Deze techniek kwam ik hier tegen.
Lijkt wel prima te werken. Er worden ook variaties op deze toepassing aangedragen in de reacties onder het voorbeeld.
Jammer genoeg beheers ik het Engels niet zo goed dat ik het 100% begrijp, maar de eerste pogingen leveren wel scherpe beelden op.
Wie kent deze Frequency Separation techniek en wat vind je ervan?
Zoals het er uit ziet werkt het alleen in the Gimp, hoewel ik me dat niet kan voorstellen.
"Frequency Separation" voor verscherpen van foto's
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
"Frequency Separation" voor verscherpen van foto's
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
- ArieVerbeek
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: "Frequency Separation" voor verscherpen van foto's
Hoi,
In Darktable (Onder Linux) is een module aanwezig die met vergelijkbare technieken werkt.
Je kan er allerlei effecten mee bereiken.
Het is een techniek met zeer veel mogelijkheden maar hij is niet eenvoudig te doorgronden.
Zie ook http://darktable.sourceforge.net/documentation.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; zonder modules en dan 4.21. Equalizer II
Groet,
Arie
In Darktable (Onder Linux) is een module aanwezig die met vergelijkbare technieken werkt.
Je kan er allerlei effecten mee bereiken.
Het is een techniek met zeer veel mogelijkheden maar hij is niet eenvoudig te doorgronden.
Zie ook http://darktable.sourceforge.net/documentation.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; zonder modules en dan 4.21. Equalizer II
Groet,
Arie
D800 + AF MICRON NIKKOR 105mm 1:2.8