Nikon Reflex

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
plop81

Nikon Reflex

Bericht door plop81 » do dec 23 2010 10:35 pm

Ik ben op zoek naar een geschikt fototoestel voor motorcross foto's te maken!
is de Nikon d3000 of de d 3100 daar geschikt voor?
alle hulp is welkom :)

Dennis K

Re: Nikon Reflex

Bericht door Dennis K » do dec 23 2010 11:56 pm

Welkom op het forum plop81,
De D90 zal misschien ook wel interresant zijn voor je,kom je aardig mee uit de voeten!
als het in het budget past. :wink2:

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » vr dec 24 2010 1:05 am

De D3000 en D3100 zijn wel geschikt om foto's te maken van motorcross, ligt meer aan de lens die je erop zet.
Voor motorcross zou ik dan aan een 70-300 VR denken met een 18-55 als aanvulling. Maar een en ander ligt natuurlijk ook aan je budget.
Een D3100 met 18-55 en 70-300 kost iets van 880 euro
Een D3100 met een (Tamron) 18-270 doet 825
Goedkoper kan ook wel, maar dan heb je minder tele-bereik, wat weer betekent dat je dichter op de motoren moet staan, dat zal niet altijd lukken.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr dec 24 2010 7:21 am

De D3100 en D3000 zijn camera's die bedoeld zijn voor gezinsgebruik. Het kerstgebeuren, de sneeuw, vakantiepret en dergelijke.
Met beide camera's heb je dan een 3D-tracking op maximaal 11 punten. Of te wel stel scherp op je onderwerp en de AF van de camera blijft je onderwerp volgen. Het is op het randje, want het aantal opnamen per seconde is ook niet zo hoog. Met de D3100 kun je wat snellere sluitertijden realiseren, dan met de D3000, maar het blijft op het randje. Het kan, maar het houdt niet over.

Een D300s heeft 51 AF punten, en maakt minstens 7 opnamen per seconde. Met een lichtsterk objectief er op en veel geluk (oefening), zou het dan moeten lukken.

plop81

Bericht door plop81 » vr dec 24 2010 8:35 am

de d3000 of d3100 is dus eigenlijk niet zo geschikt voor het fotograferen van motorcross.
de d90 is dat ne professional?
welke is een aanrader?

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr dec 24 2010 11:18 am

Eek D90 is nu best gunstig geprijsd. Die in combinatie met iets als een Nikon 70-300 VR moet voldoende zijn om hele bruikbare platen te schieten. Dat zou ik adviseren. Een D90 is een prima camera, in het semi-pro segment. Kan je als beginner prima mee beginnen en groei je niet snel uit.

Een D300s of D7000 heeft een veel geavanceerder autofocussysteem, waardoor je meer "raak' schiet (als je weet hoe het werkt), maar dan heb je het over een heel ander budget.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

plop81

Bericht door plop81 » vr dec 24 2010 11:48 am

en de d90 heeft een Snelle sluitertijd?
als ik er dan een lens zou kopen van 18-270mm kan ik daar dan ook gewoon foto's mee maken?
Patrick schreef:Eek D90 is nu best gunstig geprijsd. Die in combinatie met iets als een Nikon 70-300 VR moet voldoende zijn om hele bruikbare platen te schieten. Dat zou ik adviseren. Een D90 is een prima camera, in het semi-pro segment. Kan je als beginner prima mee beginnen en groei je niet snel uit.

Een D300s of D7000 heeft een veel geavanceerder autofocussysteem, waardoor je meer "raak' schiet (als je weet hoe het werkt), maar dan heb je het over een heel ander budget.

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » vr dec 24 2010 12:15 pm

Hans Braakhuis schreef:De D3100 en D3000 zijn camera's die bedoeld zijn voor gezinsgebruik. Het kerstgebeuren, de sneeuw, vakantiepret en dergelijke.
Met beide camera's heb je dan een 3D-tracking op maximaal 11 punten. Of te wel stel scherp op je onderwerp en de AF van de camera blijft je onderwerp volgen. Het is op het randje, want het aantal opnamen per seconde is ook niet zo hoog. Met de D3100 kun je wat snellere sluitertijden realiseren, dan met de D3000, maar het blijft op het randje. Het kan, maar het houdt niet over.

Een D300s heeft 51 AF punten, en maakt minstens 7 opnamen per seconde. Met een lichtsterk objectief er op en veel geluk (oefening), zou het dan moeten lukken.
Eigenlijk is dit verhaal een beetje onzin.

