TC14 of de TC17
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
TC14 of de TC17
Ik ben, ondanks tegenstrijdig advies van diverse clubleden aan het sparen voor een 70-200 VR II, Ik wil daar dan ook een extender bij kopen, maar kan niet echt duidelijk krijgen welke in combinatie nu verstandiger is, de TC14 of de TC17, wie kan mij van een goed advies voorzien. Ik zit niet te wachten op reacties die mij adviseren geen 70-200 te kopen omdat ik al redelijk goed voorzien ben. Dat weet ik, maar ik heb nu eenmaal mijn zinnen gezet op dit objectief.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- Roelof
- Clublid
Re: TC14 of de TC17
Allebei, dan heb je het beste van twee werelden. 

Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
En bij jou gebeurt het dan ook echt ;Pflippie17 schreef:maar ik heb nu eenmaal mijn zinnen gezet op dit objectief.
Zeg dat niet te hard, hij doet het hoorRoelof schreef:Allebei, dan heb je het beste van twee werelden.

Maar inderdaad een goed advies. Persoonlijk zou ik starten met de 1.7. Je wil wat meer bereik en dat haal je toch wat meer met de 1.7.. Enige om het niet te doen is dat ie wat minder lichtsterk wordt..
Met de 1.4 krijg je een 280mm en met een 1.7 komt daar nog eens 60mm bij en kom je op 340mm. Gevoelsmatig zou ik dan voor de 1.7 gaan omdat je dan toch nog weer wat meer bereik hebt dan je nu met je 70-300 hebt, en dan ook nog iets lichtsterker..
Maargoed, je gaat uiteindelijk toch voor allebei toch? ;P
- Roelof
- Clublid
Ik weet het, daarom heb ik het ook niet beargumenteerd, want dan zou het mijn schuld zijn.ErikB schreef:Zeg dat niet te hard, hij doet het hoorRoelof schreef:Allebei, dan heb je het beste van twee werelden.
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Kom, kom vrienden, zo erg is nu ook weer niet hoor.
Het verschil in bereik is natuurlijk in het voordeel van de 1.7, maar ik meen wel eens gelezen te hebben dat de 1.7 minder goed zou presteren dan de 1.4, ook de lichtopbrengst met de 1.7 neemt een halve stop meer af dan de 1.4 (toch ????). Vandaar mijn vraag, en natuurlijk ga ik ze niet allebei kopen.
Het verschil in bereik is natuurlijk in het voordeel van de 1.7, maar ik meen wel eens gelezen te hebben dat de 1.7 minder goed zou presteren dan de 1.4, ook de lichtopbrengst met de 1.7 neemt een halve stop meer af dan de 1.4 (toch ????). Vandaar mijn vraag, en natuurlijk ga ik ze niet allebei kopen.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Dat is natuurlijk waarom ze er twee maken, zodat je kunt kiezen; en dat moet je zelf doen
Je kan ook overwegen een goedkope DX camera te nemen; dan zit je er met 1.5x tussenin en de beeldkwaliteit is beter terwijl een D5100 (komt binnenkort lijkt het) lichter is dan een D700 + TC.

Je kan ook overwegen een goedkope DX camera te nemen; dan zit je er met 1.5x tussenin en de beeldkwaliteit is beter terwijl een D5100 (komt binnenkort lijkt het) lichter is dan een D700 + TC.
- Roelof
- Clublid
Als je dat nog een paar keer zegt, dan geloof je dat misschien zelf, maar wij nog niet.flippie17 schreef:en natuurlijk ga ik ze niet allebei kopen.
Voor mezelf heb ik bij de oude 70-200 een tc14 gekocht, maar die gebruik ik weinig. Als ik de milimeters echt nodig heb dan pak ik de 80-400 (of erger) wel. Maar als je nu eens zegt waarvoor je de tc wilt gebruikendan valt er misschien een beter advies over te geven. ALE is hartstikke enthousiast over de nieuwe TC20, dus die zou je ook nog kunnen overwegen. (Nee, niet alledrie.)
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Ik fotografeer graag in de dierentuin en dan vind ik, zeker met de D700 200mm te kort. Met mijn D300 in combinatie met de 70-300 kon ik altijd goed uit de voeten in de dierentuin en probeerde altijd onder de 220mm te blijven omdat de 70-300 boven de 220mm behoorlijk wollig gaat worden. 220 x 1,5 = 330mm, dus als ik datzelfde bereik wil halen met de 70-200, dan zou ik inderdaad ook op de 1,7 (340mm) uitkomen. Best wel geinig eigenlijk dat ik het antwoord weet op mijn eigen vraag.
Maar die TC20-III is natuurlijk ook een hele mooie optie, maar wel even iets langer doorsparen. Het is gewicht is in dit geval niet zo heel belangrijk, want ik wil de combinatie voornamelijk op statief met met de naturestuff statiefkop gaan gebruiken. (vanmiddag in de tuin weer even getest met deze kop, en ik vind het echt geweldig om hier mee te werken)
Maar die TC20-III is natuurlijk ook een hele mooie optie, maar wel even iets langer doorsparen. Het is gewicht is in dit geval niet zo heel belangrijk, want ik wil de combinatie voornamelijk op statief met met de naturestuff statiefkop gaan gebruiken. (vanmiddag in de tuin weer even getest met deze kop, en ik vind het echt geweldig om hier mee te werken)
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Al het commentaar wat ik wilde toevoegen is al door mijn voorgangers gedaan. Voorspelbaar draadje... 

- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Al het commentaar wat ik wilde toevoegen is al door mijn voorgangers gedaan. Voorspelbaar draadje... 

- André
- Forumlid
- Contacteer:
Tjonge jonge, jullie moeten mij wel hebben zeg, weet je wat ik doe ????? Ik ga naar mijn bed, het is half 2 en ik ga morgen naar de profesional imaging beurs in Nieuwegein, misschien wel lekker veel geld uitgeven.

Ik gebruik de 70-200VRII met een TC2 versie III. Super gewoon.
Ben nu weer aan het twijfelen om de 200-400 aan te schaffen
Ben nu weer aan het twijfelen om de 200-400 aan te schaffen

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb ook heel lang lopen / zitten kijken naar de 200 - 400 VR II.marckuypers schreef:Ik gebruik de 70-200VRII met een TC2 versie III. Super gewoon.
Ben nu weer aan het twijfelen om de 200-400 aan te schaffen :)
Echter hoor ik overal dat deze minder presteert dan een vast brandpunt lens.
Ik heb uit eindeijk gekozen om de 300mm 2.8 VR II te kopen.
Groeten.
Erich.
Website: http://www.hierstaanfotos.nl
Erich Snijder schreef:marckuypers schreef:Ik gebruik de 70-200VRII met een TC2 versie III. Super gewoon.
Ik heb uit eindeijk gekozen om de 300mm 2.8 VR II te kopen.
Groeten.
Erich.
Thanks! Nu ga ik nog meer twijfelen haha. Volgens mij is deze ook nog goedkoper of niet?