IJspad

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

IJspad

Bericht door ErikB » vr dec 10 2010 12:19 pm

Vanochtend ben ik er ondanks de gladheid toch even op uit gegaan. Het was nog een hele toer om over de spekgladde brug te komen, maar eenmaal over de brug kan het feest beginnen. Een stukje gewandeld totdat ik bij dit fietspad kwam dat omgetoverd was tot een ijspad. De zon stond er goed op en ik besloot mijn nieuwe filter (grijsverloop) uit te proberen met dit als resultaat:

Afbeelding

gewoon peter

Re: IJspad

Bericht door gewoon peter » vr dec 10 2010 12:33 pm

Heel mooi Erik, mag iets scherper, groet, peter

ErikB
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ErikB » vr dec 10 2010 12:43 pm

gewoon peter schreef:Heel mooi Erik, mag iets scherper, groet, peter
Scherpte zit er naar mijn idee goed en genoeg in. Waar mis je precies scherpte?

Verder heb ik diafragma van F11 gebruikt, veel hoger ga ik niet zitten i.v.m. kwaliteitsverlies ;)

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » vr dec 10 2010 1:10 pm

ErikB schreef:
gewoon peter schreef:Heel mooi Erik, mag iets scherper, groet, peter
Scherpte zit er naar mijn idee goed en genoeg in. Waar mis je precies scherpte?

Verder heb ik diafragma van F11 gebruikt, veel hoger ga ik niet zitten i.v.m. kwaliteitsverlies ;)
Erik, even voor de goede verstandhouding, het is mijn mening dat hij wat scherper kan, vooral de takken tegen de zon in. Je plaatst de foto in beoordelingen dus kun je reacties verwachten. Bijna nooit van stom, of dat doe je verkeerd, maar meer van "ik" zou het anders gedaan hebben. Maar als jij de scherpte wel goed vind, niets aan doen. Het is jouw foto en jij moet er mee verder leven. groet en fijn weekend, peter :wink:

ErikB
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ErikB » vr dec 10 2010 1:50 pm

Dat begrijp ik Peter, ik vroeg ook om die reden door ;) Als feedback specifiek is heb je er meer aan, scherpte missen vind ik erg breed en dus had ik graag wat specifieker waar de scherpte volgens jou mist ;)
Excuus als dat verkeerd over kwam.

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » zo dec 12 2010 12:26 pm

Haha en om het nog leuker te maken vind ik het verloop van de scherpte prima. Waarom moet een foto scherp zijn en waarom moet een hele foto scherp zijn. Volgens mij wil je een beeld of gevoel uitdrukken, spelen met scherpte, scherptediepte, licht en ruis zijn juist die elementen die een fotograaf kan gebruiken om zijn beeld te versterken. Technisch perfecte plaatjes maken komt voort uit het beheersen van de technische eigenschappen van de camera, goede foto's maken komt voort uit de creativiteit van de fotograaf. Juist op dit hoekje van het forum zou ik wat meer experimenten verwachten, dus kom maar op :mrgreen:
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”