digital cartridge for analog 35mm-cameras
digital cartridge for analog 35mm-cameras
http://www.re35.net/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hebben jullie deze al gezien!
Hebben jullie deze al gezien!
- selcuk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: digital cartridge for analog 35mm-cameras
Ow dat zou geweldig zijn! 

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Al 5 Fotokina's lang zie je enkele versies van dit idee langs komen.
Één bedrijf heeft wel eens iets werkend gehad. Maar toen het ding na 2 jaar lang ontwikkelen met 1 megabyte klaar was, wilde niemand dat kopen want de compacts hadden intussen al 4 Mb's
Één bedrijf heeft wel eens iets werkend gehad. Maar toen het ding na 2 jaar lang ontwikkelen met 1 megabyte klaar was, wilde niemand dat kopen want de compacts hadden intussen al 4 Mb's
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Hier "The Silicon Film Timeline" van het vorige concept:
http://www.dpreview.com/news/0209/02091 ... magain.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Klik dan vooral op de links die in die timeline zijn gegeven voor de eerdere "mockup" modellen.
Omdat het toen allemaal niet in een filmrolletje was te proppen, moest er uiteindelijk ook zo'n extra blok aan de onderkant komen.
http://tweakers.net/nieuws/23664/silico ... etjes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Door geldgebrek in ontwikkeling is het project uiteindelijk stil komen te liggen.
Maar het is natuurlijk een intrigerend idee, om te proberen dat allemaal toch in een filmrolletje te kunnen stoppen.
Met voortschrijdende techniek, miniaturisering, zuiniger energieverbruik, minder warmteontwikkeling is er op een gegeven moment natuurlijk wel een werkbaar product. Maar of dat dan tegen het geweld aankan van alle tegenwoordige digitale camera's?
Als het niet teveel kost zouden er best nog wel wat van verkocht kunnen worden.
Ik zou dat nog wel een leuk ding vinden om tezamen met een oude reflex aan mijn dochter te geven. Kan ze de beginselen van de fotografie onder de knie krijgen, maar dan zonder doka (hoewel dat nu juist het leuke eraan is voor kinderen).
Maar eerst maar eens een werkend model zien, en kijken wat de nadelen zijn.
http://www.dpreview.com/news/0209/02091 ... magain.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Klik dan vooral op de links die in die timeline zijn gegeven voor de eerdere "mockup" modellen.
Omdat het toen allemaal niet in een filmrolletje was te proppen, moest er uiteindelijk ook zo'n extra blok aan de onderkant komen.
http://tweakers.net/nieuws/23664/silico ... etjes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Door geldgebrek in ontwikkeling is het project uiteindelijk stil komen te liggen.
Maar het is natuurlijk een intrigerend idee, om te proberen dat allemaal toch in een filmrolletje te kunnen stoppen.
Met voortschrijdende techniek, miniaturisering, zuiniger energieverbruik, minder warmteontwikkeling is er op een gegeven moment natuurlijk wel een werkbaar product. Maar of dat dan tegen het geweld aankan van alle tegenwoordige digitale camera's?
Als het niet teveel kost zouden er best nog wel wat van verkocht kunnen worden.
Ik zou dat nog wel een leuk ding vinden om tezamen met een oude reflex aan mijn dochter te geven. Kan ze de beginselen van de fotografie onder de knie krijgen, maar dan zonder doka (hoewel dat nu juist het leuke eraan is voor kinderen).
Maar eerst maar eens een werkend model zien, en kijken wat de nadelen zijn.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Minolta heeft ttv van de 7000 / 9000 serie toch een digitale achterwand gehad?
Weliswaar ook 1 MP, naar ik meen, maar ze hadden hem wel.
In die tijd was Minolta een zeer innovatief en vooruitstrevend bedrijf.
Weliswaar ook 1 MP, naar ik meen, maar ze hadden hem wel.
In die tijd was Minolta een zeer innovatief en vooruitstrevend bedrijf.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Léon Obers
- Forumlid
Leica ook.
http://www.dpreview.com/news/0306/03062 ... italr9.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dpreview.com/news/0306/03062 ... italr9.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gobert
- Clublid
Léon Obers schreef:Leica ook.
Het is jammer dat deze ontwikkeling zich niet heeft doorgezet; maar ik denk dat het niet in het belang was van de heren fabricanten.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Inderdaad jammer. Nu is de R-serie van Leica min of meer waardeloos geworden.
Doodzonde m.i. maar het is niet anders.
Overigens geloof ik eerlijk gezegd nog niet zo in deze nieuwe techniek.
Er zitten m.i. te veel haken en ogen aan om dit concurrerend te laten werken met de huidige technieken.
Doodzonde m.i. maar het is niet anders.
Overigens geloof ik eerlijk gezegd nog niet zo in deze nieuwe techniek.
Er zitten m.i. te veel haken en ogen aan om dit concurrerend te laten werken met de huidige technieken.
- Léon Obers
- Forumlid
Ik denk dat Leica / Leitz weinig keus had. Het bedrijf was op sterven na dood.Gobert schreef:Het is jammer dat deze ontwikkeling zich niet heeft doorgezet; maar ik denk dat het niet in het belang was van de heren fabricanten.Léon Obers schreef:Leica ook.
Ik denk ook dat ze een beetje, 10 jaar, te laat zijn met dit leuke speeltje. Wel leuk om die reacties uit 2002 te lezen, een hoop mensen die nog niet echt in de digitale camera's geloofden. 10 mp was toen nog toekomstmuziek!
Maar als deze cartridges echt op de markt komen voor een aardige prijs zou ik het wel leuk vinden om er een in mijn kleine Minox te stoppen en kijken wat eruit komt.
Maar als deze cartridges echt op de markt komen voor een aardige prijs zou ik het wel leuk vinden om er een in mijn kleine Minox te stoppen en kijken wat eruit komt.
-
- Forumlid
Mijn F2as weer uit de kast.
En dat ding kun je wel lekker schoonhouden, je kunt er in iefer geval makkelijk bij.
En FF.
Lijk mij in ieder geval wel een leuk speeltje.
En dat ding kun je wel lekker schoonhouden, je kunt er in iefer geval makkelijk bij.
En FF.
Lijk mij in ieder geval wel een leuk speeltje.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Enorm leuk speeltje ja
Vooral als ie niet werkt en op een bepaalde datum in het jaar de wereld in geholpen wordt...... 

Het was een aardige 1 april grap! Misschien duurt het nog een paar jaartjes maar ik zou niet gek opkijken als er toch ooit eentje op de markt komt. Natuurlijk niet als vervanging van een digitale body maar meer als iets leuks erbij. Het zal dan ook niet veel mogen kosten. Hoop wel dat ze er een zendertje instoppen die het beeld naar je smart-phone, die het beeld gelijk kan opslaan, of klein schermpje kunnen sturen.
- Léon Obers
- Forumlid
Zal niet werken. Het is juist bedoeld om in die ouderwetse filmcamera's te stoppen. Die zijn op enkele uitzonderingen na allemaal van lichtmetaal. Door de "Kooi van Faraday" komt er dan geen signaal buiten de camera.thom schreef:Hoop wel dat ze er een zendertje instoppen die het beeld naar je smart-phone, die het beeld gelijk kan opslaan, of klein schermpje kunnen sturen.