden stof op de sensor. Erg slordig, maar een blaasbalgje doet wonderen......
Remco
Ik heb het ook gehad. De eerste keer met mijn eigen D50 en de 2e keer bij een D50 van een vriend van me. Beide camera's hadden stof op de sensor. Erg slordig, maar een blaasbalgje doet wonderen......
Remco
Inmiddels heb ik mijn camera weer terug. Ik werd doorgestuurd naar een vak-fotograaf die met een blaasbalgje het stof heeft weten te verwijderen. Daarbij heb ik gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om daar ook een blaasbalgje aan te schaffen.Remco schreef:Erg slordig, maar een blaasbalgje doet wonderen......
In ieder geval kan ik voorlopig weer even naar hartelust verder spelen met de Nikon D50.