Nikon 28mm/f2.8E M vs AF
Nikon 28mm/f2.8E M vs AF
Ik heb van mijn vorige Nikon (FE2) nog het 28mm/f2.8 Series E objectief. Deze is, hoewel met beperkingen, uitstekend te gebruiken op mijn D70S en maakt haarscherpe foto's. Toch denk ik er aan om, juist vanwege die beperkingen, hetzelfde objectief aan te schaffen maar dan in AF-uitvoering (Nikon AF-D 28mm f2.
. Denken jullie dat deze lens AF qua scherpte op kan tegen de "oude" 28mm of is het raadzaam die M maar te blijven gebruiken en die beperkingen (geen gebruik van de belichtingsmeter van de camera) maar voor lief te nemen?

Re: Nikon 28mm/f2.8E M vs AF
Die nieuwere AF is denk ik niet zo goed als de oude MF versies. Ik ben zelf ook nog op zoek naar de ultieme groothoek voor landschappen en ik vrees (gezien de testen) dat een oude MF dan de beste optie is.Yann schreef:Ik heb van mijn vorige Nikon (FE2) nog het 28mm/f2.8 Series E objectief. Deze is, hoewel met beperkingen, uitstekend te gebruiken op mijn D70S en maakt haarscherpe foto's. Toch denk ik er aan om, juist vanwege die beperkingen, hetzelfde objectief aan te schaffen maar dan in AF-uitvoering (Nikon AF-D 28mm f2.. Denken jullie dat deze lens AF qua scherpte op kan tegen de "oude" 28mm of is het raadzaam die M maar te blijven gebruiken en die beperkingen (geen gebruik van de belichtingsmeter van de camera) maar voor lief te nemen?
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer: