Capture NX verwijderen / View NX vraag
Capture NX verwijderen / View NX vraag
Hallo,
Ik heb een probeerversie van Capture NX gehad die ik vervolgens heb gedeinstalleerd. Verder heb ik alle Nikon (sub)mappen in programmafiles, windows e.d verwijderd maar ik blijf bij "mijn nikon producten" als deze naar updates zoekt de melding ontvangen dat ik Capture Nx heb geistalleerd. Ook als ik een oude (volledige) versie van Capture NX op de pc wil installeren krijg ik de medling dat er een nieuwere versie op de pc aanwezig is waardoor ik de oude versie niet kan installeren.
Vervolgens heb ik mijn pc naar alle Capture betanden laten zoeken en ook .pf sleutels in windows verwijderd maar het probleem blijft bestaan.
Ik wil graag bij konijnenberg de origenel laatste Capture software aanschaffen maar ben bang dat het dus niet gaan werken door deze vervelende meldingen.
Wie weet hoe ik van de meldingen af kom en mijn pc nu "Capture vrij" krijg?
Verder heb ik nog een View NX vraag: Als ik een raw/nef file bewerkbv iets verscherp en deze vervolgens wil omzetten naar een .jpg dan moeten eerst de wijzigingen in de raw/nef worden opgeslagen, bij Capture hoeft dit niet. Je zit vervolgens met een raw die niet meer orgineel is. De raw kun je wel weer met de knop "orgineel herstellen" in zijn orginele toestand krijgen maar blijkt vervolgens groter in het aantal MB's te zijn dan hij oorspronkelijk was.
Wat doe ik fout? Kun je met View NX op dezelfde wijze werken als met Capture NX?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
groeten, Bram
Ik heb een probeerversie van Capture NX gehad die ik vervolgens heb gedeinstalleerd. Verder heb ik alle Nikon (sub)mappen in programmafiles, windows e.d verwijderd maar ik blijf bij "mijn nikon producten" als deze naar updates zoekt de melding ontvangen dat ik Capture Nx heb geistalleerd. Ook als ik een oude (volledige) versie van Capture NX op de pc wil installeren krijg ik de medling dat er een nieuwere versie op de pc aanwezig is waardoor ik de oude versie niet kan installeren.
Vervolgens heb ik mijn pc naar alle Capture betanden laten zoeken en ook .pf sleutels in windows verwijderd maar het probleem blijft bestaan.
Ik wil graag bij konijnenberg de origenel laatste Capture software aanschaffen maar ben bang dat het dus niet gaan werken door deze vervelende meldingen.
Wie weet hoe ik van de meldingen af kom en mijn pc nu "Capture vrij" krijg?
Verder heb ik nog een View NX vraag: Als ik een raw/nef file bewerkbv iets verscherp en deze vervolgens wil omzetten naar een .jpg dan moeten eerst de wijzigingen in de raw/nef worden opgeslagen, bij Capture hoeft dit niet. Je zit vervolgens met een raw die niet meer orgineel is. De raw kun je wel weer met de knop "orgineel herstellen" in zijn orginele toestand krijgen maar blijkt vervolgens groter in het aantal MB's te zijn dan hij oorspronkelijk was.
Wat doe ik fout? Kun je met View NX op dezelfde wijze werken als met Capture NX?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
groeten, Bram
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Capture NX verwijderen / View NX vraag
Mogelijk antwoord op vraag 1; Verwijder Nikon Message Center eens.
je andere vraag kan ik niet beantwoorden, doe het zelden op die manier. Misschien even door de handleiding van ViewNX lopen?
je andere vraag kan ik niet beantwoorden, doe het zelden op die manier. Misschien even door de handleiding van ViewNX lopen?
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
ViewNX vraag:
Je doet niets fout. Vanuit de camera (welke?) komt een NEF bestand in gecomprimeerde vorm. Zodra je dat wijzigt en weer opslaat wordt die compressie opgeheven, wat resulteert in een vergroting van het bestand van ongeveer 50% (variabel). Inderdaad hoef je de wijziging van het NEF bestand in Capture NX2 niet op te slaan als je het vervolgens alleen opslaat als jpeg.
