In dit digitale tijdperk vind ik digitale fotolijstjes wel iets hebben.
Je hoeft ze niet te booten (direkt aan), je kunt ze overal neerzetten en met wat voorbereidend computerwerk, kun je heel veel van je mooie foto's / herinneringen (geresized tot VGA (640x480)) nog wat meer laten leven. Er zijn nog wel een paar toepassingsmogelijkheden te bedenken.
Ok, ze zijn nieuw nogal duur, maar 2e-hands heb ik voor veel minder in de loop van de jaren via eBay/Marktplaats
de volgende 6

1. Sony Digital Photo Frame (PHD-A55); kan ook MPEG-EX movieclips vertonen
2. Digi Frame (DF560)
3. Een zelf gehackte Compaq Ipaq IA-1 Internet Appliance (waarop een Midori Linux distro draait en waarop ik een USB-stick gemount heb)
4. Kodak Smart Picture Frame (KSPF-2000); de mooiste, met een echt kersenhouten lijstje
5. Philips Digital Photo Display (7FF1AW/00)
6. 17-inch TFT BenQ FP791 die standalone (computer uit) als Photo Viewer kan dienen!
Op alle (behalve de Sony; uiteraard MemoryStick) past Compact Flash (CF); maar geen MicroDrive.
2, 5 en 6 kunnen ook enkele andere kaarten aan.
Op de Philips na, worden de andere al lang niet meer gemaakt (ze kwamen eind jaren 90 al op de Amerikaanse markt).
1, 2, 3 en 4 zijn zelfs nooit op de Europese markt geweest. Dit waren de eerste, nu is er (ook in Europa) veel meer keuze.
Ik heb nog wel meer en andere informatie over die in mijn collectie (wellicht via een PB'tje) voor wie in dit onderwerp geïnteresseerd is (ze zijn niet te koop

Emiel