Diner fotograferen

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
JJG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Diner fotograferen

Bericht door JJG » ma dec 06 2010 7:11 pm

Half januari moet ik o.a. fotos van een diner maken tijdens een bruiloftsfeest. De ceremonie overdag doet een andere fotograaf.

Nu is het volgens mij not-done om etende mensen te fotograferen, dus dat is sowieso niet de bedoeling.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Er zijn wat verhogingen in de zaal waar het plaats vind dus daar zal ik gebruik van gaan maken. ( overzichtsfotos ) Persoonlijk lijkt het mij leuk om o.a. een ober zijn dienblad te tonen en daar een foto van te maken met de ober zelf op de achtergrond.

Hebben jullie nog tips/ideeën?

Greatgreengoblin

Re: Diner fotograferen

Bericht door Greatgreengoblin » do dec 09 2010 12:37 am

Aan je flickr foto's te zien ben je een erg goede fotograaf. In die trend moet je volgens mij ook foto's maken van het diner. Niet het eten is belangrijk, maar eerder de emotie van de mensen. ik ben er zeker van dat je zelfs tijdens een diner erg mooie gezichten of details van iets op de tafel kan maken.
Misschien wel de leuke oom die net een glaasje teveel op heeft, of de vader van de bruid die apetrots een paar meter verwijderd van zijn dochter aan de tafel zit. Ik denk dat bruid en bruidegom ook verwachten vooral de liefdevolle sfeer op glimmend fotopapier te krijgen. Een trouwfeest is altijd improviseren...

JJG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JJG » za dec 11 2010 1:22 pm

Dank voor je antwoord èn compliment! ( al kan het altijd beter :) )

Ja, idd. Dat soort momenten zijn vaak de mooiste. Vind het vaak wel moeilijk om die momenten er goed op te krijgen. Je moet het maar net zien en op tijd erbij zijn. Maar ik neem je tips mee, dank!

Naast het diner moet ik wat later op de avond 120!! mensen op de rode loper op de foto zetten. Die fotos worden aan het einde van de avond aan de mensen meegegeven.( er komt iemand anders die ze dan afdrukt ) Dat wordt nog wel spannend denk ik. Mij lijkt het handig een vast punt te nemen waar je de mensen op de foto zet zodat je met dezelfde omstandigheden qua licht kan werken. Lijkt mij een goed idee? Zou een statief handig zijn? Wel denk ik dat dat dan mij beperkt qua bewegingsvrijheid...

Verder is er ook een feestje in dezelfde lokatie met wat muziek en de nodige danspasjes.

Als er iemand nog wat weet, let me know pls.

Greatgreengoblin

Bericht door Greatgreengoblin » wo dec 29 2010 2:54 am

ach zo... in het geval van "catwalk" fotografie zou ik me niet storen aan de bewegingsvrijheid. het belangrijkste is toch dat iedereen er gewoon op staat. Als je dan een beetje werkt met scherptediepte komt dat dik in orde. En het dansen achteraf is altijd leuk om sfeerfoto's te maken.

ben nieuwsgierig naar het resultaat... je post er toch een paar op dit forum hé :)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo dec 29 2010 10:08 am

JJG schreef: Naast het diner moet ik wat later op de avond 120!! mensen op de rode loper op de foto zetten. Die fotos worden aan het einde van de avond aan de mensen meegegeven.( er komt iemand anders die ze dan afdrukt ) Dat wordt nog wel spannend denk ik. Mij lijkt het handig een vast punt te nemen waar je de mensen op de foto zet zodat je met dezelfde omstandigheden qua licht kan werken. Lijkt mij een goed idee? Zou een statief handig zijn? Wel denk ik dat dat dan mij beperkt qua bewegingsvrijheid...
Een vaste plek lijkt mij ook het handigste en werkt het snelste. Je kunt met een vaste plek daar zelfs nog een aankleding maken met een achtergrond. Bewegingsvrijheid zou ik me niet zo druk over maken, als het met het statief niet lekker gaat, haal je de camera toch weer gewoon van het statief af en neem je ze uit de hand. Dat heb je met een paar opnamen bekeken.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”