Capture vraag:
Wanneer je een cd-versie koopt, dan zou dat wel eens een oudere versie kunnen zijn dan de gedownloade trial versie die je probeert te verwijderen. In dat geval zou je dan dus inderdaad tegen hetzelfde probleem aan kunnen lopen. Wat je het beste kunt doen (als verwijderen van NMC niet werkt) is de vraag bij Nikon klantenservice (website) neerleggen en vragen om een "opruim-bestand". Daarmee kun je alle restanten van de applicatie opruimen, ook uit het register ( als je een Windows pc hebt).
Je doet niets fout. Vanuit de camera (welke?) komt een NEF bestand in gecomprimeerde vorm. Zodra je dat wijzigt en weer opslaat wordt die compressie opgeheven, wat resulteert in een vergroting van het bestand van ongeveer 50% (variabel). Inderdaad hoef je de wijziging van het NEF bestand in Capture NX2 niet op te slaan als je het vervolgens alleen opslaat als jpeg.
Capture vraag:
Wanneer je een cd-versie koopt, dan zou dat wel eens een oudere versie kunnen zijn dan de gedownloade trial versie die je probeert te verwijderen. In dat geval zou je dan dus inderdaad tegen hetzelfde probleem aan kunnen lopen. Wat je het beste kunt doen (als verwijderen van NMC niet werkt) is de vraag bij Nikon klantenservice (website) neerleggen en vragen om een "opruim-bestand". Daarmee kun je alle restanten van de applicatie opruimen, ook uit het register ( als je een Windows pc hebt).
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Even het gratis programma CCleaner of Eusing Free Registry Cleaner downloaden en erover heen laten lopen.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Heb het al verscheidene malen vermeld.
Ook na een schone installatie van je OS blijf je deze melding krijgen. Verbreek je je netwerkverbinding, dan krijg je geloof ik de melding dat een netwerkverbinding nodig is. En daarna je eerder vermelde boodschap.
George
Ook na een schone installatie van je OS blijf je deze melding krijgen. Verbreek je je netwerkverbinding, dan krijg je geloof ik de melding dat een netwerkverbinding nodig is. En daarna je eerder vermelde boodschap.
George
Gobert schreef:Even het gratis programma CCleaner of Eusing Free Registry Cleaner downloaden en erover heen laten lopen.
En als ik dit download, waar moet ik het dan over heen laten lopen? Gewoon over de 'hele' pc?
Sorry, ik ben een beetje een pc dummy

george013 schreef:Heb het al verscheidene malen vermeld.
George
Sorry maar ik begrijp je niet zo goed, wat is OS? En wat bedoel je met de eerder vermelde boodschap?
groeten, Bram
OS operating system. Schone installatie betekent dat de schijf eerst geformateerd wordt, alle bestandsgegeven worden verwijderd en het OS wordt opnieuw geinstalleerd.
Had eerst eens CaptureNX1 geinstalleerd. Was niet vooruit te branden. Een jaar later wou ik het proberen met NX2, kreeg dezelfde vermeldingen als jij, terwijl ik in de tussentijd mijn OS opnieuw heb geinstalleerd.
Ben ook nieuwsgierig als jij NX installeert zonder netwerverbinding, wat je dan krijgt en in welke volgorde.
George
Had eerst eens CaptureNX1 geinstalleerd. Was niet vooruit te branden. Een jaar later wou ik het proberen met NX2, kreeg dezelfde vermeldingen als jij, terwijl ik in de tussentijd mijn OS opnieuw heb geinstalleerd.
Ben ook nieuwsgierig als jij NX installeert zonder netwerverbinding, wat je dan krijgt en in welke volgorde.
George
- Gobert
- Clublid
Bram schreef:Gobert schreef:Even het gratis programma CCleaner of Eusing Free Registry Cleaner downloaden en erover heen laten lopen.
En als ik dit download, waar moet ik het dan over heen laten lopen? Gewoon over de 'hele' pc?
Sorry, ik ben een beetje een pc dummy
Ja
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
george013 schreef:OS operating system. Schone installatie betekent dat de schijf eerst geformateerd wordt, alle bestandsgegeven worden verwijderd en het OS wordt opnieuw geinstalleerd.
George
Ik begrijp dus dat ik nooit en te nimmer meer van dit probleem ga afkomen? Orginele nieuwe software kopen is dus weggegooid geld?
Ik heb net de internetkabel eruit gehaald maar ook dan krijg ik de melding, de melding geeft aan dat er al een andere taalversie is geinstalleerd.
groet, Bram
- Gobert
- Clublid
Bram schreef:george013 schreef:OS operating system. Schone installatie betekent dat de schijf eerst geformateerd wordt, alle bestandsgegeven worden verwijderd en het OS wordt opnieuw geinstalleerd.
George
Ik begrijp dus dat ik nooit en te nimmer meer van dit probleem ga afkomen? Orginele nieuwe software kopen is dus weggegooid geld?
Ik heb net de internetkabel eruit gehaald maar ook dan krijg ik de melding, de melding geeft aan dat er al een andere taalversie is geinstalleerd.
groet, Bram
jawel; doen wat ik zeg
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Gobert schreef:Bram schreef:george013 schreef:OS operating system. Schone installatie betekent dat de schijf eerst geformateerd wordt, alle bestandsgegeven worden verwijderd en het OS wordt opnieuw geinstalleerd.
George
groet, Bram
jawel; doen wat ik zeg
Beste Gobert,
Ik heb beide programma's gedownload, en laten draaien, bij de laatste werden tal van H-KEY's ofzo verwijderd. Maar hoe dan ook ik blijf de melding krijgen.
groet, Bram
Je hebt al een installatie erop staan. Dan heb je die nog niet verwijderd.
En natuurlijk moet je een gekochte versie moeten kunnen installeren, anders verkoopt Nikon niets meer.
De oude moet je eerst verwijderen, ken jouw kennis niet van de pc.
Zou je kunnen proberen mbv CCleaner, via gereedschap. Weet niet hoe de laatste versie eruit ziet. Ik ga ervanuit dat CCleaner grondiger verwijdert als je OS. Welke heb je eigenlijk, ga er blind vanuit dat je Windows hebt.
Sterkte
George
PS.
Als je NX hebt verwijderd mbv CCleaner, installeren zonder netwerkverbinding. Stekker eruit.
George
En natuurlijk moet je een gekochte versie moeten kunnen installeren, anders verkoopt Nikon niets meer.
Zou je kunnen proberen mbv CCleaner, via gereedschap. Weet niet hoe de laatste versie eruit ziet. Ik ga ervanuit dat CCleaner grondiger verwijdert als je OS. Welke heb je eigenlijk, ga er blind vanuit dat je Windows hebt.
Sterkte
George
PS.
Als je NX hebt verwijderd mbv CCleaner, installeren zonder netwerkverbinding. Stekker eruit.
George
Laatst gewijzigd door george013 op zo feb 27 2011 6:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Geen probleem maken terwijl het er wellicht niet eens is lijkt mij. Gewoon de laatste versie van Capture NX installeren en registeren, en goede kans dat je helemaal geen probleem hebt. De "officiele versie" is namelijk helemaal niet anders dan de probeerversie, maar alleen tijdelijk bruikbaar.
george013 schreef:Je hebt al een installatie erop staan. Dan heb je die nog niet verwijderd.
Sterkte
George
PS.
George
Ik heb eerst gewoon via het configuratiescherm Capture verwijderd, toen alle overgebleven nikon mappen, temps etc. Daarna gezocht met de zoekfunctie van windows op alle bestanden (ook verborgen) met de naam capture, nikon, ncnx, nx2 etc en die verwijderd. Daarna alle relevante onderdelen van Tune-Up gedraaid en zojuist CCleaner en Eusing registry cleaner.
Het probleem blijft...
Verder heb ik zojuist een mail gestuurd naar de support van Nikon..