D300s + grip MD-D10
D300s + grip MD-D10
Bij aanschaf van de MD-D10 voor de D300s, moet je er dan ook een MD-D10EN (batteryholder) bijkopen, of wordt deze meegeleverd in de doos ?
-
- Forumlid
- Contacteer:
Re: D300s + grip MD-D10
FF gejat van de site van cameranu:
Act. voorraadstatus Artikel op voorraad
Levertijd: Direct.
Prijs: € 179,00 (incl. 19,00% BTW)
Verwijderingsbijdrage: € 0,00
Garantie: Minimaal 2 jaar
Info
Originele battery pack voor de Nikon D300 en D700
Toelichting
Standaard fotograferen de D700 en D300 met 5-6 beelden per seconde. In combinatie met de MB-D10 grip kunt u dit verhogen naar 8 beelden per seconde. Dit werkt echter alleen met de volgende combinaties:
- D300/D700 + EN-EL3e accu in camera + 8 x AA Geladen Penlite in Grip
- D300/D700 + EN-EL3e accu in camera + EN-EL4a accu in Grip middels BL-3 batterij houder
De 8 beelden per seconde zijn dus niet mogelijk wanneer u in de grip een tweede EN-EL3e plaatst (welke standaard in de Grip kan worden geplaatst). De benodigde accessoires voor het mogelijk maken van 8 beelden per seconde vindt u in de optionele accessoires-lijst.
Inhoud verpakking
- MB-D10 Grip
- MS-D10EN houder (voor EN-EL3e accu)
- MS-D10 houder (voor 8 penlites)
- Opbergtas voor MS-D10(EN) houder
- Handleiding (Nederlands)
- Garantiecertificaat
groet, Michel
Act. voorraadstatus Artikel op voorraad
Levertijd: Direct.
Prijs: € 179,00 (incl. 19,00% BTW)
Verwijderingsbijdrage: € 0,00
Garantie: Minimaal 2 jaar
Info
Originele battery pack voor de Nikon D300 en D700
Toelichting
Standaard fotograferen de D700 en D300 met 5-6 beelden per seconde. In combinatie met de MB-D10 grip kunt u dit verhogen naar 8 beelden per seconde. Dit werkt echter alleen met de volgende combinaties:
- D300/D700 + EN-EL3e accu in camera + 8 x AA Geladen Penlite in Grip
- D300/D700 + EN-EL3e accu in camera + EN-EL4a accu in Grip middels BL-3 batterij houder
De 8 beelden per seconde zijn dus niet mogelijk wanneer u in de grip een tweede EN-EL3e plaatst (welke standaard in de Grip kan worden geplaatst). De benodigde accessoires voor het mogelijk maken van 8 beelden per seconde vindt u in de optionele accessoires-lijst.
Inhoud verpakking
- MB-D10 Grip
- MS-D10EN houder (voor EN-EL3e accu)
- MS-D10 houder (voor 8 penlites)
- Opbergtas voor MS-D10(EN) houder
- Handleiding (Nederlands)
- Garantiecertificaat
groet, Michel
Dus met MS-D10EN houder (voor EN-EL3e accu). komt er dus alleen een EN-EL3e accu bij (als ik doorvoor kies).
Dank !
Dank !
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De houder voor 8 AA batterijen zit er zeker bij. Het enige dat er niet bij zit is het klepje voor de grote accu uit de pro-bodies.
Een reden voor een extra accu in plaats van de AA batterijen is het bijkomende gewicht; 8 penlites wegen best wel wat. Het is vooral handig als je een keer onderweg zonder accu's dreigt te komen zitten. En natuurlijk om de maximale 8 foto's per seconde te halen. Maar het verschil tussen 7 fps en 8 fps is natuurlijk niet echt schokkend groot.
Ten slotte: wel even kijken waar je 'm koopt. De prijzen lopen flink uiteen!
Een reden voor een extra accu in plaats van de AA batterijen is het bijkomende gewicht; 8 penlites wegen best wel wat. Het is vooral handig als je een keer onderweg zonder accu's dreigt te komen zitten. En natuurlijk om de maximale 8 foto's per seconde te halen. Maar het verschil tussen 7 fps en 8 fps is natuurlijk niet echt schokkend groot.
Ten slotte: wel even kijken waar je 'm koopt. De prijzen lopen flink uiteen!
je bedoelt de EN-EL4e accu zeker, maar als je deze aanschaft moet je ook er weer een lader bij kopen.
Ik ga eigenijk altijd naar Urk, ik zal het daar in iedergeval wel bespreekbaar maken als ik de D300S ophaal. Het is graag of niet.
Behalve dat heb ik er daar al genoeg uitgegeven in de loop der jaren, en op zo'n bedrag denk ik niet dat ze over een paar tientjes
moeilijk gaan doen, tenminste dat hoop ik.
Ik ga eigenijk altijd naar Urk, ik zal het daar in iedergeval wel bespreekbaar maken als ik de D300S ophaal. Het is graag of niet.
