Zelf printen, wie doet het op groot formaat ?

Discussies over fotobewerking en archivering
a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Zelf printen, wie doet het op groot formaat ?

Bericht door a90 » ma apr 02 2007 10:56 pm

Op dit ogenblik heb ik een goede a4 fotoprinter. De printer heb ik nu een klein jaartje en ik ben eigenlijk wel tevreden over de kwaliteit. Echter als een a4'tje in een lijstje aan de muur hangt dan blijft er niet echt veel van over. Ik zou dus wel eens wat groter willen afdrukken, zowel voor in lijstjes te stoppen als ook om in een mooi groot album te stoppen.

Ik zie in de bladen mooie a3, a3+ en zelfs wel a2 printers voorbij komen voor dito prijzen. Met name kijk ik naar de Epsons 2400 (a3) en 3800 (a2) Canon heeft ook wel goed printers maar ik heb nu een Epson en ben daar erg tevreden mee.

Is er iemand hier die een a3 of a2 printer heeft (Epson of niet) ? En wordt het nou wel eens gebruikt ? of is het meer voor de leuk. :?

De foto's die ik er mee af zou drukken (met name mijn kinderen) of andere fraaie foto's die ik maak. (zijn daar trouwens wel albums voor ?). Het lijkt mij erg leuk om zo mooie foto's vast te leggen en af te drukken in groot formaat.

Ben benieuwd :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma apr 02 2007 11:03 pm

Ik heb wel wat ervaring in groot afdrukken bij een centrale. In mijn geval via Albert Heyn op 30x45 cm. Het waren wel zwart/wit foto's maar rete scherp afgedrukt, super. Koste een euro of 4 á 5 per afdruk.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » ma apr 02 2007 11:14 pm

Bij de centrale heb ik ook wel vergrotingen besteld. Wel tot 50 * 75 die er erg goed uitzagen (Combi), Maar het lijkt me nou juist leuk om zelf af te kunnen drukken. Ik weet dat het wat duurder is maar ik vindt het leuk om te doen en zo een boek te maken.

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

ML

Bericht door ML » di apr 03 2007 11:31 am

Heb pas een nieuwe printer gekocht, welliswaar een A4 printer, maar heb bij mijn zoektocht ook een poos naar de grootformaat printers gekeken. De ontwikkelingen gaan snel en de nieuwste Canon PIXMA pro 9500 leek me geweldig. Als ik het geld had.....
Zelf printen is echter niet goedkoop, en ik heb voor mezelf besloten dat die grote prints die ik maar zelden nodig heb maar via een afdrukcentrale moeten komen.
Een leuke site met reviews is : http://www.photo-i.co.uk/Reviews/printers_page.htm
Hier een site met de canon : http://www.letsgodigital.org/en/news/ar ... _6499.html
Maar er is natuurlijk nog veel meer te vinden op t net.

Roelofw

Grootformaat posterprint

Bericht door Roelofw » di apr 10 2007 11:27 pm

Poster-banner Het adres voor het printen op grootformaat.
Verder kan worden geprint op canvas of op andere kwalitatieve media soorten. Canvasprints kunnen worden opgespannen en ingeplaatst in een wissellijst. Kijk op www.poster-banner.nl voor meer informatie.

differhans

Bericht door differhans » di apr 10 2007 11:41 pm

Ik heb de Pixma iX5000 van Canon.
Print t/m A3+ Ik ben zeer teveden over de kwaliteit.
Het nadeel bij veel A3+ is, dat je de printer bijna aan een inkt infuus moet leggen.
Maar goed, het is maar wat je er voor over hebt.
Bij opdrachtjes, portret bv, kun je snel over de fotos beschikken, wat men toch graag wil.

Groet Hans5

Roberto

Bericht door Roberto » wo apr 11 2007 12:15 am

ik heb de HP B9180 in bestelling staan! U kunt een review / testresultaat lezen op:
http://www.pixelmania.nl/artikel.aspx?r ... _Pro_B9180

Prof. printer voor A3+ met pigmentinkt voor de vakidioten onder ons... :roll: Als je ermee experimenteert, dan heb je hier de beste printer aan van het moment. En tja, voor die momenten leven we toch?! :lol: -sorry, leuk woordgrapje-

Ik laat u allen weten wat mijn ervaringen hiermee zijn!

Kroko

Re: Grootformaat posterprint

Bericht door Kroko » wo apr 11 2007 12:18 pm

Roelofw schreef:Poster-banner Het adres voor het printen op grootformaat.
Verder kan worden geprint op canvas of op andere kwalitatieve media soorten. Canvasprints kunnen worden opgespannen en ingeplaatst in een wissellijst. Kijk op www.poster-banner.nl voor meer informatie.
Bedoel je dat we een rondje van de zaak krijgen? :D :D

Matchless

Bericht door Matchless » wo apr 11 2007 5:49 pm

Leuk is het wel, zelf afdrukken. Maar ik heb vorig jaar mijn A3 printer weggedaan. Ten eerste te duur en ik gebruikte hem te weining waardoor de printkoppen een keer verdroogd zijn. Dus nu gewoon weer een knappe Epson A4 fot printer voor eigenlijk alles (RX620) en de grotere formaten gaan via de centrale.

Roberto

Bericht door Roberto » do apr 12 2007 1:11 am

tja, dat is een nadeel met epson... bij hp en tegenwoordig ook bij canon, verwissel je ook de printkop met de cartridge! mzzl

pa0mrl

Bericht door pa0mrl » do apr 12 2007 9:02 pm

Ik print A3 op een Canon i 9100 en ben daar erg tevreden over. Ik maak gebruik van Canon Photo Paper Pro (A4) en Canon Glossy Photo Paper (A3)

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » zo mei 27 2007 11:20 pm

:)

Net een 2e hands 2400 gescoord. Morgen ophalen en kijken of het wat is 8)

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

wat?

Bericht door George Fennes » ma mei 28 2007 3:22 am

2400 wat?

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: wat?

Bericht door Jur » ma mei 28 2007 10:33 am

George Fennes schreef:2400 wat?

Groetjes George :D
Dat zal wel een Epson Stylus R2400 zijn (A3+ printer). Een fantastisch apparaat dat ik met veel plezier gebruik.
Jur

Gert van Mil

Bericht door Gert van Mil » ma mei 28 2007 11:27 am

Ik heb zelf een 2400. Dezeprint prima en met dezelfde kwaliteit als de 3800. Als je een printer koopt moet je kijken naar de aanschafprijs en de variabele kosten zoals inkt. In de 2400 zitten inkt tankjes van 13 ml a 15 euro. Als je veel print, zijn die snel leeg. De 3800 heeft inkt tanks van 80 ml a 49 euro. Als je de inktprijs van de kleine tanks vergelijkt met de grote dan zie je dat voor 80 ml bij de kleine tanks 92 euro moet worden betaald. Het verschil in prijs is 719 voor de 2400 en 1399 voor de 3800. In het verschil zitten de grote tanks er al in. Er zit een verschil van bijna 700 euro in. Als je veel print heb je er dat in een jaar uit. Een ander voordeel van de 3800 is dat je voor het toepassen matte inkt, de inkt tanks niet meer hoeft te verwisselen. Dus je moet je eigen geschatte printproduktie afzetten tegen de bovenstaande berekeining. Ik had achteraf gezien beter voor de 4800 moeten kiezen (de 3800 was er toen nog niet) Ik hoop dat het bij je keuze helpt. Groeten Gert

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”