Softbal

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Rogier

Softbal

Bericht door Rogier » vr mar 30 2007 9:26 pm

Vanavond onder het mom van "schiet eens wat anders" eens wat softbal wezen fotograferen. Het licht werd helaas snel minder, dus veel op ISO800 en op een gegeven moment zelfs op 1600 moeten schieten. Toch een paar er tussen waar ik wel tevreden over was:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar is welkom!

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » vr mar 30 2007 10:04 pm

Foto 4 spreekt mij zeer aan, vooral het in beeld brengen van drie verschillende reactie's is erg goed gelukt
http://500px.com/EelcoVandeKamp

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » vr mar 30 2007 10:47 pm

Opbouwende kritiek:

1. Saaie compostie. Tip: laat zien waar de bal heen gaat of zorg dat je iets van de werper in beeld krijgt dat het moment beschrijft. M.n. gezicht.

2. Mooi gedaan door het gaas heen (lastig scherpstellen). Iets meer naar links kadere had ook de scheids er helemaal opgekregen. Rechts is voldoende ruimte.

3. Mooie plaat, geeft met de bewegingsonscherpte ook de dynamiek aan. Jammer dat de bal net voor een gezicht zit, maar daar is met zulke snelheden nauwelijks wat aan te doen.

4. TOP! Alleen ook hier is de bal op een ongelukkige plek in beeld.

5. Mooie plaat. Honkman recht helemaal op de plaat of helemaal niet, maar niet half. Ik vind het storend.

Algemeen: mooie kleuren en contrast voor zo weinig licht. Ben benieuwd naar je volgende serie.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Rogier

Bericht door Rogier » za mar 31 2007 8:57 am

Bedankt voor jullie commentaar. Ik kan het alleen maar met je kritiek eens zijn Marnix. Foto één had ik achteraf gezien beter niet kunnen plaatsen. De honkman in vijf is inderdaad ook storend.

Ik ga binnenkort zeker nog eens terug. Honkbal en softbal zijn leuke sporten om te fotograferen, en een goeie oefening voor je reflexen en timing. Ik had nu maar een kwartier bruikbaar licht, volgende keer hoop ik er meer uit te halen.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » za mar 31 2007 4:54 pm

Suc6!
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

BUG322

Bericht door BUG322 » zo apr 01 2007 8:42 am

In hoeverre had je de speling om meer te bevriezen?

Het ultieme shot was denk ik wel een knuppel die de bal raakt.

Of in pitcher in de houding om te gooien .

Maar dan vergeet ik wel dat ze geen honkbal speelden maar softbal.
Dat zegt weer genoeg het is gewoon niet de vorm die het moet zijn (honkbal)

Maar het is ondanks dat het erg mooi om te doen is (beter als voetbal) is het best saai om te kijken op hoger niveau zal dat wel wat spannender zijn maargoed.

Je zou misschien ook meer op momenten moeten letten zoals het stelen van honken, het uittikken etc.
Maar nogmaals het was softbal dus niet echt de fanatieke vorm.

Ik vond de foto's wat donker maar toch weer apart van kleur lijkt een beetje op oude foto's
(dat is wat we digitaal willen evenaren :) )

Ik denk dat je meer close up moet gaan,dat kost natuurlijk meer licht en bevorderd bevriezen niet echt.

groetjes

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”