hallo,
de VR van m'n 'Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR' doet vreemd. Als je door de lens kijkt en de camera lichtjes beweegt
zou het beeld min of meer stil moeten blijven staan. Heeft altijd goed gewerkt maar nu zie je het beeld verspringen, alsof
de interne lens even wordt tegengehouden en vervolgens weer losschiet. En soms doet de VR helemaal niets meer (hoort ook geen geklik).
Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Misschien stof/fijn zand oid in de lens gekomen?
Indien ik de lens zou aanbieden ter reparatie, weet iemand wat dat ongeveer zou gaan kosten (in geval dat een schoonmaak van de lens voldoende is)?
Martin.
VR (vibratiereductie) hapert
- terpie
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
VR (vibratiereductie) hapert
Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900
- beijnr
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: VR (vibratiereductie) hapert
Ik heb af en toe ook problemen met deze lens op mijn D3000. Ik weet niet of dat aan de VR ligt, ik denk eerder aan de autofocus.
Bij mij slaat de lens vast, wil dan niet meer focussen en moet de camera dan even uitzetten om dit te verhelpen.
Ik zou eerst navragen wat een reparatie kost ( als je er geen garantie meer op hebt tenminste ), deze lens koop je nieuw voor 82 euro bij cameranl of fotoklein.nl.
Om daar dan bv 50 euro aan reparatiekosten aan uit te geven...
Groet, Rick
Bij mij slaat de lens vast, wil dan niet meer focussen en moet de camera dan even uitzetten om dit te verhelpen.
Ik zou eerst navragen wat een reparatie kost ( als je er geen garantie meer op hebt tenminste ), deze lens koop je nieuw voor 82 euro bij cameranl of fotoklein.nl.
Groet, Rick
- Ruud46
- Clublid
Martin,
Hoop voor jou dat het niet hetzelfde is wat ik had met mijn 18-200. Na een redelijk lichte stoot versprong daarna bij mij bij het automatisch scherpstellen het beeld ook zo nu en dan. Het leek wel of het beeld in de zoeker even wilde omvallen. Bij mij was de VR toen stuk. Dure reparatie, niet gedaan. Dan maar de VR uitgezet en verder alles O.K. Alleen geen VR meer.
succes,
Ruud
Hoop voor jou dat het niet hetzelfde is wat ik had met mijn 18-200. Na een redelijk lichte stoot versprong daarna bij mij bij het automatisch scherpstellen het beeld ook zo nu en dan. Het leek wel of het beeld in de zoeker even wilde omvallen. Bij mij was de VR toen stuk. Dure reparatie, niet gedaan. Dan maar de VR uitgezet en verder alles O.K. Alleen geen VR meer.
succes,
Ruud
- MARS
- Clublid
- Contacteer:
Hoi,
Ik heb hetzelfde met mijn 16-85mm. Hij lijkt te springen en verder niets, geen VR.
Je kan dit trouwens eenvoudig controleren of de VR werkt door een aantal testopnamen te maken met VR aan en daarna weer een aantal met VR uit. Gebruik wel een lange sluitertijd bijv 1/10 sec. Als je tussen de series verschil ziet dan werkt e.e.a. nog. Bij mij dus niet en ik gebruik de VR niet meer, nooit gevraagd wat dit zal moeten kosten maar ik mis het niet.
groet,
Marcel
Ik heb hetzelfde met mijn 16-85mm. Hij lijkt te springen en verder niets, geen VR.
Je kan dit trouwens eenvoudig controleren of de VR werkt door een aantal testopnamen te maken met VR aan en daarna weer een aantal met VR uit. Gebruik wel een lange sluitertijd bijv 1/10 sec. Als je tussen de series verschil ziet dan werkt e.e.a. nog. Bij mij dus niet en ik gebruik de VR niet meer, nooit gevraagd wat dit zal moeten kosten maar ik mis het niet.
groet,
Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Een 16-85 VR? Je bent denk ik in de war met de 18-55...beijnr schreef:Ik zou eerst navragen wat een reparatie kost ( als je er geen garantie meer op hebt tenminste ), deze lens koop je nieuw voor 82 euro bij cameranl of fotoklein.nl.

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Dat denk ik ook. en anders, doe mij er maar tien. Als ze tenminste niet van de vrachtwagen zijn gevallen, want dan hebben ze waarschijnlijk allemaal een probleem met de VR.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso