Voor de liefhebber Nikkor 6mm 2.8 Fisheye op eBay

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
Plaats reactie
a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Voor de liefhebber Nikkor 6mm 2.8 Fisheye op eBay

Bericht door a90 » di apr 10 2007 9:06 pm

Ook hierbij weer een knap stukje Nikon glas te koop. En wel de bekende 6mm 2.8. Dit objectief is verleden jaar nog door uw redacteur van het clubblad, Gijs Sandberg, gebruikt voor de omslag van het blad op 19-1.

Mocht er interesse zijn, wel even de knip trekken. Voor een 'nu kopen prijs' van $ 33.3740,00 is hij de uwe. :shock:

hier klikken

(sorry voor mijn enthousiasme voor oude nikkors, het blijft boeiend om zulk glas te zien staan voor astronomische prijzen :) )
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

yoyo

Bericht door yoyo » di apr 10 2007 9:19 pm

Ik ga gelijk een bod uitbrengen.

Een Koopje...!
:mrgreen:

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » di apr 10 2007 9:32 pm

Hoop wel dat er een UV filter voor zit, dan beschadig je het glas ook niet :P :P
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Karel Giesen
Forumlid
Forumlid

Bericht door Karel Giesen » di apr 10 2007 9:59 pm

welk UV-filter moet daar op om de (toch wel dure) lens te beschermen tegen krasjes?? :lol: :lol: Oh ...nu zie ik pas dat Olle_Griese ook al op mijn lumineuze idee was gekomen! :cry:

groet,

Karel
Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di apr 10 2007 10:16 pm

Deze foto is niet van mij (natuurlijk :wink: ) maar dit is wat je er mee kunt doen. (misschien is het objectief wel van deze man, wie weet)

Afbeelding

Afbeelding

Meer hier te vinden
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo apr 11 2007 2:40 pm

Yoyo, je kunt hier geen bod uitbrengen. De verkoper is Arsenal in Nürnberg, en dan gaat het alleen voor het volle pond weg.

Even de boeken van Braczkzo er op nagekeken, maar daar staan de serie nummers van de Ais reeks niet in.

En bij Roland Vink, zie de link op de link pagina van deze site, staat alleen dit nummer (Ser.No.629435) vermeldt. Dat zou dan het enige bekende exemplaar zijn, dat kennlijk alle verzamelaars al een keer in bezit gehad hebben.

Die winkel van Arsenal is bijzonder, de enige winkel in Europa waar af en toe heel bijzondere zaken te koop staan. De laatste keer dat ik er was: een aerial camera uit 1943, uit de periode dat Konica en Nikon samenwerkten. Konica is Minolta geworden, Minolta werd Sony en de samenwerking tussen Sony en Nikon bestaat ook al weer 8 jaar.

GdP

Bericht door GdP » wo apr 11 2007 3:00 pm

Het is gelukkig ook nog mogelijk de afstand op dat ding in te stellen. Je moet er toch niet aan denken dat je z’n ding gekocht hebt en je krijgt hem niet scherp gesteld. :(

Gerrit

Javelin
Clublid
Clublid

Bericht door Javelin » wo apr 11 2007 4:23 pm

Vergeet de BTW niet , deze komt er binnen de EU nog bij!
Heel veel analoog en steeds meer digitaal.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » wo apr 11 2007 4:59 pm

gdepater schreef:Het is gelukkig ook nog mogelijk de afstand op dat ding in te stellen. Je moet er toch niet aan denken dat je z’n ding gekocht hebt en je krijgt hem niet scherp gesteld. :(
Met een brandpuntsafstand van 6 mm is de scherpte geen probleem. Wel een probleem is iedere ongerechtigheid op de enorme frontlens niet storend in beeld te krijgen.
Hetzelfde geldt voor de statiefpoten en de fotograaf zelf.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

BertvD

Bericht door BertvD » wo apr 11 2007 7:14 pm

die beeldhoek van 220 graden zal op een digi wel weer wat minder worden, ik schat zo'n 150 graden. :( is dan toch weer een tegenvaller voor die centen.

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » wo apr 11 2007 7:17 pm

Is gewoon een belachelijke prijs.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do apr 12 2007 7:53 am

Brenzef schreef:Is gewoon een belachelijke prijs.
Dit is te kort door de bocht. ALs ik mezelf citeer was de nieuwprijs in 2003 nog ruim 18.000 euro. En de Nikon Corporation heeft vorig jaar de verkoop van vrijwel alle manuele objectieven gestaakt. Dan worden zaken die niet meer gewoon in de winkel te koop zijn veel duurder.

Ik verneem echter geruchten dat er een AF ED DX G VR versie van de 6mm aan komt.

GdP

Bericht door GdP » do apr 12 2007 8:06 am

Hans Braakhuis schreef:
Brenzef schreef:Is gewoon een belachelijke prijs.
Dit is te kort door de bocht. ALs ik mezelf citeer was de nieuwprijs in 2003 nog ruim 18.000 euro. En de Nikon Corporation heeft vorig jaar de verkoop van vrijwel alle manuele objectieven gestaakt. Dan worden zaken die niet meer gewoon in de winkel te koop zijn veel duurder.

Ik verneem echter geruchten dat er een AF ED DX G VR versie van de 6mm aan komt.
Hans het is al 1 april geweest hoor! :)
Wat moet je nu met een VR op een 6mm? :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”