Ik twijfel nogal en zou graag weten of iemand hier ervaring mee heeft.
Voor het geld hoef je het niet te laten zou je zeggen, maar ja, dan kan je alles wel kopen wat niet duur is

Duidelijkflorist schreef:Eeuw: dat ding is gewoon rommel, ....
Dan wil ik er meteen twee natuurlijk zoals Ron al zegt.florist schreef:voor een euro of 100 koop je als een 64GB SSD. Heb er zelf een van intel van 80GB.
Ja, dat las ik vandaag ergens, ik zal eens kijken of ik die tekst nog terug kan vinden en dan post ik de link wel even hier.florist schreef:Of de snelheid van LR echt veel verbeterd weet ik niet, de data zal wel een stuk sneller gelezen en weggeschreven worden , maar de berekeningen worden nog steeds door de CPU uitgevoerd.
Kun je niet even langskomen met je schijfjes?Eeuw schreef:Ik ben ondertussen aan het goochelen met twee interne sata schijven en twee usb externe schijven die ik heb. Misschien kan ik daar een RAID 0 opstelling uit halen. Jammer genoeg heb ik er totaal geen verstand van en ben ik vooral bang dat ik van alles kwijt raak hoewel ik overal back-ups van heb. Ik wil het al zolang doen, maar heb het lef niet.
jij weet wel waar mijn huis woont!ElRonno schreef:Kun je niet even langskomen met je schijfjes?Eeuw schreef:Ik ben ondertussen aan het goochelen met twee interne sata schijven en twee usb externe schijven die ik heb. Misschien kan ik daar een RAID 0 opstelling uit halen. Jammer genoeg heb ik er totaal geen verstand van en ben ik vooral bang dat ik van alles kwijt raak hoewel ik overal back-ups van heb. Ik wil het al zolang doen, maar heb het lef niet.Dan maken we er een leuk RAID'tje van.
http://nl.illogicopedia.org/wiki/Ik_wee ... bed_slaaptEeuw schreef:jij weet wel waar mijn huis woont!
Dat ligt er maar aan, er zijn verschillende RAID opstellingen. Ik gebruik RAID 0 voor de snelheid en maak gewone backups. Binnenkort moet ik de boel even reorganiseren, en ik heb genoeg identieke schijven, dus dan maak ik er wat anders van.flitslicht schreef:Raid geeft wel 'redundancy' maar dat is meer bedoeld om door te kunnen werken als er een schijf kapot gaat.
Een backup is altijd verstandig, ook als je geen RAID gebruikt.flitslicht schreef:Dat weet ik, maar het kan voorkomen dat je hele RAID array gewist wordt door een glitch in de software of een fout in de hardware. Die array dan weer opnieuw opbouwen is iets dat meestal niet lukt. Je moet dus altijd een backup hebben naast je RAID, anders ben je niet goed bezig.