Mijn lente foto's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
kaymariska

Mijn lente foto's

Bericht door kaymariska » vr mar 25 2011 9:40 pm

Van de week aan het spelen geweest met onze camera...

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. over een hoog gaashek genomen.... best gelukt al zeg ik het zelf....
Afbeelding

Herb
Forumlid
Forumlid

Re: Mijn lente foto's

Bericht door Herb » vr mar 25 2011 10:38 pm

hoi,

Wat me in het algemeen opvalt is je hoge ISO waarde. Die staan op 400 terwijl je in het volle daglicht opnamen maakt, zelfs met zon. Probeer dan altijd zo laag mogelijke ISO waarde, max. ISO 200 of neem L1.0 (ISO 100). Verder misschien eens wat proberen met grotere diaframa (2.8-3.0) met objectief vanaf ca 80 mm, dat je achtergrond meer wegvalt (mits je lens dit kan).

foto 1. is iets te rommelig op de achtergrond. Probeer een detail te isoleren, evt door wat achtergrond takken aan de kant te doen.

foto 2. compositie wel goed, schapen iets uit midden gezet. Jammer dat er geen oogcontact is

foto3. schaap staat te veel in midden van foto.

foto 4. leuk. Alleen jammer dat er 1tje half op staat. Verder lijken de schaapjes niet helemaal scherp (bewogen of scherpstelpunt niet helemaal oke)
Nikon D90 | 17-55 mm 2.8 | 18-200 mm AF-S | 50 mm AF 1.8D | 35 mm AF-S 1.8G | MB-D80 | SB700 | Lowepro Sling Shot 200

ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Mijn lente foto's

Bericht door ErikB » vr mar 25 2011 10:51 pm

Aardige serie.. Maar let eens op je standpunt, als je op ooghoogte van de schapen gaat zitten (of nog lager) dan krijg je meteen een veel boeiendere foto ;)

Dit zijn kiekjes en er valt veel meer uit te halen. Als je jezelf wat meer leert in fotografie dan stap je altijd van kiekjes af en worden je foto's overal mooier en sterker ;)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”