wereldhaven

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Bremzie

wereldhaven

Bericht door Bremzie » vr feb 11 2011 6:53 pm

Ik ben vandaag bij een wereldhaven geweest ter hoogte van Portvliet...

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

grBr

Ruud O

Re: wereldhaven

Bericht door Ruud O » vr feb 11 2011 8:21 pm

Mooie sfeervolle serie.
Groet Ruud.

Bremzie

Bericht door Bremzie » za feb 12 2011 3:47 pm

Bedankt voor het commentaar Ruud O!

Ik had eigenlijk nog wel wat meer commentaar verwacht, ik heb de foto 's geplaatst om te horen wat goed/fout is en wat beter kan zodat ik wat leer op dit forum.

grBr

ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ErikB » za feb 12 2011 3:51 pm

Mijn tip: spiegel het meerendeel van de foto's eens en kijk wat er gebeurt ;)

Alle lijnen die de diepte in lopen leiden je kijker juist de foto uit. Het zijn geen invoerende lijnen. Als je de foto's spiegelt krijg je invoerende lijnen en meer diepte ;)
Met dat te doen kom je bij het volgende punt namelijk dat de foto's te krap zijn..

Neem bijvoorbeeld de 4e foto. Als je die spiegelt loopt je oog naar de diepte.. En daar staat een paal en meteen daarna houdt de foto op.. Je kan daar naar mijn idee beter nog iets meer ruimte nemen zodat je de kijker nog beter de foto door laat kijken ;)

Bremzie

Bericht door Bremzie » za feb 12 2011 4:16 pm

bedankt voor het reageren. Even voor de duidelijkheid: Jij bedoelt dus eigenlijk dat de foto 's te krap gekaderd zijn? Er zitten wel inleidende lijnen in, maar die leiden je meteen de foto weer uit omdat ze beginnen aan de ene kant en stoppen aan de andere kant als ik je goed begrijp...

Dit is leerzaam! Ik krijg wel vaker te horen dat ik foto 's wat krap kader, dus hier moet ik maar eens aan gaan werken.

grBr

ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ErikB » za feb 12 2011 9:53 pm

Klopt, dat krap kaderen merk je vooral als je de foto's spiegelt. In het westen kijken we normaal gezien automatisch van links naar rechts, en dat is dus ook een invoerende lijn. Als die links begint leidt die je de foto in. Als die rechts begint niet ;) Dat is even een trucje dat je moet weten en dat scheelt vaak een hoop. Aan de andere kant moet je oppassen dat je niet veel standaardfoto's krijgt... De kunst van het kiezen van je compositie dus ;)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”