Fort eiland Ijmuiden

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
SuzieQ

Fort eiland Ijmuiden

Bericht door SuzieQ » vr feb 11 2011 9:12 pm

Woensdag ochtend met mijn pa en zus naar Fort Eiland Ijmuiden geweest, mijn pa moest daar iets wegbrengen, en mijn zus en ik namen van de gelegenheid gebruik om daar even 2 uur rond te mogen lopen :P Altijd leuk in z'n "spooky" fort. Hieronder een paar mooie foto's van die dag

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Fort eiland Ijmuiden

Bericht door JacTrum » vr feb 11 2011 10:54 pm

Aardig monument om eens in rond te sjouwen en wat foto's te maken. Probleem is dan altijd de vraag "wel of niet flitsen?" Je hebt dat bij de eerste en de laatste foto wel gedaan en dat levert nogal 'platgeslagen' plaatjes op. Jammer dus. Maar de kleuren van de foto's die je zonder flits gemaakt hebt - en die dus interessanter zijn - kloppen natuurlijk niet. Die foto's moeten dus nog even door een correctieprogramma en dan lijken ze me aardig. De leukste foto vind ik de zwartwit/kleur van de keuken!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

ruud.zwakenberg

Bericht door ruud.zwakenberg » za feb 12 2011 1:41 pm

Hee, fotogenieke locatie, daar ga ik ook eens kijken.

Ik vind alle foto's wel wat hebben, behalve dan de 2e, die zou ik óf nog meer inzoomen óf juist meer uitzoomen, nu is het vlees nog vis.

Wat betreft de kleurcorrectie waar Jac het over heeft, voor mij is dat altijd een dilemma, ik streef er na om de witbalans goed te krijgen, maar in sommige gevallen is dan meteen de hele sfeer, de hele magie weg. Oke, dan heb je een foto die de werkelijkheid weergeeft, maar gaat het daar om bij fotografie of gaat het om mooie platen?

SuzieQ

Bericht door SuzieQ » za feb 12 2011 10:22 pm

Ik heb de 2de foto ook in een ingezoomde versie hoor, maar heb besloten deze op het forum te zetten :oops: Iets meer uizoemen kon ik helaas niet, heb deze gemaakt met mijn 18-55 objectief en totaal uitgescant met mijn achterste in de hekken.... en veel zin om te zwemmen had ik toch niet, en eh meestal houdt een camera ook niet van zwemmen :wink:. Zou ook graag meer van dit soort foto's maken. ben nog maar een beginneling en elke keer leer je toch weer wat bij.. Alleen weet ik (nog) niet de mooie plekjes te vinden die goed met het OV berijkbaar zijn, of die te rijden zijn met de auto.

ruud.zwakenberg schreef:Hee, fotogenieke locatie, daar ga ik ook eens kijken.

Ik vind alle foto's wel wat hebben, behalve dan de 2e, die zou ik óf nog meer inzoomen óf juist meer uitzoomen, nu is het vlees nog vis.

Wat betreft de kleurcorrectie waar Jac het over heeft, voor mij is dat altijd een dilemma, ik streef er na om de witbalans goed te krijgen, maar in sommige gevallen is dan meteen de hele sfeer, de hele magie weg. Oke, dan heb je een foto die de werkelijkheid weergeeft, maar gaat het daar om bij fotografie of gaat het om mooie platen?

ruud.zwakenberg

Bericht door ruud.zwakenberg » zo feb 13 2011 8:09 am

Suzie, soms moet je keuzes maken, dan wordt je creativiteit beperkt door je materiaal. Ik doe veel met het 35mm f/1.8 objectief, dan zoom je met je voeten en ja, dan loop je soms met je rug tegen een hek aan. Maar ga d'r maar van uit dat je altijd situaties hebt waarin een 10mm groothoek nog te klein is en een 500mm zoom te kort. Belangrijkste is dat je je onderwerp goed laat zien, da's bij foto 3 niet helemaal duidelijk.

Maar die andere foto's zijn leuk hoor!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”