ik heb een coolpix S640 en ik wil hem op de monitor van mijn laptop aansluiten om de gemaakte foto direct (evt na een kleine correctie) naar de printer door te sturen. dat lukt m.i. dus niet via NikonTransfer (v 1.5.0) of ViewNX (v 1.4.0).
in de manual staat een beschrijving hoe deze aan te sluiten op de tv met de bijgeleverde "cinch" (?) kabel maar die aansluiting zit dus niet op de laptop (wel een ??? "een horizontaal streepje met vier puntjes").
weet iemand of dat kan en zo ja hoe?
coolpix S640 op monitor laptop
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: coolpix S640 op monitor laptop
Ik zou om te beginnen eens de laatste versie van ViewNX downloaden.
Verder heb ik ook geen idee.
Welkom overigens op het forum.
Verder heb ik ook geen idee.
Welkom overigens op het forum.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Een tv kabel gaat je niet helpen, die stuurt alleen een beeld over, geen bestand. Dus heb je niks om te bewerken of af te drukken.
Ik weet niet of je met de S640 nog gewoon kunt fotograferen als hij met een usb-kabel aan de computer zit, maar als dat zo is dan zou je view nx (ook de versie die je nu hebt) kunnen gebruiken om de actieve map op het kaartje van de camera te volgen. Als je in view nx de miniatuurweergave aan hebt staan dan laat hij automatisch nieuwe foto's zien (als miniatuur weliswaar)
In volledig scherm bekijken en afdrukken zou dan geen probleem mogen zijn.
Ik weet niet of je met de S640 nog gewoon kunt fotograferen als hij met een usb-kabel aan de computer zit, maar als dat zo is dan zou je view nx (ook de versie die je nu hebt) kunnen gebruiken om de actieve map op het kaartje van de camera te volgen. Als je in view nx de miniatuurweergave aan hebt staan dan laat hij automatisch nieuwe foto's zien (als miniatuur weliswaar)
In volledig scherm bekijken en afdrukken zou dan geen probleem mogen zijn.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
bedankt voor de reakties.
Cees: heb inmiddels een nieuwere versie van ViewNX gedownload maar kan de evt. optie nog niet vinden.
Roelof: ja, stom van me met die kabel.
nee, de kamera kan volgens mij niet fotograferen als ik 'm heb aangesloten met de USB kabel. Bij aansluiting start hij auto de Nikon Transfer op.
ik had gedacht om hem met een ander programma te laten openen en kwam op "Camera Control Pro 2" uit, maar ik heb inmiddels vernomen dat "Camera Control Pro 2" niet op mijn kamera van toepassing is.
ook nog iets gelezen dat de usb in het kameramenu ingesteld moet worden als PTP, maar dat snap ik niet helemaal.
suggesties blijven welkom.
grt hrman
Cees: heb inmiddels een nieuwere versie van ViewNX gedownload maar kan de evt. optie nog niet vinden.
Roelof: ja, stom van me met die kabel.
nee, de kamera kan volgens mij niet fotograferen als ik 'm heb aangesloten met de USB kabel. Bij aansluiting start hij auto de Nikon Transfer op.
ik had gedacht om hem met een ander programma te laten openen en kwam op "Camera Control Pro 2" uit, maar ik heb inmiddels vernomen dat "Camera Control Pro 2" niet op mijn kamera van toepassing is.
ook nog iets gelezen dat de usb in het kameramenu ingesteld moet worden als PTP, maar dat snap ik niet helemaal.
suggesties blijven welkom.
grt hrman
heb nikon.nl geconsulteerd. hier hun antwoord:
- Het is alleen mogelijk achteraf beelden vanaf uw Coolpix S640 op het beeldscherm van uw laptop te zien.
- De mogelijkheid direct op uw beeldscherm te zien is er alleen als u een digital spiegelrefelxcamera zou gebruiken samen met het programma Nikon Control Pro 2.
ik neem aan dat zij het weten.
bedankt voor jullie meedenken.
- Het is alleen mogelijk achteraf beelden vanaf uw Coolpix S640 op het beeldscherm van uw laptop te zien.
- De mogelijkheid direct op uw beeldscherm te zien is er alleen als u een digital spiegelrefelxcamera zou gebruiken samen met het programma Nikon Control Pro 2.
ik neem aan dat zij het weten.
bedankt voor jullie meedenken.