bracketing verschil D300 en D3s

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
Plaats reactie
Daniell

bracketing verschil D300 en D3s

Bericht door Daniell » do dec 23 2010 10:22 pm

Dames,Heren,

Ik ben in het bezit van een D300 en nu ( nieuw ) een D3S.
Met mijn D300 werk ik wel eens met Bracketing.... en dat wilde ik nu ook met mijn D3S .
Nu meer specifiek voor belichtingtrapjes, die ik dan later voor HDR gebruik (vb. 3 foto's naar 1 foto).
Maar met mijn 3DS krijg ik het maar niet voor elkaar ( instellingen.? ).
Met mijn 300D gebruik ik mijn "fn" en toegekend aan "Inst. voor bracketing AE".... en dat wert goed.
Met de D3S is daar de "BKT" voor..... maar hiermee krijg ik het blijkbaar niet voor elkaar.
Volgens de handleiding ( op pag .136 ) zou dit zo te zien hetzelfde zijn als bij de D300....m.u.v. het verschil tussen "fn" en "BKT" uiteraard.

Als ik nu met de D3S via de "BKT"-knop werk ....zie ik in mijn lcd-venstertje andere gegevens als in de handleiding staat.
De gegevens in de handleiding zijn wél dezelfde als bij mijn D300... dus dat zal wel goed zitten.

Bij mijn D3S zie ik bij het indrukken van de "BKT"-knop in de rechter bovenhoek een "3"staan met ernaast "AG".
Daartussen kan ik dan via de "hoofdinstelschijf" respectievelijk een "figuurtje van 2 foto's" over elkaar... en een "L" tussenzetten.

Ik ben al uren bezig dit alles op te zoeken in de handleiding... tot op heden .. helaas zonder resultaat.

Weet er iemand mij wat op weg te helpen..??????
Besef wel dat ik al op pensioen ben, geen boekenworm ben en geen Engels kan.... dus hou het a.u.b.zo simpel mogelijk.

Groetjes Daniell,

Kees D3s
Forumlid
Forumlid

Re: bracketing verschil D300 en D3s

Bericht door Kees D3s » vr dec 24 2010 12:09 am

BKT ingedrukt houden en aan de secundaire instelschijf draaien, dan komen alle keuzemogelijkheden voorbij.

Daniell

Bericht door Daniell » vr dec 24 2010 4:54 pm

Kees, bedankt voor je reactie.
Ik ben vandaag zelf nog eens in de handleiding gedoken.... en heb het dan toch gevonden.
In plaats van bij "Bracketing"te zoeken moest ik bij "BKTknop"kijken. Op blz.204 staat het netjes vermeld.
Mij camera stond dus ingesteld op meervoudige belichting ( instellinf f 7 ).

Toch bedankt.... maar dan heb ik toch nog een andere vraag ( of ben ik hier op het verkeerde vraagadres.?.. ).
Ik zou dus graag met bracketing werken voor "HDR".
De fotoreeks kan ik nu dus al maken... maar hoe zit dat nu met het samenvoegen naar één foto.?...
Ik heb Adobe Photoshop CS 3 ( Engels ).... en kan ik hiermee "HDR" foto's maken.?..
Ook heb ik het boek "Classroom in A BOOK ( ned versie ) van Adobe Photoshop CS ... maar daarin kan ik 1-2-3 niets vinden.

Kan mij iemand.... op simpele wijze wegwijs maken zodat ik een beginnetje heb.
Hoorde dat het programma simpel is... maar ik krijg niets voor elkaar.
Ik hoorde dat je gewoonweg de foto's moet aanklikken in het programma en dat het programma daar dan automatisch één foto van maakt.
't Zal wel aan mij liggen..... maar ik weet echt niet hoe ik moet beginnen.... of kan het enkel met "ROW-foto's" .
Als ik een foto opvraag ik CS 3 zie ik nergens iets staan van een mogelijkheid naar "HDR-image".

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Dank bij voorbaat.... en een prettige Kerst en Jaarwisseling,
Gioetjes Daniel,

Bremzie

Bericht door Bremzie » vr dec 24 2010 11:08 pm

Volgens mij kun je pas vanaf photoshop CS4 HDR 's maken. Dan is het inderdaad redelijk makkelijk. Er zijn ook nog speciale HDR programma 's die je los, of als photoshop plugin kunt verkrijgen. Ik gebruik zelf photomatix. Ik wilde er een URL bij zetten maar op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar. Maar het is zo gegoogled.

groeten Bram

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za dec 25 2010 3:40 am

Daniell schreef:De fotoreeks kan ik nu dus al maken... maar hoe zit dat nu met het samenvoegen naar één foto.?...
http://www.hdrlabs.com/picturenaut/

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”