Behalve dat heb ik er daar al genoeg uitgegeven in de loop der jaren, en op zo'n bedrag denk ik niet dat ze over een paar tientjes
moeilijk gaan doen, tenminste dat hoop ik.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Die bedoel ik. Is erg duur, zowel de accu als de lader, en in de praktijk mijns inziens niet nodig.palone schreef:je bedoelt de EN-EL4e accu zeker, maar als je deze aanschaft moet je ook er weer een lader bij kopen.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dat ben ik tot op zekere hoogte met je eens. De EN-EL4a gaat wel veel langer mee dan een EN-EL3e. Je hebt dus minder vaak een vervanger of extra accu nodig.Patrick schreef:Die bedoel ik. Is erg duur, zowel de accu als de lader, en in de praktijk mijns inziens niet nodig.palone schreef:je bedoelt de EN-EL4e accu zeker, maar als je deze aanschaft moet je ook er weer een lader bij kopen.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Je kan een aantal EN-EL3's laten aanrukken voor de prijs van een grote en een lader. En als je ook nog het penlight alternatief hebt, dan wordt het allemaal heel dubieus.Cees Laarman schreef:Dat ben ik tot op zekere hoogte met je eens. De EN-EL4a gaat wel veel langer mee dan een EN-EL3e. Je hebt dus minder vaak een vervanger of extra accu nodig.Patrick schreef:Die bedoel ik. Is erg duur, zowel de accu als de lader, en in de praktijk mijns inziens niet nodig.palone schreef:je bedoelt de EN-EL4e accu zeker, maar als je deze aanschaft moet je ook er weer een lader bij kopen.
Ander verhaal is het natuurlijk als je een D700 of D300 hebt als backup naasst een D3 of zo. Dan is dat klepje wel handig, want dan heb je al een accu en een lader.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik werk vanaf het begin al met de D300 en grip had eerst de en el 3 batterijen.Was best onhandig want als je de grip eronder had kon je nooit 123 bij de batterij in de body.Al snel de en-el 4 battery aan geschaft, ik heb er twee van en zit nooit zonder stroom ok is wel een investering maar meer dan waard.De camera schijnt? ook wat sneller te zijn met deze accuus ik vind het een fijne combi. Ik heb ook de speciale oplader erbij deze kan in een keer beide batterijen opladen.Als je het geld ervoor hebt zou ik het zeker doen.
Groet
John.
Groet
John.
- Cees
- Forumlid
Patrick schreef: Je kan een aantal EN-EL3's laten aanrukken voor de prijs van een grote en een lader. En als je ook nog het penlight alternatief hebt, dan wordt het allemaal heel dubieus.
Ander verhaal is het natuurlijk als je een D700 of D300 hebt als backup naasst een D3 of zo. Dan is dat klepje wel handig, want dan heb je al een accu en een lader.
Tja, ik had al een 4a en een lader, dus ......
Daarbij, dan moet je toch wisselen!

Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Om een paar honderd euro te besparen wissel ik graag een paar keer per jaar een accu. Dat is wel heel makkelijk verdiend. Als je al een accu hebt, natuurlijk ander verhaalCees Laarman schreef:Patrick schreef: Je kan een aantal EN-EL3's laten aanrukken voor de prijs van een grote en een lader. En als je ook nog het penlight alternatief hebt, dan wordt het allemaal heel dubieus.
Tja, ik had al een 4a en een lader, dus ......
Daarbij, dan moet je toch wisselen!

Op de D300 ging je met de grip en die 4a nog 2fps vooruit, maar met de D300s is dat nog maar 1fps. Dat merk je amper imo.
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
En als je de AA houder gebruikt en er 8 2700 Ni-MH's in doet haal je die snelheid ook. Dat kost misschien 30 euro aan batterijen en dan heb je hetzelfde effect. Heb dit jaar zonder problemen de hele luchtmachtdagen met 8 AA's 2700 Ni-MH van GP geschoten (+/- 1000 foto's) zonder te hoeven laden. Dat waren de batterijen van mijn flitser. Een 4a is dus niet nodig om die snelheden te halen.Tom schreef:Op de D300 ging je met de grip en die 4a nog 2fps vooruit, maar met de D300s is dat nog maar 1fps. Dat merk je amper imo.
Spul waarmee je foto's maakt...
- yo-1
- Clublid
Heb 2 MB-D10's in gebruik, en ben nog steeds zeer tevreden over de Phottix Kosmo accu (een kloon van de EN-EL4A, specifiek voor de MB-D10, inclusief lader en batterij-deksel).
Destijds gekocht via Arend Handelsonderneming (kan ze alleen op hun site zo snel even niet meer vinden). Kost slecht éénderde van de prijs van een originele EN-EL4A+lader......
Destijds gekocht via Arend Handelsonderneming (kan ze alleen op hun site zo snel even niet meer vinden). Kost slecht éénderde van de prijs van een originele EN-EL4A+lader......
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II
het zak me natuurlijk op een Nikon-site niete in dank worden afgenomen, maar ik gebruik al een jaar tot volle tevredenheid de Zeikos houder ipv de Nikon MB-D10. Kost nog geen kwart van de prijs en is even goed. Niet alleen mijn opinie, maar van vele gebruikers (zie reviews Amazon). De penlights van Varta Power accu 2700 mAh bevallen me het beste, maar een tweede EN-El3d batterij werkt ook prima, zij het een fractie trager. Ik zou niet meer zonder willen op mijn D300s. De balans is door het extra gewicht heel fijn.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Ik ken de genoemde grip niet, dus kan het niet beoordelen. Maar ik heb altijd erg weinig vertrouwen in dit soort "gebruikerservaringen". Sowieso gaan de meeste mensen hun aankoop niet afkraken, en ik vraag me af hoeveel mensen met beide gewerkt hebben.
Neemt niet weg dat ik best geloven wil dat dat ding het prima doet.
Ik heb de mijne, de echte Mb-D10, trouwens voor 129 Euro gekocht bij Cameraland. Dat is neem ik aan niet de prijs waar vanaf jij het prijsverschil berekend hebt?
Neemt niet weg dat ik best geloven wil dat dat ding het prima doet.
Ik heb de mijne, de echte Mb-D10, trouwens voor 129 Euro gekocht bij Cameraland. Dat is neem ik aan niet de prijs waar vanaf jij het prijsverschil berekend hebt?