is de Nikon d3000 of de d 3100 daar geschikt voor?
alle hulp is welkom

Patrick schreef:Eek D90 is nu best gunstig geprijsd. Die in combinatie met iets als een Nikon 70-300 VR moet voldoende zijn om hele bruikbare platen te schieten. Dat zou ik adviseren. Een D90 is een prima camera, in het semi-pro segment. Kan je als beginner prima mee beginnen en groei je niet snel uit.
Een D300s of D7000 heeft een veel geavanceerder autofocussysteem, waardoor je meer "raak' schiet (als je weet hoe het werkt), maar dan heb je het over een heel ander budget.
Eigenlijk is dit verhaal een beetje onzin.Hans Braakhuis schreef:De D3100 en D3000 zijn camera's die bedoeld zijn voor gezinsgebruik. Het kerstgebeuren, de sneeuw, vakantiepret en dergelijke.
Met beide camera's heb je dan een 3D-tracking op maximaal 11 punten. Of te wel stel scherp op je onderwerp en de AF van de camera blijft je onderwerp volgen. Het is op het randje, want het aantal opnamen per seconde is ook niet zo hoog. Met de D3100 kun je wat snellere sluitertijden realiseren, dan met de D3000, maar het blijft op het randje. Het kan, maar het houdt niet over.
Een D300s heeft 51 AF punten, en maakt minstens 7 opnamen per seconde. Met een lichtsterk objectief er op en veel geluk (oefening), zou het dan moeten lukken.
Je vraag geeft al aan dat je je maar eens goed moet gaan verdiepen in fotografie.plop81 schreef:en de d90 heeft een Snelle sluitertijd?
als ik er dan een lens zou kopen van 18-270mm kan ik daar dan ook gewoon foto's mee maken?Patrick schreef:Eek D90 is nu best gunstig geprijsd. Die in combinatie met iets als een Nikon 70-300 VR moet voldoende zijn om hele bruikbare platen te schieten. Dat zou ik adviseren. Een D90 is een prima camera, in het semi-pro segment. Kan je als beginner prima mee beginnen en groei je niet snel uit.
Een D300s of D7000 heeft een veel geavanceerder autofocussysteem, waardoor je meer "raak' schiet (als je weet hoe het werkt), maar dan heb je het over een heel ander budget.
Ik ben het helemaal met je eens 'yzf1kr'. Het komt bij mij over als het nabalken van wat de camerafabrikantenyzf1kr schreef:Eigenlijk is dit verhaal een beetje onzin.Hans Braakhuis schreef:De D3100 en D3000 zijn camera's die bedoeld zijn voor gezinsgebruik. Het kerstgebeuren, de sneeuw, vakantiepret en dergelijke.
Met beide camera's heb je dan een 3D-tracking op maximaal 11 punten. Of te wel stel scherp op je onderwerp en de AF van de camera blijft je onderwerp volgen. Het is op het randje, want het aantal opnamen per seconde is ook niet zo hoog. Met de D3100 kun je wat snellere sluitertijden realiseren, dan met de D3000, maar het blijft op het randje. Het kan, maar het houdt niet over.
Een D300s heeft 51 AF punten, en maakt minstens 7 opnamen per seconde. Met een lichtsterk objectief er op en veel geluk (oefening), zou het dan moeten lukken.
Een D200 heeft ook maar 11AF punten, is dat nu ook opeens een "gezinscamera"?
Wat vroeger goed genoeg was voor een pro, is nu te slecht voor een hobby fotograaf?
Patrick schreef:Je vraag geeft al aan dat je je maar eens goed moet gaan verdiepen in fotografie.plop81 schreef:en de d90 heeft een Snelle sluitertijd?
als ik er dan een lens zou kopen van 18-270mm kan ik daar dan ook gewoon foto's mee maken?Patrick schreef:Eek D90 is nu best gunstig geprijsd. Die in combinatie met iets als een Nikon 70-300 VR moet voldoende zijn om hele bruikbare platen te schieten. Dat zou ik adviseren. Een D90 is een prima camera, in het semi-pro segment. Kan je als beginner prima mee beginnen en groei je niet snel uit.
Een D300s of D7000 heeft een veel geavanceerder autofocussysteem, waardoor je meer "raak' schiet (als je weet hoe het werkt), maar dan heb je het over een heel ander budget.![]()
De D90 kan je prima gebruiken in de auto-stand of in de diverse scene-standen (portret, landschap, etc). In de loop der tijd kan je kijken of je de controle over de camera meer in eigen hand kunt krijgen. Daarvoor biedt de D90 alle mogelijkheden.
De Tamron 18-270 is niet mij eerste keuze. Ik zou in jouw geval voor een 18-105 VR en een 70-300 VR kiezen. Koop eventueel de camera met de 18-105VR als eerst. later kan je die 70-300 VR er altijd nog bijkopen. Die laatste heb je nodig voor als het onderwerp verder van je vandaan is.
Beste plop,plop81 schreef:... ik had graag met 1 lens willen werken,wat is het verschil tussen vr en vc? ...
Ik denk dat je je maar eerst in fotografie moet gaan verdiepen voordat je iets aanschaft.plop81 schreef:wat is de sluitertijd van de d90?
denk dat hem dat gaat worden
Ben het roerend met je eens dat het een onzin verhaal is.Een ieder heeft zijn eigen beweegredenen om zelf uit te maken wat goed voor hem/haar is wat betreft camera aanschaf,en daar heeft de onderwerpen die men schiet niks mee te maken.yzf1kr schreef:Eigenlijk is dit verhaal een beetje onzin.Hans Braakhuis schreef:De D3100 en D3000 zijn camera's die bedoeld zijn voor gezinsgebruik. Het kerstgebeuren, de sneeuw, vakantiepret en dergelijke.
Een D200 heeft ook maar 11AF punten, is dat nu ook opeens een "gezinscamera"?
Wat vroeger goed genoeg was voor een pro, is nu te slecht voor een hobby fotograaf?