Hallo,
Ik heb eigenlijk 2 vragen, maar ik weet niet precies waar ik die ene over DX moet stellen, dus hier dan maar. Excuses voor de eventuele overlast!
De D90 is een z.g. DX formaat Camera, wanneer ik bij b.v. digicamshop zoek op objektieven voor de D90 kom ik meerdere ook niet DX objektieven tegen.
Houdt dit in dat ook "niet DX" objektieven op een D90 kunnen en wat is het eventuele effekt hiervan?
Ik zoek een goede lens voor portretten, nu las ik dat de z.g. macro objektieven tevens goede portretlenzen zouden zijn. Klopt dit? O.a. de
Nikon AF-S DX VR 85mm f/3.5G ED Micro en de Nikon AF-S 105mm f/2,8 VR Micro kwam ik tegen. Welke zouden jullie mij adviseren? Voor de D90 natuurlijk, maar dat hadden jullie waarschijnlijk wel door
alvast bedankt voor de reakties
vr.gr.
Nico
Portret/macrolens voor D90
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Portret/macrolens voor D90
Ik heb gesnoeid in dit draadje. Het bruikbare stuk:
George Fennes schreef:In de eerste plaats maakt het niet uit of je een DX of FX objectief op je D90 zet.
Een FX objectief is in de regel toch wel duurder dan een DX.
En wat is een ideale portret objectief, de 105 mm micro van nikkor vind ik persoonlijk te lang, moet je te ver van je model afstaan, zeker als je het hele model er op wil hebben.
Dus zal je naar een korter objectief toe moeten, ik denk dan aan de Nikkor 60mm 2.8 micro of de Sigma 70mm 2.8 macro bijde objectieven zijn goed, maar de Sigma is beter.
Maar ik denk dat je met die 70mm Sigma goed uit de voeten kunt.
Hier de link: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... m&start=15
En dit werd er over gezegd: Hoi Leon
Had je reactie niet meer gelezen, maar je hebt gelijk. In deze test presteert de Sigma 70mm beter dan de Nikkor 60mm.
Dus ik zou zeggen doe je voordeel ermee.