Hallo allen,
zoals vermeld in de titel ben ik een beginner. Ik heb recent een D90 gekocht met een 18-105 kitlens.
Ik ben lerende en bezig me de fotografie stof eigen te maken. Er zijn al meerdere boeken niet meer beschikbaar,
vandaar mijn vraag. Welke boeken zijn goed om aan te schaffen? Ik wil leren fotograferen en met mijn D90 in het bijzonder.
mvg
Andre
Boeken voor een beginner met een D90
Boeken voor een beginner met een D90
D90 + Nikon 18-105 + Nikon 70-300
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Boeken voor een beginner met een D90
Bij de uitgever al uitverkocht: Frederiks, Hans Bewuster en Beter fotograferen met de Nikon D90 & D80
Op m'n website vindt je een boekenlijstje. In kolom 2 staan de titels. Daar zoeken naar de D90 (ken er ongeveer 36, maar ben vast niet compleet) en dan naar het ISBN nummer, wat het zoeken vergemakkelijkt. Met google kom je vast wel gebruikte exemplaren tegen.
http://home.kpn.nl/braak117/Nikon%20Books.xls
Op m'n website vindt je een boekenlijstje. In kolom 2 staan de titels. Daar zoeken naar de D90 (ken er ongeveer 36, maar ben vast niet compleet) en dan naar het ISBN nummer, wat het zoeken vergemakkelijkt. Met google kom je vast wel gebruikte exemplaren tegen.
http://home.kpn.nl/braak117/Nikon%20Books.xls
Daar ben ik ook naar op zoek, maar dat zal inderdaad jagen worden op een gebruikt exemplaar.....of nog even geduld hebben tot ongeveer 19-2. De titel van het boek is nagenoeg hetzelfde gebleven met een toevoeging van de D7000.Hans Braakhuis schreef:Bij de uitgever al uitverkocht: Frederiks, Hans Bewuster en Beter fotograferen met de Nikon D90 & D80
[/url]
Bewuster en beter fotograferen met de Nikon D7000 en D80 D90
Er is wel een inkijkexemplaar beschikbaar bij de uitgever van de oude versie, maar dat is geen praktische vervanging van het boek zelf.
Inkijken
Mochten er overstappers zijn van de D80 of D90 naar de D7000 die deze overstap ook met het boek willen maken (dat is tenslotte een veel betere match...ahum), ik weet een prima bestemming voor hun oude boek....

Ik hoor veel goede dingen over het boek van Hans Frederiks. Als er nog iemand een te koop heeft hoor ik het graag. Anders wacht ik t/m 19-02.
Bedankt voor de reacties
Bedankt voor de reacties
-
- Forumlid
Het boek heb ik mijn bezit en het was mijn eerste boek over fotografie, gekocht bij aanschaf van mijn D90. Het boek beschrijft op een duidelijk en makkelijk te begrijpen manier de theorie van fotografie en linkt elk hoofdstuk met een bepaald onderwerp (belichting, kleur en witbalans, scherpte, etc) aan de bediening van het toestel. De uitleg van het toestel is niet erg spannend, het is eigenlijk niet meer dan een ander manier van uitleggen van de handleiding hoe je bepaalde zaken kunt instellen.
Als je echt je toestel wilt leren kennen, dan kun je beter de Nikon D90 Guide van Thom Hogan aanschaffen. Daar staat veel meer informatie over het toestel in met een omschrijving van de mogelijkheden, beperkingen en tips waar je op moet letten. Het beschrijft niet de theorie van fotografie, maar daar zijn wel weer andere boeken voor. Zelf vindt ik deze site ook handig voor algemene theorie over fotografie
Als je echt je toestel wilt leren kennen, dan kun je beter de Nikon D90 Guide van Thom Hogan aanschaffen. Daar staat veel meer informatie over het toestel in met een omschrijving van de mogelijkheden, beperkingen en tips waar je op moet letten. Het beschrijft niet de theorie van fotografie, maar daar zijn wel weer andere boeken voor. Zelf vindt ik deze site ook handig voor algemene theorie over fotografie
Bedankt voor de adviezen. Ik heb nu drie boeken dus kan even vooruit.
1.Bewuster en Beter fotograferen met de Nikon D90 & D80
2.Thom Hogan's Complete Guide to the Nikon D90
3.Bewuster en beter fotograferen met een digitale spiegelreflex camera
Ik heb, na het lezen van meerdere reviews, Bewuster en beter fotograferen met een digitale spiegelreflex camera gekocht.
Het boek is geschreven door Pieter Dhaeze. Schijnbaar is het voor beginners en voor gevorderden. Het is een vierde editie
en in juni 2010 weer opnieuw uitgekomen. Doordat het een vierde editie is zal het wel een goed boek zijn, of er zijn al heel
veel mensen ingetuind. Ik laat nog weten wat ik ervan vindt. Zijn er al anderen die ervaring hebben met dit boek??
Nog een keer mijn D90 handleiding lezen en uiteraard veel oefenen want met alleen lezen kom ik er niet.
By the way, op nieuwsgroepen is een digitale versie van zowel Bewuster en Beter fotograferen met de Nikon D90 & D80 van
Hans Frederiks als Thom Hogan's Complete Guide to the Nikon D90 te vinden. PM me maar voor meer info.
1.Bewuster en Beter fotograferen met de Nikon D90 & D80
2.Thom Hogan's Complete Guide to the Nikon D90
3.Bewuster en beter fotograferen met een digitale spiegelreflex camera
Ik heb, na het lezen van meerdere reviews, Bewuster en beter fotograferen met een digitale spiegelreflex camera gekocht.
Het boek is geschreven door Pieter Dhaeze. Schijnbaar is het voor beginners en voor gevorderden. Het is een vierde editie
en in juni 2010 weer opnieuw uitgekomen. Doordat het een vierde editie is zal het wel een goed boek zijn, of er zijn al heel
veel mensen ingetuind. Ik laat nog weten wat ik ervan vindt. Zijn er al anderen die ervaring hebben met dit boek??
Nog een keer mijn D90 handleiding lezen en uiteraard veel oefenen want met alleen lezen kom ik er niet.

By the way, op nieuwsgroepen is een digitale versie van zowel Bewuster en Beter fotograferen met de Nikon D90 & D80 van
Hans Frederiks als Thom Hogan's Complete Guide to the Nikon D90 te vinden. PM me maar voor meer info.

Ik zou nog even laten weten wat ik van het boek, bewuster en beter fotograferen met een digitale spiegelreflex camera, vond.
Het is echt een aanrader voor een beginnend amateur. Na het lezen van de fundamenten van de fotografie viel de handleiding
van mijn D90 toch echt meer op zijn plaats. Het boek praat over fotografie in het algemeen maar er is heel makkelijk een link
te leggen naar jou camera, ongeacht het merk. Het stelt je in staat om meer uit je DSLR te halen.
Topper!!!
Het is echt een aanrader voor een beginnend amateur. Na het lezen van de fundamenten van de fotografie viel de handleiding
van mijn D90 toch echt meer op zijn plaats. Het boek praat over fotografie in het algemeen maar er is heel makkelijk een link
te leggen naar jou camera, ongeacht het merk. Het stelt je in staat om meer uit je DSLR te halen.
Topper!!!
- JW17
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Ik vind het Digitale Fotografieboek van Scott Kelby een prima boek. Eerst verschenen in drie losse delen die eind vorig jaar ook gebundeld geheel te koop is.
Verder vind ik de uitzendingen van D-TownTV erg handig. Niet in elke aflevering zitten evenveel bruikbare tips maar toch. Er zijn al aardig wat afleveringen gemaakt maar kijk ze gerust vanaf deel 1 allemaal!
D-TownTV was in het begin bedoeld voor Nikongebruikers maar heeft zich de laatste tijd ook gericht op andere merken...
Verder vind ik de uitzendingen van D-TownTV erg handig. Niet in elke aflevering zitten evenveel bruikbare tips maar toch. Er zijn al aardig wat afleveringen gemaakt maar kijk ze gerust vanaf deel 1 allemaal!

Groet,
JW
JW