Tamron 70-200 f/2.8
Tamron 70-200 f/2.8
Ik heb tweedehands een Tamron 70-200 f/2.8 gezien. Is iemand bekend met dit objectief?
Ik zit er aan te denken deze aan te schaffen en er misschien nog een 1.4x of 2.0x converter bij te kopen.
Ik zit er aan te denken deze aan te schaffen en er misschien nog een 1.4x of 2.0x converter bij te kopen.
Re: Tamron 70-200 f/2.8
Kort: Optisch in orde, maar erg trage focus. Sigma variant is optisch wat minder, maar de focus maakt heel veel goed.
Nikon wint het van beiden, maar die is dan ook een tikje duurder.
Nikon wint het van beiden, maar die is dan ook een tikje duurder.

Hoe traag is erg traag? In vergelijking met de nikkor 70-300 VR bijvoorbeeld?
70-300 is behoorlijk vlot. Ik denk (en dat is een gevalletje gevoel, en niet feiten) dat je de Tamron kunt vergelijken met een 80-200 schuivert van Nikon.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Afgezien dan van de accuratesse van de autofocus, die schijnt bij de Tamron duidelijk minder te zijn.Tom schreef:70-300 is behoorlijk vlot. Ik denk (en dat is een gevalletje gevoel, en niet feiten) dat je de Tamron kunt vergelijken met een 80-200 schuivert van Nikon.
Hier http://www.dpreview.com/lensreviews/tam ... 0_2p8_c16/ een test van de Tamron.
Ik omschreef het onduidelijk zie ik nu, maar ik doelde puur op focussnelheid!
Ik begreep je Tom, en Skippy bedankt voor de test. Helaas wordt de 70-300 van nikkor niet getest door dpreview, dan zou ik wat hebben om te vergelijken. (ik twijfel tussen beide lenzen)
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik zou niet twijfelen, je hebt niet heel veel aan een objectief dat last blijkt te hebben van focusproblemen lijkt mij.geerttt schreef:Ik begreep je Tom, en Skippy bedankt voor de test. Helaas wordt de 70-300 van nikkor niet getest door dpreview, dan zou ik wat hebben om te vergelijken. (ik twijfel tussen beide lenzen)
Onscherpte kan heel mooi zijn maar niet consequent over het hele beeld

Doe ik er - gratis - nog even een test van de Nikkor bij.
http://www.photozone.de/nikon--nikkor-a ... est-report
Skippy bedankt, ik ken deze test inderdaad. Wat ik alleen vreemd vind aan deze site is dat ze de 18-55 VR (kitlens) een betere optische performance geven dan de 70-300. Ook al lijkt de 70-300 mij optisch beter...
Om een wat beter beeld te vormen: op wat voor body wil je 'm gaan gebruiken?
Op een D5000. De 70-300 VR is eigenlijk een beetje met maximum van mijn budget, maar kan voor een vergelijkbare prijs de Tamron 2dehands krijgen. Dus ik dacht ik informeer hier even over. :mrgreen:
Dan laat de Tamron maar gaan. Daarmee heb je geen AF op die body 

- OAK
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Dat is niet juist, de Tamron 70-200 2.8 heeft wel degelijk een eigen scherpstelmotor.
Ik heb 'm zelf ook. AF valt best wel mee. Als je een foto in het donker neemt, dan heeft hij er af-en-toe moeite mee. Ik maak zelfs foto's van voetbalwedstrijden. Je moet soms anticiperen en al vast "ruw" scherpstellen. Als hij goed scherpstelt, dan is hij haarscherp.
Ik heb 'm zelf ook. AF valt best wel mee. Als je een foto in het donker neemt, dan heeft hij er af-en-toe moeite mee. Ik maak zelfs foto's van voetbalwedstrijden. Je moet soms anticiperen en al vast "ruw" scherpstellen. Als hij goed scherpstelt, dan is hij haarscherp.
Learn the rules like a pro, so you can break them like an artist.
(Pablo Picasso)
(Pablo Picasso)
Meen je dat?
Is het een soort 'versie 2', of zit ik gewoon helemaal fout?

Is het een soort 'versie 2', of zit ik gewoon helemaal fout?