Foto's NK veldrijden Huybergen ..

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
luc
Forumlid
Forumlid

Foto's NK veldrijden Huybergen ..

Bericht door luc » ma jan 09 2006 11:50 pm

Van het weekeinde was het NK veldrijden hier in de buurt en ik was vrij en ben dus icl. mijn D70s eens een kijkje gaan nemen bij de eliten.
Om oa. Groenendaal en de Knecht om de eer te zien strijden.

Het was wel even vogelen, moeilijke wisselende lichtsituaties, snelle op je afkomende renners erg laagstaande zon die door de takken van het bos felle lichtvlekkenen en/of donkere schaduwen geeft maken dat het ook fotografisch een klein beetje topsport lijkt. Heel apart om te doen maar ik vond het wel erg leuk.

het was voor mij de eerste keer dat ik zoiets als dit heb gefotografeerd dus tips en zeker ook "opbouwende" kritiek zijn zeker welkom.

Alle foto's zijn te zien op deze link: http://www.flickr.com/photos/klashback/

Een aantal van de foto's die ik heb gemaakt.

Afbeelding
het aantrekken van de eindsprint.
Afbeelding
van Gils
Afbeelding
van Gils en Groenendaal op de nootjes berg.
Afbeelding
Op me knieen in het koude zand en maar hopen dat hij geen stuurfoutje maakt .. :lol:

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

everkaik

Bericht door everkaik » di jan 10 2006 10:48 am

Ziet er uit als mooie scherpe impressie!
Maar om wat meer dynamiek aan te brengen zou je met wat langere sluitertijden moeten werken en meebewegen.
Maakt het wel een stuk moeilijker, zeker als je er zo dicht op staat.
Iets verder weg staan daarvoor kan dan geen kwaad.
Maar die laatste is wel mooi omdat je bijna overreden lijkt te worden :D

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » di jan 10 2006 10:40 pm

Dag Luc,

in een woord: Prachtig !!! Heel goed werk. Ik wou dat ik dat kon.

Amadeus Gould

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo jan 11 2006 12:32 am

Dank U !

Maar ik vindt het zelf nog niet helmaal perfect. De echte scherpte laat hier en daar nog wat te wensen over maar als het een beetje mee zit krijg ik volgende week een herkansing tijdens de GP Adrie van der Poel in Hoogerheide.

Misschien een Tip voor die gene die het ook eens willen proberen.

Dat je zo dichtbij kunt komen maakt het mooi maar brengt tevens ook een extra moeilijkheid met zich mee.

Ik heb heel veel opnames gewoon met de 50 f1.8 maar ook wel een aantal met de 70-210 f4 gemaakt.

Als fotograaf val je er in ieder geval absoluut niet uit de toom.
Het leek af en toe wel meer een bijeenkomst van een of ander fanatieke fotoclub :lol:
Op een gegeven moment stond er een naast me met een canon 400mm F2.8 wat in het echt toch een redelijk bizar apparaat is.

Mocht iemand zin hebben om zondag 22 januari foto's te maken van de GP dan is hier de url. Voor vragen ed. PM
http://www.gpadrievanderpoel.nl/
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

vanson

Bericht door vanson » wo jan 11 2006 3:26 am

ik vind de tweede foto echt heel mooi, zeker ook qua compositie (al is dat misschien meer geluk dan wijsheid, maar dan moet je wel bedenken dat ook de opstelling van de Nachtwacht bij toeval is ontstaan...)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”