D700 of D7000
D700 of D7000
Voor een ieder die hier de kennis in huis hebben even een vraagje.
Ik wil binnenkort overstappen van mijn nikon d200 naar of een nikon d700 waar ik al lang mijn zinnen op heb gezet of de nieuwe d7000.
En ja ik weet die heeft een geheel nieuwe censor.En ja scheelt wel 700 euro.
Maar ik weet ook dat de d700 een dijk van een kamera is en ik werk zelf met nu nog de 70-200 2.8 vr en wil er graag de 24-70 2.8 van nikon bij hebben.En ja meer lenzen heb ik niet nodig omdat ik echt een portretmens ben en mensen vast wil leggen.
Ook heb ik nog zitten denken aan de nikon d300s.
En ik hoef de kamera niet om te filmen dus dat heb ik niet nodig want dat interesseert mij niet .
Dus misschien kunnen jullie mij wat hints en tips geven zodat ik over een tijdje mijn nieuwe kamera kan gaan kopen
En ik daar geen spijt van krijg.
Alvast bedankt voor jullieantwoorden en ik wacht rustig af.
fijne dag en groeten sjef
Ik wil binnenkort overstappen van mijn nikon d200 naar of een nikon d700 waar ik al lang mijn zinnen op heb gezet of de nieuwe d7000.
Maar ik weet ook dat de d700 een dijk van een kamera is en ik werk zelf met nu nog de 70-200 2.8 vr en wil er graag de 24-70 2.8 van nikon bij hebben.En ja meer lenzen heb ik niet nodig omdat ik echt een portretmens ben en mensen vast wil leggen.
En ik hoef de kamera niet om te filmen dus dat heb ik niet nodig want dat interesseert mij niet .
Dus misschien kunnen jullie mij wat hints en tips geven zodat ik over een tijdje mijn nieuwe kamera kan gaan kopen
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: D700 of D7000
Of een D800 (of iets in die benaming). Is alleen met de omstandigheden in Japan afwachten of introductie verder uitgesteld wordt e.d.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Sjef heb je dit al gelezen?sjef schreef:....
Ik wil binnenkort overstappen van mijn nikon d200 naar of een nikon d700 waar ik al lang mijn zinnen op heb gezet of de nieuwe d7000..
Het beste advies dat je kunt krijgen is in dat draadje door Veneboer gegeven:
Veneboer schreef:Denk dat je beter je eerst goed moet verdiepen in of je nu FX (full frame) of DX (kleinere sensor) wilt. ..
Vind het persoonlijk onzinnig om tussen een D700 en een D7000 te moeten kiezen.
Als je in je eindresultaat een stap omhoog wil, kies je voor een D700 (of straks de D800).
Als je in je eindresultaat een stap omhoog wil, kies je voor een D700 (of straks de D800).
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat is wel heel kort door de bocht. Alsof de D700 in alle gevallen beter is dan de D7000. Dat is dus echt niet zo. Sterker nog; ik denk dat je het verschil vaak niet eens ziet als je de resultaten naast elkaar legt.evertfoto schreef:Vind het persoonlijk onzinnig om tussen een D700 en een D7000 te moeten kiezen.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nee, de vraag is veeleer, ga je over op Fx of blijf je op Dx fotograferen?
De D700 is na een D200 een logischer stap dan overstappen naar een D7000, de body heeft ongeveer dezelfde omvang, houdt op dezelfde manier vast, terwijl de D7000 toch iets kleiner is.
De D700 is na een D200 een logischer stap dan overstappen naar een D7000, de body heeft ongeveer dezelfde omvang, houdt op dezelfde manier vast, terwijl de D7000 toch iets kleiner is.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Gobert
- Clublid
Wat een onzinnige vergelijking. Je vraagt wat beter is, een plastic hobby body of een fraaie pro-body.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Wat body betreft misschien wel, maar dan zou de D300s nog logischer zijn.Cees Laarman schreef:De D700 is na een D200 een logischer stap dan overstappen naar een D7000, de body heeft ongeveer dezelfde omvang, houdt op dezelfde manier vast, terwijl de D7000 toch iets kleiner is.

Inderdaad is het de keuze maken tussen FX en DX. Als je voor FX gaat, dan is er feitelijk maar een keuze op het ogenblik: de D700. De andere FX camera's kosten nog een heel stuk meer.
Als je bij DX blijft, dan zijn de meest logische opvolgers de D300s en de D7000. De D7000 biedt wat beeldkwaliteit betreft een klein voordeeltje, de andere zaken zijn in het voordeel van de D300s.
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Haha, hoor hem.Gobert schreef:Wat een onzinnige vergelijking. Je vraagt wat beter is, een plastic hobby body of een fraaie pro-body.
Denk eens na....

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
- Gobert
- Clublid
Eeuw schreef:Haha, hoor hem.Gobert schreef:Wat een onzinnige vergelijking. Je vraagt wat beter is, een plastic hobby body of een fraaie pro-body.
Denk eens na....
Ik doe niet anders; ik moet die plastic krengen niet.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Prima,Gobert schreef:Eeuw schreef:Haha, hoor hem.Gobert schreef:Wat een onzinnige vergelijking. Je vraagt wat beter is, een plastic hobby body of een fraaie pro-body.
Denk eens na....
Ik doe niet anders; ik moet die plastic krengen niet.
maar of het een goed advies is.. ik denk dat de TS niet erg gebaat is met jouw voorkeur.
Voor mij geldt:
Overstap van D200 naar D7000 is een flinke vooruitgang. Véél scherpere foto's, meer detail, betere kleurweergave, ruimere contrastomvang en een prettige lichte body. Veel waar voor je relatief lage investering. Praktisch alle objectieven kunnen erop.
Stevig? Ik laat af en toe wel eens wat vallen ja, maar dan is tot nu toe altijd het objectief stuk gegaan, nu ook weer. De 16-85 is voorzien van een nieuwe fronttubus. Bajonet en camera mankeerden niks na een flinke rol over straat.
Oja, om spijkers in de muur te slaan heb ik een hamer.
Pochen bij de buren heb ik geen behoefte aan.
Kortom, een D7000 heeft een duidelijke doelgroep: hobbyfotografen!
Ook naast een D700 zou hij niet misstaan natuurlijk

Mocht je een oneindig budget hebben, dan kunnen we de andere kant op, maar dat heb je niet. Anders zou je de vraag niet gesteld hebben.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
- Gobert
- Clublid
Ik heb een opmerking geplaatst, geen vraag gesteld. Daarenboven heb ik volgens mij niet gerept over enig budget.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Gobert, alleen de eerste regel was voor jou bedoeld. De rest voor de TS.Gobert schreef:Ik heb een opmerking geplaatst, geen vraag gesteld. Daarenboven heb ik volgens mij niet gerept over enig budget.
Sorry als dat niet duidelijk was.

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Als je van een D200 naar een D7000 ga je er technisch op voorruit, maar dan doe je wbt ergonomie toch wel een flinke stap terug.sjef schreef:Voor een ieder die hier de kennis in huis hebben even een vraagje.
De camera is lichter en kleiner dan de D200, knoppen zitten op een andere plek, of zijn zelfs totaal niet aanwezig.
Ik denk dat je spijt krijgt als je een D7000 koopt, niet wbt prestaties, maar je gaat je ergeren aan de bediening.
Om die zelfde reden heb ik een D300s genomen (na een tijd gewerkt te hebben met een D200), hij lag toch beter in de hand, en bijna alles zat op de bekende plekken.
Als ik moest kiezen tussen een D7000 en een D700, dan werd het een D700 zonder twijfel.