nikkor micro AF micro 55mm 2.8
nikkor micro AF micro 55mm 2.8
Op die lens micro AF 55mm 2.8 staat daar op de zijkant A____________i op, weet iemand wat dit wil zeggen en wat je daar mee moet
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: nikkor micro AF micro 55mm 2.8
Mogelijk is dat de schakelaar (draaien) tussen manuele focus en AF-focus.
Info: http://www.kenrockwell.com/nikon/55af.htm
Het staat er niet specifiek bij, maar omdat die lens geen andere schakelaar lijkt te hebben op die foto's voor AF versus manueel lijkt me dat de meest voor de hand liggende optie. Probeer het eens.
Info: http://www.kenrockwell.com/nikon/55af.htm
Het staat er niet specifiek bij, maar omdat die lens geen andere schakelaar lijkt te hebben op die foto's voor AF versus manueel lijkt me dat de meest voor de hand liggende optie. Probeer het eens.
Vriendelijke groet, Léon Obers
ik kan die ring niet verdraaien en zie ook geen enkele knop ervoor , het ziet er naar uit dat je hem zou moeten kunnen verdraaien ,
oef ,ik heb het gevonden , niet handig, maar je moet die ring naar voor trekken en daar het een gladde ring is, werkt dat niet zo handig, maar wat het doet weet ik nog niet ,ik zie geen verschil in mijn foto's met of zonder 

- Léon Obers
- Forumlid
Het verschil zit hem in het scherpstellen, handmatig tegenover AF.
Bij handmatige scherpstelling is er geen koppeling met AF, dat werkt dan niet.
Mits goed scherpgesteld -handmatig of via AF- zul je in het resultaat geen verschil zien.
Bij handmatige scherpstelling is er geen koppeling met AF, dat werkt dan niet.
Mits goed scherpgesteld -handmatig of via AF- zul je in het resultaat geen verschil zien.
als ik hem op A zet of op de anderde kant , hij blijft automatisch scherpstellen
- Léon Obers
- Forumlid
Dan is het kennelijk iets anders. Is het misschien een focus limiter?
Dat zou de scherpstelling beperken tussen bepaalde onderwerpsafstanden zodat de AF niet van helemaal dichtbij tot aan oneindig doorfietst elke keer als je net naast de scherpstelling zit. Maar waar zit dan de schakelaar om AF en manueel te scheiden?
Op het web heb ik geen gebruiksaanwijzingen kunnen vinden als PDF bestand. Er worden wel gedrukte gebruiksaanwijzingen aangeboden tegen betaling ($ 12).
Dat zou de scherpstelling beperken tussen bepaalde onderwerpsafstanden zodat de AF niet van helemaal dichtbij tot aan oneindig doorfietst elke keer als je net naast de scherpstelling zit. Maar waar zit dan de schakelaar om AF en manueel te scheiden?
Op het web heb ik geen gebruiksaanwijzingen kunnen vinden als PDF bestand. Er worden wel gedrukte gebruiksaanwijzingen aangeboden tegen betaling ($ 12).
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Het staat toch duidelijk op meerdere plekken in de tekst van Ken, iedereen weer te lui om te lezen?
Autofocus Selector Ring
There is a ring on the front of the lens with a dot and an A. "A" is for autofocus. The dot position adds drag to the focus ring for manual focus, for instance, if you are on a copy stand. Otherwise the focus ring has very little drag just like other AF lenses.
To rotate the ring, push it toward the camera and turn. There is no shift forward or backward and no clicking.
The camera will autofocus if set to the dot, but it won't be happy due to the additional drag.
The “A” setting still has plenty of resistance for most manual use anyway. The dot is just additional drag if you really need it manually.
The A — • ring merely adjusts focus-ring drag, not function
Nu snap ik het helemaal , ik heb de tekst laten vertalen , niet iedereen spreekt engels he , ik had het al gevoeld als je de ring op het punt draait dat de scherpstelring stroef draait , en ik was helemaal niet te lui om te lezen , maar was vroeger te lui om engels te leren