Nikon AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/4-5.6G ED VR

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Plaats reactie
Kika

Nikon AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/4-5.6G ED VR

Bericht door Kika » di apr 12 2011 12:35 pm

Is dit nou echt een slechte lens?

Ik wil liever voor de eerste lens nog niet teveel uitgeven.
Ik moet nog veel leren en zodra ik het allemaal een beetje onder de knie heb ga ik een goede lens aanschaffen die in mijn straatje past.

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Re: Nikon AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/4-5.6G ED VR

Bericht door yzf1kr » di apr 12 2011 12:37 pm

Waarom open je hier opnieuw een topic voor met bijna de zelfde vraag?

je had ook verder kunnen gaan in je eigen topic:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 4&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Of ga je voor iedere lens een nieuw topic openen?

Kika

Bericht door Kika » di apr 12 2011 12:42 pm

Oh sorry.
Op sommige forums willen ze juist dat je de dingen apart houdt zodat het overzichtelijk blijft en bij de andere is het zoveel mogelijk in 1 topic.
Ik zal in het oude topic de vraag stellen en dan mag je deze sluiten :wink:

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » di apr 12 2011 1:28 pm

Nouja, ik denk dat het meer van belang is dat je het voor jezelf overzichtelijk houdt.

Dit topic staat volgens mij ook nog eens in het verkeerde forum. Er staan een heleboel andere topics over de 55-200 in het telezoom forum.
Wat het nut is van een speciaal superzoom forum, ontgaat mijn trouwens een beetje. Of men wilde misschien een apart forum voor de 18-200 creëren, als ik de onderwerpen zo zie. ;)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di apr 12 2011 6:23 pm

Verhuisd naar telezoom.

De 55-200 VR is helemaal geen slecht objectief. Hij heeft zelfs een TIPA award gekregen. Die krijg je echt niet zomaar!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Kika

Bericht door Kika » di apr 12 2011 6:26 pm

Oh ik had niet eens door dat ie in het verkeerde gedeelte zat... :oops:

Ok, dat wist ik niet.
Ik las wat slechtere recensies.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di apr 12 2011 6:31 pm

Kika schreef:Oh ik had niet eens door dat ie in het verkeerde gedeelte zat... :oops:

Ok, dat wist ik niet.
Je moet natuurlijk wel de prijs daarbij in de gaten houden. Ik durf gerust te stellen dat je niets beters voor dat geld kunt vinden en al helemaal niet bij Nikon zelf.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Kika

Bericht door Kika » di apr 12 2011 6:33 pm

Patrick schreef:
Kika schreef:Oh ik had niet eens door dat ie in het verkeerde gedeelte zat... :oops:

Ok, dat wist ik niet.
Je moet natuurlijk wel de prijs daarbij in de gaten houden. Ik durf gerust te stellen dat je niets beters voor dat geld kunt vinden en al helemaal niet bij Nikon zelf.

Ok, het zou dus wel een goede beginnerslens kunnen zijn, totdat ik de instellingen meer begin te snappen en dan ga kijken wat voor een lens goed bij me past.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di apr 12 2011 6:56 pm

Kika schreef:Ok, het zou dus wel een goede beginnerslens kunnen zijn, totdat ik de instellingen meer begin te snappen en dan ga kijken wat voor een lens goed bij me past.
Tja, dat is een beetje hoe je ernaar kijkt. Als je eerst wat eenvoudigers koopt dat je later gaat vervangen ben je uiteindelijk meer geld kwijt. Aan de andere kant weet je wellicht nog niet precies wat je wilt en is een relatief kleine investering te overzien. Eigenlijk het "eeuwige" dilemma.

Kika

Bericht door Kika » di apr 12 2011 7:01 pm

Patrick schreef:
Kika schreef:Ok, het zou dus wel een goede beginnerslens kunnen zijn, totdat ik de instellingen meer begin te snappen en dan ga kijken wat voor een lens goed bij me past.
Tja, dat is een beetje hoe je ernaar kijkt. Als je eerst wat eenvoudigers koopt dat je later gaat vervangen ben je uiteindelijk meer geld kwijt. Aan de andere kant weet je wellicht nog niet precies wat je wilt en is een relatief kleine investering te overzien. Eigenlijk het "eeuwige" dilemma.
Ja dat is ook waar.
Maar ik ben bang dat ik straks een 'goede lens' koop, in dit geval duurder dus, en dat hij eigenlijk beperkingen heeft of dat ik iets anders wil.
Ik wacht nog met een lens kopen en ga me voorlopig maar eerst mijn camera leren kennen en dan wat orienteren op een lens die bij me past.

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”