Op stap met de D40
Op stap met de D40
M'n eerste foto's met de D40.

- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Welkom. Je foto is misschien een beetje oversharpened
en niet echt boeiend, probeer een interessanter onderwerp.

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
1. Je foto is misschien een beetje oversharpened, Daar ben ik het mee eens.Opgezetfan schreef:Welkom. Je foto is misschien een beetje oversharpeneden niet echt boeiend, probeer een interessanter onderwerp.
2. en niet echt boeiend, probeer een interessanter onderwerp., Daar kunnen we een discussie over opstarten, je weet tenslotte niet wat de maker er mee bedoelde. En het blijf het blijft een persoonlijke voorkeur.
Succes verder met de D40
Pierre
Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Ik zeg alleen dat IK het niet boeiend vindThe-Boss schreef:1. Je foto is misschien een beetje oversharpened, Daar ben ik het mee eens.Opgezetfan schreef:Welkom. Je foto is misschien een beetje oversharpeneden niet echt boeiend, probeer een interessanter onderwerp.
2. en niet echt boeiend, probeer een interessanter onderwerp., Daar kunnen we een discussie over opstarten, je weet tenslotte niet wat de maker er mee bedoelde. En het blijf het blijft een persoonlijke voorkeur.
Succes verder met de D40
Pierre
Margriet,
Probeer eens wat nabewerking? Je hebt het lastigste moment van de dag genomen, omdat je dat ERG wit licht hebt wat overal op reflecteert.
Alle foto's lijken dan een soort grijze zweem te hebben en kleuren vervagen (dat gras hoort groen te zijn)..
Levels een beetje aanpassen in Photoshop bijvoorbeeld scheelt al een berg.
Als je de camera IETS hoger had gehouden, had je de ruimte van het landschap mooi in beeld gebracht, en de boom iets meer naar rechts in het beeld om dat gat wat meer "kijkruimte" te geven zou denk ik leuker kunnen staan (de nadruk wat minder op de boom).
Als je er in de buurt woont, stel ik voor dat je dezelfde foto nog een keer neemt met zelfde instellingen, om uur of 6/7 's avonds en camera iets hoger en boom nog KLEIN beetje meer naar rechts.
En kijk dan maar eens naar het verschil (of je het zelf mooier vind! want DAT telt)
Succes,
Wilem
Probeer eens wat nabewerking? Je hebt het lastigste moment van de dag genomen, omdat je dat ERG wit licht hebt wat overal op reflecteert.
Alle foto's lijken dan een soort grijze zweem te hebben en kleuren vervagen (dat gras hoort groen te zijn)..
Als je de camera IETS hoger had gehouden, had je de ruimte van het landschap mooi in beeld gebracht, en de boom iets meer naar rechts in het beeld om dat gat wat meer "kijkruimte" te geven zou denk ik leuker kunnen staan (de nadruk wat minder op de boom).
Als je er in de buurt woont, stel ik voor dat je dezelfde foto nog een keer neemt met zelfde instellingen, om uur of 6/7 's avonds en camera iets hoger en boom nog KLEIN beetje meer naar rechts.
En kijk dan maar eens naar het verschil (of je het zelf mooier vind! want DAT telt)
Succes,
Wilem
Foto's nabewerken moet ik nog leren. Eigenlijk was ik zomaar wat plaatjes aan het schieten en niet specifiek op zoek naar iets. Het gat in de boom trok wel mijn aandacht. Maar ja, hoe zet je zoiets er op zodat het ook nog een leuk plaatje wordt. Jou voorstel om er nog een keer heen te gaan zal ik zeker in overweging nemen. Lijkt me leuk idee en je leert er veel van.Wullem schreef:Margriet,
Succes,
Wilem
Bedankt, Margriet
- Cookie1397
- Clublid
Best een leuke foto. Als ik kijk naar jou camera-instellingen staat het diafragma op F8, een grotere diafragma-opening had een wat onsherpere voorgrond opgelevert waardoor en misschien wat meer diepte in de foto zit maar datn moet je niet in de automatische stand fotograferen maar bv met de stand in A.
Nikon Z Z & de maskers
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Maar aan het licht te zien, was dat misschien niet mogelijkcookie1397 schreef:Best een leuke foto. Als ik kijk naar jou camera-instellingen staat het diafragma op F8, een grotere diafragma-opening had een wat onsherpere voorgrond opgelevert waardoor en misschien wat meer diepte in de foto zit maar datn moet je niet in de automatische stand fotograferen maar bv met de stand in A.

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
moet kunnen
Opgezetfan schreef:
Dacht het wel, ISO zo laag mogelijk en sluitertijd omhoog, dan kan je toch met een grotere diafragmaopening werken en minder scherptediepte krijgen.
Groetjes George
Code: Selecteer alles
cookie1397 schreef: ‹ Selecteer ›
Best een leuke foto. Als ik kijk naar jou camera-instellingen staat het diafragma op F8, een grotere diafragma-opening had een wat onsherpere voorgrond opgelevert waardoor en misschien wat meer diepte in de foto zit maar datn moet je niet in de automatische stand fotograferen maar bv met de stand in A.
Maar aan het licht te zien, was dat misschien niet mogelijk
Dacht het wel, ISO zo laag mogelijk en sluitertijd omhoog, dan kan je toch met een grotere diafragmaopening werken en minder scherptediepte krijgen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Cookie1397
- Clublid