Picasa of Flickr

Discussies over fotobewerking en archivering
Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Picasa of Flickr

Bericht door Niels » wo feb 23 2011 5:48 pm

Hallo,

Ik ben eens aan het kijken wat nu voor mij persoonlijk makkelijker is om te gebruiken, Picasa of Flickr.

Wil het gebruiken o.a. om hier de foto's te laten zien natuurlijk, maar ook om albums te delen met familie en vrienden, en een stukje als backup. Momenteel gebruik ik (nog niet heel intensief) Picasa, maar sinds ik mijn Imac heb kan ik direct uit bijvoorbeeld het fotoprogramma Iphoto foto's op Flickr zetten, wel makkelijk, en voor Picasa bestaat dat (nog) niet.
Ik zie ook veel forumers die beide programma's gebruiken... zijn daar ook nog achterliggende gedachtes achter :wink:
Zelf zou ik misschien eerder kiezen om alles bij 1 te houden om het overzichtelijk te houden.

Graag hoor ik jullie bevindingen en voor of nadelen van beide programma's.

(Voor de Ipad gebruikers onder ons, zijn er Apps die je hiervoor kan gebruiken? Ben van plan er een binnenkort aan te schaffen.)

Gr. Niels
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

Edith
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Picasa of Flickr

Bericht door Edith » wo feb 23 2011 6:09 pm

Hoi Niels,

Interessante vraag.. ben benieuwd naar de reacties. Ik heb zelf ook én een Picasa-account en een op Flickr. Met Picasa ben ik begonnen. De laatste tijd gebruik ik Flickr steeds meer. gemakkelijk uploaden vanuit ACDSeePro. En Flickr heeft zo ontzettend veel mogelijkheden. B.v. het koppelen van foto's aan een bepaalde groep, wat je "publiek " meteen vergroot en leuke reacties oplevert. de mogelijkheid om favorieten in te stellen en zo foto's te verzamelen van anderen. En het elkaar kunnen mailen via Flickr. Statistieken weergeven (in de pro-versie) enz.
Al die dingen mis ik bij Picasaweb.(of heb ik nog niet ontdekt)

Edith
D700, Tokina 16-28 F/2.8, Nikkor 24-70 F/2.8, Nikkor 70-300 F/4.5-5.6, Nikkor 50 F/1.4, Tamron 90 F/2.8, en wat Lensbaby spullen.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » wo feb 23 2011 7:18 pm

Waarom geen Photobucket?
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Deavit

Bericht door Deavit » wo feb 23 2011 7:21 pm

Als je met apps wilt werken, Flickr for sure. Sowieso geef ik m'n voorkeur aan flickr.

reebruine ogen
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reebruine ogen » wo feb 23 2011 8:38 pm

Deavit schreef:Als je met apps wilt werken, Flickr for sure. Sowieso geef ik m'n voorkeur aan flickr.

sluit mij helemaal hierbij aan!
werkt makkelijk, je kan er veel foto's op plaatsen, je krijgt een leuk netwerk, en je kan ze overal oproepen en laten zien
enne.....de kosten vallen reuze mee
groet, Marielle
leer zien wat er wel goed is

en vooral:GENIET
Marielle

Niels
Forumlid
Forumlid

Bericht door Niels » do feb 24 2011 9:27 pm

Bedankt voor de reacties, ik neem aan dat iedereen op het forum hier de betaalde Flickr account heeft?
Ik las iets van $25 per jaar?

Ik heb ook nog gekeken naar Photobucket, is dat ook een volledig gratis programma net als Picasa? Zag er ook prima uit!
Heeeel klein nadeel voor mij is dat ik dan niet rechtstreeks de foto's vanuit mijn Imac kan plaatsen zoals op Flickr, en dat lijkt me zo makkelijk juist.

Maar ik ga alles nog eens goed op een rijtje zetten, misschien kom ik wel tot een hele andere conclusie :mryellow:
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » do feb 24 2011 9:41 pm

Nielson schreef:Bedankt voor de reacties, ik neem aan dat iedereen op het forum hier de betaalde Flickr account heeft?

Ik heb ook nog gekeken naar Photobucket, is dat ook een volledig gratis programma net als Picasa? Zag er ook prima uit!
Heeeel klein nadeel voor mij is dat ik dan niet rechtstreeks de foto's vanuit mijn Imac kan plaatsen zoals op Flickr, en dat lijkt me zo makkelijk juist.

Maar ik ga alles nog eens goed op een rijtje zetten, misschien kom ik wel tot een hele andere conclusie :mryellow:
Na photo bucket picassa en zelfs nikon's eigen ruimte op het web bij flickr blijven hangen, en idd nadat de ''gratis'' periode over was een pro account genomen.
Vind flickr door de opties en mogenlijkheden het fijnst ook.

