N.D.S.M. scheepswerf

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Toruk-Makto
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

N.D.S.M. scheepswerf

Bericht door Toruk-Makto » za apr 23 2011 6:42 pm

Van de week een avondje met de camera gestoeid, foto's zijn allemaal genomen met een D90 met standaard 18-200 lens.
Ben voornamelijk aan het "spelen" geweest met diafragma's, iso en tegenlicht(met standaard en SB900 flitser)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Alvast bedankt.... Daniel
GRoetjes Daniel

D800, Nikkor 50mm 1.4D, Nikkor 14-24mm F2.8, Tamron SP Di 90mm AF 2.8 macro, Vanguard Tracker3 met Manfrotto joystickhead.

Qudajo

Re: N.D.S.M. scheepswerf

Bericht door Qudajo » za apr 23 2011 7:29 pm

Nummer 8 is voor mij de uitschieter in deze serie.
Misschien nog iets meer contrast maar wel mooi.

Groetjes Henri

nilsb99

Bericht door nilsb99 » za apr 23 2011 10:23 pm

Leuke sfeervolle serie. Tip: haal je onderwerp eens uit het midden van de foto, maakt het spannender. Bij foto nummer 6 had ik de focus op het touw vooraan de foto gelegd. Die wazige knobbel irriteert nu. Nummer 8 mooi. Als je de zon op de boegspriet "gespiest" had was hij nog mooier geweest.

Groet,

Nils

george013

Bericht door george013 » zo apr 24 2011 12:00 am

Heb het idee dat je in de nabewerking de eigenschappen van tegenlicht,hoge kontrasten, teveel hebt weggewerkt.
Bekijk de originele foto's nog een keer en focus niet op details maar op kontrasten.
George

Toruk-Makto
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Toruk-Makto » zo apr 24 2011 12:41 am

Dank voor de reacties, ben er blij mee.

@ Nisb Over die knoop is idd erg TE vaag, maar vond persoonlijk de wazige knoop(kon idd scherper) en het contrast met het schip in de verte wel wat hebben, en dat met die boegspriet....
Was idd ook mijn idee, maar... moest op een bolder staan en had al op het juiste moment gewacht, stond al met camera in m'n handen in uitgestrekte positie....

@ Goerge.... de enigste foto's die ik bijgewerkt heb zijn 1 met rechtzetten en foto 9 wit iets feller zetten, verders niks aan de foto's gedaan behalve verschalen naar 1024 formaat.
GRoetjes Daniel

D800, Nikkor 50mm 1.4D, Nikkor 14-24mm F2.8, Tamron SP Di 90mm AF 2.8 macro, Vanguard Tracker3 met Manfrotto joystickhead.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”