Kaldi Koffie & Thee

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Kaldi Koffie & Thee

Bericht door Dreamlogic » do mar 31 2011 4:27 pm

Vorig jaar toen ik de camera een paar maanden had ben ik foto's gaan maken op mijn werk (Kaldi Koffie & Thee)
Er zaten een paar leuke foto's tussen, dus dacht: laat die nog maar zien, is wat anders dan die lange sprookjes-jurken ;)
Ik heb ze gemaakt met m'n D3000 waar de standaard kitlens van 18-55mm en zonder verdere hulpmiddelen. Nog wat nabewerkt met CS4.

1.Afbeelding
2.Afbeelding Ik erger me alleen een beetje aan de kraan op de voorgrond :S
3.Afbeelding Dit is een espresso-machine ;)|
4.Afbeelding
5.Afbeelding
Iemand tips? Ook naar aanleiding van m'n topic over het objectief wat ik wil aanschaffen. Zouden dit soort foto's beter worden wanneer ik een lichtsterker objectief gebruik?
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Kaldi Koffie & Thee

Bericht door Léon Obers » do mar 31 2011 4:50 pm

Dreamlogic schreef: Iemand tips? Ook naar aanleiding van m'n topic over het objectief wat ik wil aanschaffen. Zouden dit soort foto's beter worden wanneer ik een lichtsterker objectief gebruik?
Hogere lichtsterkte kun je meer spelen met scherptediepte zoals al reeds naar voren komt door de erg korte onderwerpsafstand bij opname 3. Dat idee kun je dan ook meer toepassen op de opnamen die nu nog wat meer scherpte in voor- en/of achtergrind hebben.
Met de benadering van je onderwerp hoe je dat vastlegt ben je prima bezig.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do mar 31 2011 5:10 pm

Leuke foto's.
Staar je niet blind op duur glas. Lichtsterk is niet zaligmakend. Er is op dit moment een vliegende trend te bespeuren in de beperkte scherpte-diepte weergave. Vaak is dat fenomeen het hoofddoel op zich en wordt er minder gekeken naar de zaken die de foto echt goed maken zoals compositie, kleurverdeling en onderwerpkeuze. Ik heb al legio tuinhekjes gezien die gefotografeerd zijn met spullen van duizenden euros. Het kan niet op en het is bloedsaai. Een groot deel van de fotografen komt dan ook niet verder dan het maken van de befaamde 'testopname'. Het drukst bezochte draadje van dit forum gaat dan ook niet voor niets over de aankopen van apparatuur. 'De mijne is groter as de jouwe'
Ik denk dat je je niet moet laten meeslepen door mensen die vinden dat apparatuur de foto maakt. Zoals jij bezig bent gaat het prima en voorlopig is er nog zat uit te vogelen zonder dat je je in de schulden hoeft te steken.
(Ik weet dat ik geen vrienden maak met deze opmerking... haha) :wink2:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » do mar 31 2011 5:13 pm

Nou, Eeuw, dat valt wel mee, denk ik.
Volgens mij denken de meesten op het forum er zo over.
Neemt niet weg dat het leuk is om over spullen te kletsen.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » do mar 31 2011 5:27 pm

Ik vind die stoere grote apparatuur die ik veel fotografen zie dragen vaak best intimiderend...Kom ik aanzetten met m'n instappertje en standaard lensje ;) Vooral op de evenementen zoals Elf Fantasy Fair, dan zie ik ontzettend veel mensen lopen met grote en/of dure camera's. De vraag is of ze weten wat ze ermee moeten of hoe ermee om te gaan, maar ik ga er voor het gemak uit van wel en dan zou ik ook best meer stoere/grote/mooie apparatuur willen hebben. Naar mijn idee moet je het ook kunnen doen met wat je hebt, maar toch...

Technisch goed fotograferen is al een kunst op zich, maar ook niet iedereen is even creatief en/of kunstzinnig. Dus 'kleren' maken in dit geval niet de man/vrouw...
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do mar 31 2011 6:42 pm

Jaap Driest schreef:Nou, Eeuw, dat valt wel mee, denk ik.
Volgens mij denken de meesten op het forum er zo over.
Neemt niet weg dat het leuk is om over spullen te kletsen.
Ooh, gelukkig... :lol:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do mar 31 2011 6:46 pm

Leuke serie hoor. Maar volgens mij is je witbalans niet geheel goed. De foto's vind ik allemaal een beetje te geel. Volgens mij behoren de kopjes op foto 1 wit te zijn?

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » do mar 31 2011 6:55 pm

Dank je wel Jolanda!

Wbt de eerste foto: De kopjes zijn in het origineel ook gewoon wit. Deze is bewerkt. Vond het zelf wel wat mooier zo :-)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”