welk importing software gebruiken jullie?
welk importing software gebruiken jullie?
wait for poll..... : P
sorry als dit al veel te veel gevraagd is hoor! Ik ken niet bepaald veel importing software maar misschien zijn er ergens nog verborgen juweeltjes die simpel maar bijzonder efficient zijn.
Ik heb de genoegen gehad om met Aperture te spelen en dat was een waar feest in tegenstelling tot bijvoorbeeld iPhoto, wat ik zelf vrij irritant vind werken. Alleen nu de trial verlopen is zul ik toch een beslissing moeten nemen.
Ik weet dat Adobe Lightroom zo ongeveer gelijk is aan Aperture en waarschijnlijk goed verbindt met de creative suite, maar wat vinden jullie?
sorry als dit al veel te veel gevraagd is hoor! Ik ken niet bepaald veel importing software maar misschien zijn er ergens nog verborgen juweeltjes die simpel maar bijzonder efficient zijn.
Ik heb de genoegen gehad om met Aperture te spelen en dat was een waar feest in tegenstelling tot bijvoorbeeld iPhoto, wat ik zelf vrij irritant vind werken. Alleen nu de trial verlopen is zul ik toch een beslissing moeten nemen.
Ik weet dat Adobe Lightroom zo ongeveer gelijk is aan Aperture en waarschijnlijk goed verbindt met de creative suite, maar wat vinden jullie?
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik maak een directory aan met JJJJ-MM-DD-onderwerp, stop de CF in de kaartlezer en kopieer alles naar de gemaakt directory.
Daarna gebruik ik PS, Nikon Capture 4.4 of Nikon Capture NX voor bewerking.
Pierrre
Daarna gebruik ik PS, Nikon Capture 4.4 of Nikon Capture NX voor bewerking.
Pierrre

Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
- a90
- Forumlid
Gewoon als volgt
directory jaar/directory maand/ dump hier alles maar in
Verder geen zoek of andere dingen. Gewoon een platte kopie. Eventuele bewerkingen in een subfolder / bewerkingen
directory jaar/directory maand/ dump hier alles maar in
Verder geen zoek of andere dingen. Gewoon een platte kopie. Eventuele bewerkingen in een subfolder / bewerkingen
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
ik plug mijn camera aan de usb-kabel die aan m'n pc hangt, ik selecteer de map, kopieer 'm, plak 'm daar waar ik 'm hebben wil en klik ik op de thumbs dan openen ze vanzelf mooi in photoshop
bewerkingen krijgen 'n a'tje achter hun nummer, zodat origineel ook altijd bewaard blijft
op mijn camera stel ik elke keer 'n nieuwe map-naam/nummer in
bewerkingen krijgen 'n a'tje achter hun nummer, zodat origineel ook altijd bewaard blijft
op mijn camera stel ik elke keer 'n nieuwe map-naam/nummer in
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Die kreet van 'echte mannen..' boeit me eigenlijk niet zo, maar ik kopieer de foto's naar een map met de datum en een (vage) omschrijving van waar ik mee bezig was en dan zoek ik ze later wel eens uit.
Ik heb eens foto's (JPGs) gehad die door geen enkel programma geopend konden worden, er miste iets in de header van het bestand en die heb ik toen (nadat ik van alles geprobeerd had) uiteindelijk met de Adobe Fotodownloader (zat bij Elements 3, denk ik) binnen gehaald en die zette er die stomme header in.
Nadat ik de camera gereset had (mijn S2) heb ik dat probleem en de oplossing nog nooit weer nodig gehad.
Ik heb eens foto's (JPGs) gehad die door geen enkel programma geopend konden worden, er miste iets in de header van het bestand en die heb ik toen (nadat ik van alles geprobeerd had) uiteindelijk met de Adobe Fotodownloader (zat bij Elements 3, denk ik) binnen gehaald en die zette er die stomme header in.
Nadat ik de camera gereset had (mijn S2) heb ik dat probleem en de oplossing nog nooit weer nodig gehad.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- smitsfotografie
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Nou, Iphoto nee, wel fotolader (standaard meegeleverd)
voordeel van dit programma is dat het na downloaden van de foto's
zelf een ander programma of script kan start.
Dus bij mij wordt na het downloaden gevraagd of ik de foto's wil
omnummeren, ja/nee en daarna worden van de foto's ook nog eens
een backup gemaakt op een externe harde schijf, op het laatst
wordt er ook nog gevraagd of er evt. een CD/DVD moet worden
gebrand.
In de toekomst ga ik waarschijnlijk Photoshop CS3, met name Bridge (2)
hiervoor gebruiken, deze kan met een klik de foto's downloaden,
omnummeren, bestandsinfo (rechten en keyword) en een backup maken.
Heb dit echter nog alleen maar in enkel test gebruik omdat SC3
nog altijd in de Beta versie is een er nog enkle kleine puntjes verander
moeten worden, cq er nog uitgelaten zijn.
voordeel van dit programma is dat het na downloaden van de foto's
zelf een ander programma of script kan start.
Dus bij mij wordt na het downloaden gevraagd of ik de foto's wil
omnummeren, ja/nee en daarna worden van de foto's ook nog eens
een backup gemaakt op een externe harde schijf, op het laatst
wordt er ook nog gevraagd of er evt. een CD/DVD moet worden
gebrand.
In de toekomst ga ik waarschijnlijk Photoshop CS3, met name Bridge (2)
hiervoor gebruiken, deze kan met een klik de foto's downloaden,
omnummeren, bestandsinfo (rechten en keyword) en een backup maken.
Heb dit echter nog alleen maar in enkel test gebruik omdat SC3
nog altijd in de Beta versie is een er nog enkle kleine puntjes verander
moeten worden, cq er nog uitgelaten zijn.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer: