Beste mensen, recent stopte ik een lege 8Gb kaart in de D700. Gaf op dat moment aan ruimte voor 730 opnamen te hebben.
Toen ik er enige tijd later weer op keek (zonder instelingen te hebben veranderd), viel mij op dat ik er 609 had gemaakt, en nog ruimte had voor 391...en dat is toch echt samen 1000, iets meer dan de 730 van het begin. Had nog een lege 8GB en die gaf ook 730 aan toen ik hem in dd camera stak...rara
wat kan daarvan de oorzaak zijn. groet, Robert
weergave aantal opnames
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: weergave aantal opnames
Weet het niet zeker maar lijkt me dat de camera een inschatting maakt van de ruimte die de foto's in beslag gaan nemen. Sommige foto's zijn bv 16mb per foto en complexe foto's zijn bv 22mb per foto. dit hangt af van de informatie die de foto bevat. Lijkt me dat de camera het opnieuw berekend na het nemen van foto's.
Dit lijkt mij de meest logische verklaring.
Gr Rob
Dit lijkt mij de meest logische verklaring.
Gr Rob
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Je camera maakt een hele conservatieve inschatting. Het aantal foto's dat je daadwerkelijk op je kaartje krijgt hangt af van het onderwerp en de instellingen van je camera. Zo gaan er bijvoorbeeld minder op als je veel details of flink wat ruis in je foto's hebt.
- Robert53
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ok, dank voor jullie reactie.
Inderdaad geen enkele foto heeft precies de zelfde grootte, zie ik, hoewel de "maten" wel hetzelfde zijn.
Groet, Robert
Inderdaad geen enkele foto heeft precies de zelfde grootte, zie ik, hoewel de "maten" wel hetzelfde zijn.
Groet, Robert
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Zie ook een eerder draadje: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 20&t=22893
Vriendelijke groet, Léon Obers