Wat zou je doen... objectieven of body
Wat zou je doen... objectieven of body
Ik zit met het volgende dillema. (Tja het blijft natuurlijk een luxe probleem....)
Ik heb een d100, 18-35 en 28-200 en 90 mm macro. Hierbij de sb-80.
Aangezien ik vaak foto's maak in zalen met 'slechte' licht omstandigheden overweeg ik de lichtsterke 70-200 VR. (Kost niet weinig)
Aangezien m'n d100 bijna 5 jaar is en de techniek niet stil heeft gestaan zou een upgrade naar de d200 ook welkom zijn.
Helaas gaat beide niet (gelijktijdig) lukken.
Wat zouden jullie doen. Is het verschil tussen de 70-200 vr en de 28-200 het geld waard?
Is het verschil tussen d100 en d200 het geld waard?
Of moet ik 'hééél' iets anders gaan doen
Al vast bijzonder bedankt!
Ik heb een d100, 18-35 en 28-200 en 90 mm macro. Hierbij de sb-80.
Aangezien ik vaak foto's maak in zalen met 'slechte' licht omstandigheden overweeg ik de lichtsterke 70-200 VR. (Kost niet weinig)
Aangezien m'n d100 bijna 5 jaar is en de techniek niet stil heeft gestaan zou een upgrade naar de d200 ook welkom zijn.
Helaas gaat beide niet (gelijktijdig) lukken.
Wat zouden jullie doen. Is het verschil tussen de 70-200 vr en de 28-200 het geld waard?
Is het verschil tussen d100 en d200 het geld waard?
Of moet ik 'hééél' iets anders gaan doen
Al vast bijzonder bedankt!
Ik ben eerst van de d70s naar de d200 gegaan en nu ga ik mijn lenzen aanvullen. Vind de kwaliteit van de d200 toch wel fijn omdat de bestanden groter zijn. Bovendien had ik ook gewoon behoefte aan een extra body omdat ik niet zonder backup wil (vooral essentieel voor op reis!). Ken de d100 niet dus weet niet of die beter is dan de d70s? Maar 't is toch 'n persoonlijke keuze natuurlijk.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
eerst goed glas dan de rest
Hallo Joep,
De D100 is een fijne en goede body en snelheid is gezien de aard van fotografie niet je hoogste prioriteit.
Dan zou ik persoonlijk eerst voor goed glas gaan want dat is meer bepalend voor je opname dan de D200.
En het voordeel van de 70-200mm 2.8 VR is dat het een FF lens is.
Komt Nikon binnenkort met een FF, dan kan je jezelf voor de kop slaan dat je nu een D200 heb aangeschaft en niet even gewacht heb.
De objectieven verouderen niet zo snel als een body.
Dus een goed objectief heeft prioriteit.
Verder als er een opvolger komt voor de D200 en dat zit er binnenkort in, zal de prijs van de D200 met een noodgang naar beneden donderen en is het heel goed mogelijk dat je straks een nieuwe D200 kan kopen voor 750 euro.
Met de D70 is dat ook het geval geweest, de eerste rond de 1600 euro en nu voor 379 euro.
Daar komt bij dat de 70-200mm 2.8 VR echt een juweel van een lens is.
En bij Hong Sien is hij 400-500 euro goedkoper dan in Nederland.
Succes met je overweging.
Groetjes George
De D100 is een fijne en goede body en snelheid is gezien de aard van fotografie niet je hoogste prioriteit.
Dan zou ik persoonlijk eerst voor goed glas gaan want dat is meer bepalend voor je opname dan de D200.
En het voordeel van de 70-200mm 2.8 VR is dat het een FF lens is.
Komt Nikon binnenkort met een FF, dan kan je jezelf voor de kop slaan dat je nu een D200 heb aangeschaft en niet even gewacht heb.
Verder als er een opvolger komt voor de D200 en dat zit er binnenkort in, zal de prijs van de D200 met een noodgang naar beneden donderen en is het heel goed mogelijk dat je straks een nieuwe D200 kan kopen voor 750 euro.
Met de D70 is dat ook het geval geweest, de eerste rond de 1600 euro en nu voor 379 euro.
Daar komt bij dat de 70-200mm 2.8 VR echt een juweel van een lens is.
En bij Hong Sien is hij 400-500 euro goedkoper dan in Nederland.
Succes met je overweging.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Re: eerst goed glas dan de rest
George Fennes schreef: Verder als er een opvolger komt voor de D200 en dat zit er binnenkort in

Vertel...!
het is mij al duidelijk
We gaan dus voor glaswerk.
Ik zal het forum nog even wat nalopen op Hong Sien...
Tot nu toe heb ik m'n spullen uit Den Ham... dat is in NL toch één van de goedkopere?
Binnen een maand hoop ik de eerste plaatjes gemaakt met de nieuwe lens te tonen....
Gr.
JOEB
Ik zal het forum nog even wat nalopen op Hong Sien...
Tot nu toe heb ik m'n spullen uit Den Ham... dat is in NL toch één van de goedkopere?

Binnen een maand hoop ik de eerste plaatjes gemaakt met de nieuwe lens te tonen....
Gr.
JOEB
Re: het is mij al duidelijk
Nee.JOEB schreef:dat is in NL toch één van de goedkopere?![]()
Re: het is mij al duidelijk
--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op zo dec 06 2009 11:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: eerst goed glas dan de rest
Dit is dus de reden dat ik bijna allemaal FF glas hebt, kom er een FF body hoef ik niet meer in lensen te investeren,maar mijn D2x moet nog wel wat jaartjes meeGeorge Fennes schreef: En het voordeel van de 70-200mm 2.8 VR is dat het een FF lens is.