Een D200 heeft ook maar 11AF punten, is dat nu ook opeens een "gezinscamera"?
Wat vroeger goed genoeg was voor een pro, is nu te slecht voor een hobby fotograaf?

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr dec 24 2010 1:20 pm

plop81 schreef:en de d90 heeft een Snelle sluitertijd?
als ik er dan een lens zou kopen van 18-270mm kan ik daar dan ook gewoon foto's mee maken?
Patrick schreef:Eek D90 is nu best gunstig geprijsd. Die in combinatie met iets als een Nikon 70-300 VR moet voldoende zijn om hele bruikbare platen te schieten. Dat zou ik adviseren. Een D90 is een prima camera, in het semi-pro segment. Kan je als beginner prima mee beginnen en groei je niet snel uit.

Je vraag geeft al aan dat je je maar eens goed moet gaan verdiepen in fotografie. :wink:

De D90 kan je prima gebruiken in de auto-stand of in de diverse scene-standen (portret, landschap, etc). In de loop der tijd kan je kijken of je de controle over de camera meer in eigen hand kunt krijgen. Daarvoor biedt de D90 alle mogelijkheden.

De Tamron 18-270 is niet mij eerste keuze. Ik zou in jouw geval voor een 18-105 VR en een 70-300 VR kiezen. Koop eventueel de camera met de 18-105VR als eerst. later kan je die 70-300 VR er altijd nog bijkopen. Die laatste heb je nodig voor als het onderwerp verder van je vandaan is.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

pfitskie
Forumlid
Forumlid

Bericht door pfitskie » vr dec 24 2010 2:25 pm

yzf1kr schreef:
Hans Braakhuis schreef:De D3100 en D3000 zijn camera's die bedoeld zijn voor gezinsgebruik. Het kerstgebeuren, de sneeuw, vakantiepret en dergelijke.

Wat vroeger goed genoeg was voor een pro, is nu te slecht voor een hobby fotograaf?
Ik ben het helemaal met je eens 'yzf1kr'. Het komt bij mij over als het nabalken van wat de camerafabrikanten
ons willen doen geloven.

gr
Peter
gr
Peter

plop81

Bericht door plop81 » vr dec 24 2010 3:07 pm

bedankt voor de tip!
ik had graag met 1 lens willen werken,wat is het verschil tussen vr en vc?
Patrick schreef:
plop81 schreef:en de d90 heeft een Snelle sluitertijd?

Je vraag geeft al aan dat je je maar eens goed moet gaan verdiepen in fotografie. :wink:

De D90 kan je prima gebruiken in de auto-stand of in de diverse scene-standen (portret, landschap, etc). In de loop der tijd kan je kijken of je de controle over de camera meer in eigen hand kunt krijgen. Daarvoor biedt de D90 alle mogelijkheden.

De Tamron 18-270 is niet mij eerste keuze. Ik zou in jouw geval voor een 18-105 VR en een 70-300 VR kiezen. Koop eventueel de camera met de 18-105VR als eerst. later kan je die 70-300 VR er altijd nog bijkopen. Die laatste heb je nodig voor als het onderwerp verder van je vandaan is.

whvg
Clublid
Clublid

Bericht door whvg » vr dec 24 2010 3:51 pm

plop81 schreef:... ik had graag met 1 lens willen werken,wat is het verschil tussen vr en vc? ...
Beste plop,
De D90 met 18-105 VR objectief is bij veel winkels als set in de aanbieding. Dus als totaal een gunstuge prijs. En dan heb je misschien nog wat geld over voor een 70-300 objectief.
VR en VC zijn ongeveer hetzelfde. VR is de naam die Nikon aan vibratiereducte geeft en bij Tamron heet dat VC.
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.

plop81

Bericht door plop81 » vr dec 24 2010 4:20 pm

wat is de sluitertijd van de d90?
denk dat hem dat gaat worden

Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Replay » vr dec 24 2010 4:39 pm

plop81 schreef:wat is de sluitertijd van de d90?
denk dat hem dat gaat worden
Ik denk dat je je maar eerst in fotografie moet gaan verdiepen voordat je iets aanschaft.
Dan zal je zien dat bij deze camera's de sluitertijd instelbaar is naar wensen van de gebruiker.

Germay
Forumlid
Forumlid

Bericht door Germay » vr dec 24 2010 4:49 pm

yzf1kr schreef:

Ben het roerend met je eens dat het een onzin verhaal is.Een ieder heeft zijn eigen beweegredenen om zelf uit te maken wat goed voor hem/haar is wat betreft camera aanschaf,en daar heeft de onderwerpen die men schiet niks mee te maken. :roll: :P
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”