Beste Ncn members.
Ik ben nu al geruim 2 jaar bezig met fotografie.
Ik deed het tot nu toe alleen voor de hobby, vooral portret foto's, natuur en wildlife.
Nu wil ik alleen een keer kijken of het me ook bevalt als fotograaf van bv feestjes bruiloften of recepties.
Nu is de vraag natuurlijk hoe begin je hier mee ik heb nog geen ervaring en als je op internet kijkt vragen de meeste mensen toch wel ervaren fotografen.
Zijn er fotografen waar ik een soort van stage mee kan lopen door bijvoorbeeld eens mee te gaan en te kijken hoe het in zijn werk gaat.
Alvast bedankt Tom Blok.
opdrachten krijgen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: opdrachten krijgen.
Denk je goed genoeg te zijn? Het is een lastige markt. "Iedereen" heeft tegenwoordig een dikke camera of kent iemand die er een heeft. Dat moet je eerst duidelijk hebben voordat je een poging zou moeten wagen naar mijn idee.
- JacTrum
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Tom, zo lang je het als amateur (bijna) voor niets doet ben je razend populair als fotograaf. Maar wanneer je een redelijk bedrag voor je foto's wilt gaan vragen word je opeens veel minder populair. Wat Patrick zegt is waar.'Iedereen' heeft tegenwoordig wel een camera die er professioneel uit ziet (dat wil nog niet zeggen dat ' ie het ook echt is
en vindt het leuk complimenten te krijgen voor de gratis foto's die iedereen zo graag wil hebben. Maar zo gauw je een tientje voor een foto vraagt (ik noem bewust een veel te laag bedrag) hoor je al heel snel mensen opmerken dat zo'n foto ' toch niks kost'!

Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hoi tomblok,
Allereerst moet ik even zeggen dat ik het geheel met mijn voorgangers eens ben.