Vijf dagen jong...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Vijf dagen jong...

Bericht door Genster » za mar 26 2011 5:30 pm

a:
Afbeelding
b:
Afbeelding
c:
Afbeelding

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: Vijf dagen jong...

Bericht door Maud » za mar 26 2011 5:48 pm

Wat slaapt hij (hoop ik) lekker..
Heb je wat bewerkt of is de grijze kleur zo uit je camera gekomen? Vind ze namelijk nogal donker, baby mag wel wat zachtheid gebruiken ipv het harde grijs

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » za mar 26 2011 5:54 pm

Maud schreef:Wat slaapt hij (hoop ik) lekker..
Heb je wat bewerkt of is de grijze kleur zo uit je camera gekomen? Vind ze namelijk nogal donker, baby mag wel wat zachtheid gebruiken ipv het harde grijs

Gr.
Maud
Ze zijn wel wat bewerkt; bedankt voor de tip (al weet ik eigenlijk niet hoe ik er zachtheid in kan krijgen...)
Kan het met USM en contrast te maken hebben?

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Maud » za mar 26 2011 6:08 pm

Fotografeer je in RAW?
Dan krijg je de mogelijkheid om je temperatuur aan te passen..
Bij een baby hoort een lekker rozig frisse kijk en nu vind ik de Bryan zo grijs/koud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Tina

Bericht door Tina » za mar 26 2011 6:18 pm

Voor mij nr. 3 :D .

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » za mar 26 2011 10:38 pm

Maud schreef:Fotografeer je in RAW?
Dan krijg je de mogelijkheid om je temperatuur aan te passen..
Bij een baby hoort een lekker rozig frisse kijk en nu vind ik de Bryan zo grijs/koud
O.k., helder. Bedankt!

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » za mar 26 2011 10:38 pm

Tina schreef:Voor mij nr. 3 :D .
Bedankt voor je reactie Tina

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Sharkey » za mar 26 2011 10:51 pm

Mooi ventje hoor.

Maar inderdaad jammer van de grijze toon. Volgende keer bijvoorbeeld "picture control: portrait" instelling gebruiken !!
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » zo mar 27 2011 9:09 am

Sharkey schreef:Mooi ventje hoor.

Maar inderdaad jammer van de grijze toon. Volgende keer bijvoorbeeld "picture control: portrait" instelling gebruiken !!
Bedankt voor je reactie Sharkey!

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » zo mar 27 2011 9:39 am

Nog een poging. Nu in "puur zwart-wit" en picture control: portrait:
Afbeelding

Hans Kühn
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Hans Kühn » zo mar 27 2011 9:58 am

Vader en moeder eerst maar feliciteren en hopen dat het ventje zo zoet blijft als op deze foto's.

Hoewel wat meer kleur best had gemogen vindt ik dit net niet zwart wit ook wel wat hebben. Misschien alleen niet voor dit soort fotografie. Heb je al wat met je verzadiging gespeeld? In CNX 2 kun le met LCH ook hele mooie resultaten bereiken. Pas bij Proffesional Imaging een lezing gehad van Johan Kerver en ik ben erg gelukkig met deze tool.
Hans Kühn
Nikon , diverse lenzen, flitsers
https://sites.google.com/site/hanskuhnf" onclick="window.open(this.href);return false; ... kties/home
http://picasaweb.google.nl/jmkproduktions" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.nl/hanskuhnfotoprodukties" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hanskuhn.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » zo mar 27 2011 10:05 am

Hans Kühn schreef:Vader en moeder eerst maar feliciteren en hopen dat het ventje zo zoet blijft als op deze foto's.

Hoewel wat meer kleur best had gemogen vindt ik dit net niet zwart wit ook wel wat hebben. Misschien alleen niet voor dit soort fotografie. Heb je al wat met je verzadiging gespeeld? In CNX 2 kun le met LCH ook hele mooie resultaten bereiken. Pas bij Proffesional Imaging een lezing gehad van Johan Kerver en ik ben erg gelukkig met deze tool.
Bedankt voor je bericht Hans!
Het is het derde kindje van de oudste dochter van m'n zus; ik zal de felicitatie doorgeven :D
Ik heb inmiddels wat CNX-informatie verzameld en zal eens in de LCH-funtie duiken. Bedankt voor de tip!

Hans Kühn
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Hans Kühn » zo mar 27 2011 10:17 am

Het is het derde kindje van de oudste dochter van m'n zus; ik zal de felicitatie doorgeven :D

Tja Brabantse nachten blijven lang en ..... er komt zo te zien veel moois uit voort.

Veel succes. met LCH. Ook met Gaussiaans vervagen kun je, mits met mate gebruikt, heel wat scherpe kantjes verzachten.

Daar Ik zonder werk zit wordt de kans dat ik een keer naar jouw schone Breda afreis alleen maar groter.
Hans Kühn
Nikon , diverse lenzen, flitsers
https://sites.google.com/site/hanskuhnf" onclick="window.open(this.href);return false; ... kties/home
http://picasaweb.google.nl/jmkproduktions" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.nl/hanskuhnfotoprodukties" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hanskuhn.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » zo mar 27 2011 10:23 am

Hans Kühn schreef:Tja Brabantse nachten blijven lang en ..... er komt zo te zien veel moois uit voort.

Veel succes. met LCH. Ook met Gaussiaans vervagen kun je, mits met mate gebruikt, heel wat scherpe kantjes verzachten.

Daar Ik zonder werk zit wordt de kans dat ik een keer naar jouw schone Breda afreis alleen maar groter.
Dat klinkt niet best Hans :?
In principe werk ik op woensdag niet. Misschien kunnen we samen eens gaan fotograferen in Breda :)
Groeten,

Genster

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Vijf dagen jong... (LCH)

Bericht door Genster » zo mar 27 2011 11:02 am

In het NCN Magazine van juni 2010 staat een helder stuk over LCH. Ook heb ik de LCH video-tutorial van Jason P. Odell bekeken.
LCH lijkt me een mooie tool, vooral het per kleur(bereik) kunnen aanpassen van de verzadiging lijkt me een erg bruikbare functie.
Overigens is de LCH-tool, in mijn beleving, juist bij de foto's van Bryan iets minder interessant omdat daar naast de huidskleur eigenlijk alleen maar blauw en wit in zit (dus weinig kleurvariaties).
Ik ga er zeker vaker gebruik van maken!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”