Ik ben van plan om me van Really Right Stuff een focussing rail aan te gaan schaffen. Nou zag ik dat er twee versies zijn. De B150B en de B150B Pkg ( voor collared lenzen ). Aangezien ik een Sigma 150mm 2.8 heb met zo'n collar moet ik dan echt voor dat pakket gaan voor collared lenzen? Of volstaat de gewone ook?
Op mijn D3s zit een L-plate van RRS en het lijkt me niet dat deze lens te zwaar is voor mijn D3s als ik de D3s op de rail plaats in plaats van de lens zelf, of zie ik iets anders over het hoofd?
Focussing Rail
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Focussing Rail
Je gebruikt de D3s. Die heeft vrij veel diepte aan de onderkant door het accuhuis. Ik vraag me af of je dan überhaupt die instelslede onder je lens kunt zetten. De onderkant van de camera komt dan mogelijk tegen een uitgedraaide instelslede, omdat die naar achteren steekt. Dus ben je wellicht zo-wie-zo gebonden aan een bevestiging onder de camera inplaats van onder de lens. Dat zou je beter eerst eens kunnen opmeten of in de winkel uitproberen. Het zou er misschien net op kunnen hangen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Bedankt voor je antwoord. Ik heb ook even met RRS gemaild. benieuwd wat RRS te vertellen heeft
RRS zegt net dat je ALTIJD de collar moet gebruiken als die op je lens zit. In verband met te zwaar gewicht op de lens mount van je camera.
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Wel logisch natuurlijk; hangt ie meteen mooi in evenwicht.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Dat kan wel zo zijn, maar de collar van de Sigma lijkt mij niet zo ver naar onderen te zitten.marckuypers schreef:RRS zegt net dat je ALTIJD de collar moet gebruiken als die op je lens zit. In verband met te zwaar gewicht op de lens mount van je camera.
Er zit dan nog wel wat dikte van een snelkoppelstuk tussen collar en instelslede, maar het is niet gezegd dat de instelslede vrij onder de camera doorloopt.
Voor een normale statiefaansluiting maakt dat niet zoveel uit, want het plateau steekt niet naar achteren. Maar met die instelslede die naar achteren steekt is het een kwestie van even bekijken, of de onderkant van de camera niet in de weg zit. Bij macrobalgen met instelslede komt het ook voor. Bij de Nikon PB-6 heb je zelfs specifieke opvulstukken om de balg met camera hoger te plaatsen zodat de camera net boven de slede kan blijven.
Het is maar dat je het weet, en waar je eventueel rekening mee moet houden als het toevallig net ongunstig uitpakt.
2 millimeter te weinig, dan past het niet, 2 millimeter meer heb je geen probleem.
Vriendelijke groet, Léon Obers