Batterijen snel leeg met flitsen in M stand

Discussies over flitsers
Plaats reactie
jaro
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Batterijen snel leeg met flitsen in M stand

Bericht door jaro » za dec 04 2010 8:19 pm

Ik heb vandaag mijn Cactus V4 setje ontvangen en ben meteen gaan uitproberen. Wat mij opvalt is dat de oplaadbare batterijen in mijn SB600 en SB28 snel zwakker worden bij het flitsen in de M-stand 1/1. Ik gebruik Varta Photo Accu 2500mAh en Hama 2300mAh. Hebben jullie ook dezelfde ervaring? Zijn de Eneloops in dit geval beter?

Ander punt: de SB600 zit niet stevig vast op de ontvanger, ondanks dat ik het hendeltje gebruik. Hij zal niet snel losschieten, maar de SB28 kun je stevig vastdraaien met het wieltje aan de voet.
Jan Ronday

D4s, D700, D300, Nikkor 70-200 f/4G, Nikkor 24-120 f/4G, Nikkor 85 f/1.8G, Nikkor 50 f/1.8G, Nikkor 35 f/1.8G, plus een aantal dx lenzen, Fujifilm X100s

Rick S.

Re: Batterijen snel leeg met flitsen in M stand

Bericht door Rick S. » za dec 04 2010 8:21 pm

Ik gebruik zelf altijd 2700maH batterijen en die werken goed, opzich is het niet raar dat je batterijen snel leeg raken aangezien 1/1 de felste/grootste flitscapaciteit geeft. Mocht je iets minder flits willen hebben kan je hem handmatig natuurlijk iets terugschroeven waardoor je levensduur iets langer zal zijn.

Gideon
Forumlid
Forumlid

Re: Batterijen snel leeg met flitsen in M stand

Bericht door Gideon » wo feb 09 2011 12:33 am

jaro schreef:Ik heb vandaag mijn Cactus V4 setje ontvangen en ben meteen gaan uitproberen. Wat mij opvalt is dat de oplaadbare batterijen in mijn SB600 en SB28 snel zwakker worden bij het flitsen in de M-stand 1/1. Ik gebruik Varta Photo Accu 2500mAh en Hama 2300mAh. Hebben jullie ook dezelfde ervaring? Zijn de Eneloops in dit geval beter?

Ander punt: de SB600 zit niet stevig vast op de ontvanger, ondanks dat ik het hendeltje gebruik. Hij zal niet snel losschieten, maar de SB28 kun je stevig vastdraaien met het wieltje aan de voet.

Hoe bevalt de Cactus? en ik hoor dat de SB-28 aardig stroom vreet op full power

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”