1

2

3

4

5

6

Door de bewerking van bordermaker (moet nu goed zijn) zijn ze lang zo scherp niet als op de pc
gr peter

Als je de belichting op je camera 1á 2 stops(even experimenteren) overbelicht heb je gegarandeert witte sneeuw,en heb je geen nabewerking van een fotoprogamma nodig om de sneeuw van blauw naar wit te maken.Succ6.eljonko schreef:Bedankt voor de tips heren.
Iemand nog een tip voor hoe ik het blauwe wit maak in photoshop? Met levels en curves lukt dit in ieder geval niet.
Gr peter

Het blauwe kleurzweem is een witbalansprobleem. Geen belichtingsprobleem. Zou het dat zijn , dan zou ik binnen Capture een NEF-bestand met het veranderen van de belichting een kleur veranderen. Je moet echt de kleurverhoudingen R,G en B veranderen. En dat kun je doen o.m. met een grijspuntje.Germay schreef:Als je de belichting op je camera 1á 2 stops(even experimenteren) overbelicht heb je gegarandeert witte sneeuw,en heb je geen nabewerking van een fotoprogamma nodig om de sneeuw van blauw naar wit te maken.Succ6.eljonko schreef:Bedankt voor de tips heren.
Iemand nog een tip voor hoe ik het blauwe wit maak in photoshop? Met levels en curves lukt dit in ieder geval niet.
Gr peter