Ik heb een NIKON D70Sen heb geformatteerd. Nu ben ik al mijn foto's kwijt. Kan ik die nog terug halen???
Graag jullie hulp.
formatteren
Re: formatteren
Als het een beetje meezit wel google even recovery software (soms bijgeleverd bij sd kaartjes).
Niet proberen nog te schrijven op de kaart alleen lezen en of terughalen want dan wordt het moeilijker zo niet onmogelijk de foto's te recoveren.
Niet proberen nog te schrijven op de kaart alleen lezen en of terughalen want dan wordt het moeilijker zo niet onmogelijk de foto's te recoveren.
Zelf ooit een keer gebruik gemaakt van of 'PC Inspector File Recovery' of 'CardRecovery'. Welke weet ik niet meer - is al weer even geleden. Wel dat een van de twee freeware is... dacht ik. Als ik het me goed herinner heb ik die gebruikt. Zeker weet ik wel dat de foto's gered waren
Succes!

Succes!
-
- Forumlid
Ook met het gratis "recuva" wil het nog wel eens lukken.Sterkte
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600
en nog F801s met glaasjes.
en nog F801s met glaasjes.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
De eerste stap is in elk geval dat je het kaartje niet meer in de camera gebruikt.
De genoemde software (er zijn nog wel meer programma's die je hiervoor kunt gebruiken) doet het beter met een kaartlezer (al dan niet ingebouwd in de computer) dan wanneer je het kaartje met zo'n programma benadert, terwijl het in de camera zit. Dus als je geen kaartlezer hebt, dan zou ik bij de locale computer- of fotoboer langsgaan voor zo'n ding. (ca €15,-) http://dixons.nl/categorie/1079/Cardrea ... sort_dir=a
De genoemde software (er zijn nog wel meer programma's die je hiervoor kunt gebruiken) doet het beter met een kaartlezer (al dan niet ingebouwd in de computer) dan wanneer je het kaartje met zo'n programma benadert, terwijl het in de camera zit. Dus als je geen kaartlezer hebt, dan zou ik bij de locale computer- of fotoboer langsgaan voor zo'n ding. (ca €15,-) http://dixons.nl/categorie/1079/Cardrea ... sort_dir=a
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.