Mijn eerste fotosessie - Bram 6 mnd oud

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
MelanieD5000

Mijn eerste fotosessie - Bram 6 mnd oud

Bericht door MelanieD5000 » do mar 31 2011 10:33 am

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw met een spiegelreflex camera (zie topic: "even voorstellen")

Graag wil ik een paar foto's van mijn eerste fotosessie met jullie delen, die ik in januari gemaakt heb. De foto's zijn verre van perfect maar toch ben ik tevreden met het resultaat. De ouders gelukkig ook :wink:

De motorhelm die vaak terugkomt in de foto's was een verzoek van de ouders.
De foto's zijn in RAW-stand gemaakt, waarna ik ze later bewerkt heb in Photoshop.
Ik ben helaas niet in het bezit van lichtschermen of een externe flits, dus ik zoveel mogelijk gebruik gemaakt van het daglicht en een lichte achtergrond.

#1 :
Afbeelding

#2:
Afbeelding

#3:
Afbeelding

#4:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MelanieD5000 op do mar 31 2011 11:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniël

Re: Mijn eerste fotosessie - Bram 6 mnd oud

Bericht door Daniël » do mar 31 2011 11:12 am

nu heb ik geen verstand van portret foto's.

Maar,
de helm stoort mij zoveel dat ik er eigenlijk niet met een serieus oog meer naar kan kijken.
Snap wel dat de ouders dit graag wilde maar ik had ze dan ook gemaakt zonder.

Verder,
#4 de foto rechtsboven vind ik de beste.

Goodje

Bericht door Goodje » do mar 31 2011 1:20 pm

Ja sluit mij aan bij de vorige opmerking kind leuk staat er mooi op, maar helm te groot aanwezig, had dan een heeeeeel klein helmpje gebruikt. :D

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » do mar 31 2011 3:28 pm

Ja die helm...daar zit 't 'm denk ik in, want verder zijn het leuke foto's. Grappig jochie met een leuk snoetje.
Maar goed, als de ouders dat leuk vinden....Ik vind het kindje wat wegvallen juist vanwege die grote helm. Ik had eerder een speelgoed motor gepakt (ze hebben iets met motoren of zo?) Daar had het jongetje dan ook mee kunnen spelen, wat wel wat leuke shots op had geleverd denk ik. Vaak zo met kinderfotografie, dat je ze wat om handen kan geven, dan zijn ze ook niet zo gauw afgeleid.

Nu moet ik zeggen dat kinderen in hun "natuurlijke omgeving" ook best lastig kunnen zijn. Mijn neefje van 3 snapt het nog niet helemaal, dus die beweegt zoveel mogelijk haha.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

MelanieD5000

Bericht door MelanieD5000 » do mar 31 2011 4:35 pm

@Daniel
De helm is inderdaad erg aanwezig, maar voor mij is dit niet storend. Maar dat komt denk ik omdat ik natuurlijk de ouders goed ken en ook dat Motorcross hun lust en leven is. Dus een helm, tja.. dat past helemaal bij hun. Persoonlijk had ik ook liever de helm weg gelaten, maar tenslotte heb ik deze shots voor de ouders gemaakt en dit was hun wens.

@Goodje
Het moest perse deze helm zijn.. :P

@Dreamlogic
Ook jij hebt helemaal gelijk wat de helm betreft, de focus ligt niet meer bij het kindje. En het is inderdaad moeilijk om baby's/kinderen te fotograferen, maar het is wel super leuk. Bedankt voor je leuke reactie!

@Zelfontspanner
Dat "extreem" vervagen heb ik gedaan omdat er in de omgeving veel drukke aspecten aanwezig waren zoals een box en ik had ook niet het perfecte witte kleed in dit geval. Het nadeel is dus dat ik de middelen niet heb om de foto te laten zoals die is. Maar je hebt gelijk, wat minder blur was beter geweest :)
Wat betreft de kleine foto's; ik heb ze eerst enkel bewerkt d.m.v. vervagen en hier en daar een verloop toegevoegd.

Bedankt voor jullie reacties!

Robert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Robert » vr apr 01 2011 11:16 pm

hoezo helm?
Mij stoort het niet, mijn favo is nr 3 :D
Het karakter spat van het beeldscherm.
groeten Robert