Lens draait niet

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
hubusculubus

Lens draait niet

Bericht door hubusculubus » wo mar 30 2011 10:51 am

Na een te harde klap op de tafel draait de zoom van mijn af-s nikkor dx 18-55 niet meer. :frown: Hij zit niet helemaal vast, maar er zit spanning op met het gevoel dat als ik teveel kracht geef er iets zal breken. Iemand hier ervaring mee? Kan ik de lens zelf openschroeven?

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Lens draait niet

Bericht door Patrick » wo mar 30 2011 12:58 pm

Dat kan op zich best. Zo heb je er toch niets aan, en het objectief is niet duur genoeg om een reparatie op te laten uitvoeren. Dus wat kan je gebeuren?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Lens draait niet

Bericht door Frank Roelofs » wo mar 30 2011 4:44 pm

Heb dat ook gehad. Zelf gerepareerd met een repair manual van internet gehaald. Bleek een ringetje te zijn wat los geschoten is. Via pb even je mail-adres sturen en ik mail je de manual.
Was erg leuk om te proberen en helemaal als het lukt. (Als het niet lukt is er ook niet verloren toch???)
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”