HELLUP!!probleem met scherpstelpunten

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
HeYokah
Forumlid
Forumlid

HELLUP!!probleem met scherpstelpunten

Bericht door HeYokah » wo feb 16 2011 8:22 pm

Hallo vraag aan alle forumleden die zo verbazingwekkend veel weten!!

ik heb een D90 anderhalf jaar oud,.. en sinds een paar dagen kan ik niet meer de scherpstelpunten gebruiken,.. let wel camera stelt wel scherp,..
alleen ik kan niet meer met de cursor het scherpstelpunt veranderen.
hij stond op midden rechts,. als ik nu naar een van de pretstanden ga komt scherpstelpunt wel in midden te staan
ik heb de reset knop al gebruikt om de fabrieksinstellingen terug te krijgen ,..helpt niet
ik heb de selectieknop scherpstelstand al paar keer goed heen en weer geklikt,..en weet nu geen oplossing meer te bedenken,..
ook gebeurt het met verschillende objectieven,.. en tot paar dagen terug geen enkel probleem.
Wel heb ik paar dagen terug verscheidene instellingen van ome KenRockwell ingesteld,.. maar mijn kennis stokt hier even

wie weet raad,.. kan morgen wel een winkel bellen of nikon zelf,..maar de clubleden hier weten ook wel heul erg veel zo samen!!!
Hellupp!!!

Deavit

Re: HELLUP!!probleem met scherpstelpunten

Bericht door Deavit » wo feb 16 2011 8:27 pm

Rechts van je scherm staat zo'n schakelaartje met 'L' en een punt, verschuif die is, denk dat het dan is opgelost.

HeYokah
Forumlid
Forumlid

Re: HELLUP!!probleem met scherpstelpunten

Bericht door HeYokah » wo feb 16 2011 8:34 pm

hoi Deavitt,.. keer net terug op forum om te melden en jij had gelijk,..
ik gebruik die knop nooit,.. mn dochter heeft gister de camera gebruikt en idd dat knopje omgezet,.... :oops: :oops:
ze is er nog,. .met mn kleinekind en neemt goedmoedig alle schuld opzich!!!
Dank Deavitt voor meedenken!!!!! ik had al weer rare visioenen in mn kop :oops:

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”