Een kleine impressie.
1

exif
2

exif
3

exif
4

exif
5

exif
O ja, camera even geleend van mijn pa :jaja:
Mag ik dan een reden waarom je het bewust niet hebt gedaan? Het is namelijk wel storend.Daniël schreef:als je geen vertekening wilt hebben moet je ook geen groothoek nemen.
Heel simpel.
Bedankt Tony, ik weet hoe ik het moet doen. Maar bewust niet gedaan
In dit geval ga ik met je mee. Hoewel ik graag gebouwen recht op de foto zet vindt ik het in dit geval wel iets hebben. Het geeft de foto wat extra spanning.Daniël schreef:Als je een fisheye neemt heb je ook bolling.
Je een extreme groothoek neemt op een FX camera krijg je daar ook last van.
Dit is namelijk met een D3 en 14-24mm gemaakt.
Als je er rekening mee houd dat fisheye zo rond de 8 à 10mm ligt is het logisch dat je met 14mm ook bolling krijgt.
Maar zo te lezen vinden de meeste vertekeningen zeer storend. Dat vind ik wel een mooie conclusie.
Ik heb er expres voor gekozen om het niet te doen omdat ik het zo wel erg leuk vind. Ieder zijn eigen smaak
Inderdaad.Daniël schreef:Ieder zijn eigen smaak
Ieder zijn smaak, Ruud, dat blijkt ook uit andere reacties in dit draadje.Ruud O schreef:Ik vind de correctie van TonyD beslist NIET geslaagd, je kan zien dat er is gerommeld aan de foto.
De foto is veel minder scherp dan het origineel.
Groet Ruud.
Uiteraartgewoon peter schreef:en zuinig met je pa he? Mijn zoon kwam vandaag ook even 2 objectieven lenen.