Succes met je keuze, Peter.
Bijna leeg hier....

Edith
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Edith » do feb 24 2011 10:00 pm

Nielson schreef:Bedankt voor de reacties, ik neem aan dat iedereen op het forum hier de betaalde Flickr account heeft?
Bij mij is het net afgeschreven: 19,62 euro voor een jaar. En dat is niet veel voor wat het biedt..

Edith
D700, Tokina 16-28 F/2.8, Nikkor 24-70 F/2.8, Nikkor 70-300 F/4.5-5.6, Nikkor 50 F/1.4, Tamron 90 F/2.8, en wat Lensbaby spullen.

henkk
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door henkk » zo feb 27 2011 7:21 pm

:roll: :roll:
Ik heb nog nooit iets betaald voor mijn Flickr account en ben toch best tevreden over de mogelijkheden. Ook het plaatsen van foto's op fora (dit maar ook andere) gaat prima met de info die je kunt kopiëren. Wat voor voordelen mis ik met mijn gratis account? Of betalen jullie voor iets wat ook zo maar te krijg is?
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Deavit

Bericht door Deavit » zo feb 27 2011 7:23 pm

Bij Flickr kan je zonder PRO account maar 200 foto's plaatsen. Verder krijg je veel mogelijkheden er bij, zoals statistieken e.d.

Jacko Duker
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Picasa of Flickr

Bericht door Jacko Duker » zo feb 27 2011 7:54 pm

Heb zelf ook het pro account van flickr. Werkt uitstekend in combinatie met Apple.
Delen is een mogelijkheid maar BackUp is mijn belangrijkste motivatie. En de prijs heel goed; zeker als je direct voor twee jaar afsluit.
Nikon D7000; Sigma 10-20 1:4-5.6 DC HSM; Nikkor AF-S 35 mm 1:1.8G; Tamron 17-50 F/2.8 VC; Nikkor 70-300 VR
Apple minded.

Steven

Bericht door Steven » zo mar 06 2011 11:02 pm

Ik gebruik Picasa, voor ik meen €10,00 per jaar 21 Gb opslag en ook alle mogelijkheden om mappen af te schermen of niet, groepen maken etc. daarnaast ook de Picasa webalbums uploader app voor Mac en PC. Snel overzichtelijk en goede ondersteuning voor URL's te creeren voor forums of dergelijke.

Flickr bied echter een grotere community en word breder geimplementeerd in bv Apps voor je telefoon of Xbox360 XBL etc. Ikzelf geef niet om een community naast mijn MSN, Twitter en Facebook en vind Picasa dan vele malen sneller en overzichtelijker. Neem op beide een gratis account en speel er wat mee.

Voor de iPad zijn er al een handvol apps die met Picasa werken.

JelleDL

Bericht door JelleDL » ma mar 07 2011 11:21 am

Ik denk dat de doelgroep van Picasa en Flickr toch iets te verschillend zijn.

Flickr is goed om 'enkele' fotos te tonen, en deze vooral te delen met andere fotografen etc. M.a.w. handig voor je pronkstukken etc.

Picasa is, volgens mij, eerder een tool om 'bulk' fotos te delen met mensen.

Persoonlijk gebruik ik vooral Flickr, ook om enkel mijn 'beste' fotos te delen, te showen, kritiek en meningen te vragen etc. Soort van portfolio.
Momenteel nog de gratis client, maar zodra ik de 200 fotos bereik word ik Pro-user.

Dus ik denk dat de vraag eerder is: wat voor tool zoek je juist? Gehele albums delen of eerder 'enkele fotos'.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » ma mar 07 2011 11:55 am

Gebruik zelf geen Picasa. Je moet je registreren bij Google en daar weten ze al zoveel van je.
Heb vroeger veel Photobucket gebruikt, maar op een gegeven moment kon ik niet meer uploaden.
Nu gebruik ik weer Flickr, de gratis variatie.
Voor enkele foto's zoals de meeste hier op het forum:
http://tinypic.com/
zonder abonnement. Nadeel je kunt foto's niet beheren en verwijderen.

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » ma mar 07 2011 12:03 pm

Ik heb zowel foto's staan op Picasa als op Flickr (pro account) maar Picasa gebruik ik eigenlijk al een flinke tijd niet meer.
Flickr werkt wat mij betreft fijner, ziet er veel beter uit en integreert goed in de verschillende Apps op iPhone/iPad/Android en in iPhoto/Aperture.

http://picasaweb.google.com/oferinga
http://www.flickr.com/oferinga

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”