Beste Collega's,
Wie kan mij helpen met advies/ervaring. Ik twijfel tussen een sb900 (naast mijn sb600) of een flitsset. Er zijn nu setjes te verkrijgen (2 koppen, 2 statieven, parapluutjes etc) voor de prijs van de sb900 (Calumet Genesis 200/200 2 kit ). Als ik voor de sb900 ga ik vanaf mijn d300 zowel de sb900 als de sb600 aansturen. Ik gebruik de sb600 al regelmatig met draadloos flitsen. Ik weet het even niet gezien ik niet de voor/nadelen weet van 2 draadloze flitsers versus 2 flitskoppen.
Wie heeft hier ervaring mee??
Dank!!!
Gr. Boy Hazes
sb900 of flitsset???
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: sb900 of flitsset???
Denk dat het er van af hangt wat je plannen zijn. Wil je veel op lokatie gaan fotograferen dan zou ik voor de SB900/SB600 combi gaan, wil je alleen in de (thuis)studio gaan fotograferen dan is de studioset waarschijnlijk financieel aantrekkelijker. Bij de SB's moet je immers ook nog lampstatieven, swivels en paraplu's/softboxen aanschaffen om hetzelfde soort licht te kunnen creëeren.
Je kunt je studioflitsers overigens ook draadloos aansturen m.b.v. een radiotriggerset.
Ik gebruik zelf ook beide (een eenvoudige studioset en/of een aantal SB's); de SB's voor op lokatie en de studioset thuis. Moet wel zeggen dat ik thuis ook steeds vaker naar de speedlights grijp - en ook combineer ik ze vaak met de studiolampen. Oooops, sorry, ik wilde je keuze niet moeilijker maken ...
Je kunt je studioflitsers overigens ook draadloos aansturen m.b.v. een radiotriggerset.
Ik gebruik zelf ook beide (een eenvoudige studioset en/of een aantal SB's); de SB's voor op lokatie en de studioset thuis. Moet wel zeggen dat ik thuis ook steeds vaker naar de speedlights grijp - en ook combineer ik ze vaak met de studiolampen. Oooops, sorry, ik wilde je keuze niet moeilijker maken ...

- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Hier hetzelfde verhaal.
Ik heb een studioset, en ik heb een SB600 en SB900.
Steeds vaker gebruik ik de SB's met stafief en paraplu.
Makkelijker, meer portable. Minder gedoe dus.
Ik heb een studioset, en ik heb een SB600 en SB900.
Steeds vaker gebruik ik de SB's met stafief en paraplu.
Makkelijker, meer portable. Minder gedoe dus.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in studioflitsets die zo weinig kosten. Dus ik stem voor de flitser.
Liever sparen voor een wat krachtiger studioset van een gerenomeerd merk.
Liever sparen voor een wat krachtiger studioset van een gerenomeerd merk.
Top. Dank voor de reacties. Ik ga (misschien vandaag nog) een sb900 aanschaffen.
Die flitsset schuif ik even vooruit. Ik werk voornl. op lacatie. Dus een beetje degelijkheid mag wel.
Dank en groet,
Boy Hazes
Die flitsset schuif ik even vooruit. Ik werk voornl. op lacatie. Dus een beetje degelijkheid mag wel.
Dank en groet,
Boy Hazes
Nogmaal dank. Net bij Camera Express een sb900 opgehaald. Net getest en zeer tervreden samen met de sb900. Komt goed uit, morgen moet ik een paar portretten maken.
Groeten van Boy Hazes
Groeten van Boy Hazes