Exif info boven de foto?

Discussies over fotobewerking en archivering
Goodje

Exif info boven de foto?

Bericht door Goodje » do apr 28 2011 11:46 am

Het wil maar niet lukken om de exif info boven de foto te krijgen als je er op drukt. :!:
Ik heb nu al verschillende locaties geprobeerd Photobucket, Picasa, Flickr, Mijnalbum en ImageShack dus het moet wel aan mij liggen ik doe iets fout :frown:
Bij voorbeeld zo "Camera model: NIKON D3100 • Sluitertijd: 1/125s • Diafragma: f/1.8 • ISO: 200 • Brandpuntsafstand: 35 mm (52 mm full-frame) • Flash: No Flash"
Laatst gewijzigd door Goodje op do apr 28 2011 1:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kika

Re: Exif info boven de foto?

Bericht door Kika » do apr 28 2011 12:27 pm

Ik heb het de ene keer wel en de andere keer niet.
Snap ook niet hoe dat kan.
Maar als je dan op de exif drukt moet je het kunnen zien toch?

Bak
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Bak » do apr 28 2011 12:31 pm

Ik ken alleen photobucket.
Daar upload ik m'n foto direct vanuit de originele JPG. Ongeacht het formaat van die JPG, photobucket verkleind hem dan zelf naar een redelijk formaat. Vervolgens klik ik bij de gewenste foto op 'Direct link', die daarmee automatisch gekopieerd wordt. Plak die link weer tussen [img]en[/img] en alles gaat goed.
Zodra je in photobucket aanpassingen gaat doen op formaat of andere kunstjes, raak je de exif kwijt.

Helpt dit?

Daniël

Bericht door Daniël » do apr 28 2011 12:36 pm

Border maker
http://www.bordermaker.nl/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

george013

Bericht door george013 » do apr 28 2011 12:55 pm

Goodje schreef:Het wil maar niet lukken om de exif info boven de foto te krijgen als je er op drukt. :!:
Ik heb nu al verschillende locaties geprobeerd Photobucket, Picasa, Flickr, Mijnalbum en ImageShack dus het moet wel aan mij liggen ik doie iets fout :frown:
Bij voorbeeld zo "Camera model: NIKON D3100 • Sluitertijd: 1/125s • Diafragma: f/1.8 • ISO: 200 • Brandpuntsafstand: 35 mm (52 mm full-frame) • Flash: No Flash"
Laat eens een Picasafoto zien.
George

Goodje

Bericht door Goodje » do apr 28 2011 12:57 pm

george013 schreef:
Goodje schreef:Het wil maar niet lukken om de exif info boven de foto te krijgen als je er op drukt. :!:
Ik heb nu al verschillende locaties geprobeerd Photobucket, Picasa, Flickr, Mijnalbum en ImageShack dus het moet wel aan mij liggen ik doie iets fout :frown:
Laat eens een Picasafoto zien.
George
Picaso foto
1
Afbeelding

HIJ DOET HET EN ZONDER BETAAL ABBONEMENT :D :mrgreen: :mryellow:
Laatst gewijzigd door Goodje op vr apr 29 2011 9:50 pm, 7 keer totaal gewijzigd.

george013

Bericht door george013 » do apr 28 2011 1:00 pm

Afbeelding
George

Goodje

Bericht door Goodje » do apr 28 2011 1:01 pm

Kika schreef:Ik heb het de ene keer wel en de andere keer niet.
Snap ook niet hoe dat kan.
Maar als je dan op de exif drukt moet je het kunnen zien toch?
Ik had het bij jou gezien en ook welke site je foto's stonden, ik denk probeer ik die ook en GEEN exif info bij mij RARA hoe kan het
Bak schreef:Ik ken alleen photobucket.
Daar upload ik m'n foto direct vanuit de originele JPG. Ongeacht het formaat van die JPG, photobucket verkleind hem dan zelf naar een redelijk formaat. Vervolgens klik ik bij de gewenste foto op 'Direct link', die daarmee automatisch gekopieerd wordt. Plak die link weer tussen [img]en[/img] en alles gaat goed.
Zodra je in photobucket aanpassingen gaat doen op formaat of andere kunstjes, raak je de exif kwijt.

Helpt dit?
Ik ga het proberen het JPEG bestand zo van de camera er op, kijken of het werkt :wink2:

Goodje

Bericht door Goodje » do apr 28 2011 1:02 pm

george013 schreef:Afbeelding
George
Hoe kan dat?????

george013

Bericht door george013 » do apr 28 2011 1:11 pm

Als je refereert naar een foto in Picasa en ander sites, dan refereen je naar een copy van die foto. In deze zit geen exif. Om dat te voorkomen moet je de s-code uit je img-referentie halen. Dan ga je naar de originele foto met de, eventuele, exif.
Dit kan alleen als de foto niet groter is als 1024, anders wordt de foto geweigerd door de forumsoftware.
Bij Flickr is de originele foto alleen beschikbaar als je een Pro-account hebt.
Van de andere weet ik niet.
George

Johan1025
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Johan1025 » do apr 28 2011 1:25 pm

NIKON D3100 | 90mm F7.1 1/500 ISO200 | 2011:04:23 17:15:36 | Capture NX 2.2.6 W

Dit is te lezen in de laatst geplaatste foto.
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)

M.vr.gr.Johan1025

Daniël

Bericht door Daniël » do apr 28 2011 2:17 pm

ok, ik had de vraag verkeerd gelezen.

Maar dit is al zo vaak behandeld op NCN. Ik heb er zelfs een uitleg draadje over gemaakt.

Gewoon op 1024 uploaden, volledig scherm, RM, Fotolocatie copy (vuurvosje) of eigenschappen (IE) en dan dat tussen de [IMG] tags zetten.

Goodje

Bericht door Goodje » do apr 28 2011 4:29 pm

Daniël schreef:ok, ik had de vraag verkeerd gelezen.
Maar dit is al zo vaak behandeld op NCN. Ik heb er zelfs een uitleg draadje over gemaakt.
Gewoon op 1024 uploaden, volledig scherm, RM, Fotolocatie copy (vuurvosje) of eigenschappen (IE) en dan dat tussen de [IMG] tags zetten.
Dit onder de streep snap ik niet
george013 schreef:Als je refereert naar een foto in Picasa en ander sites, dan refereen je naar een copy van die foto. In deze zit geen exif. Om dat te voorkomen moet je de s-code uit je img-referentie halen. Dan ga je naar de originele foto met de, eventuele, exif.
Dit kan alleen als de foto niet groter is als 1024, anders wordt de foto geweigerd door de forumsoftware.
Bij Flickr is de originele foto alleen beschikbaar als je een Pro-account hebt.
Van de andere weet ik niet.
George
Die heb ik niet aleen bij mijnalbum heb ik een betaal account :wink2:

Pluruk

Bericht door Pluruk » do apr 28 2011 5:17 pm

Hier ook mee gelezen, kijken of het mij lukt.

Afbeelding

Bert

Daniël

Bericht door Daniël » do apr 28 2011 5:32 pm

Goodje schreef:Dit onder de streep snap ik niet
heb je Picasa?

Want de vergrootglas icoon is nu dat zuigende JAVA achter geschreven.
Als je linksboven bij je foto op volledig scherm doe en dan RM (Rechter Muis) en dan de gegevens kopiëren dan moet het werken.

Lukt het niet. Dan gewoon de sxxx verwijderen voor je bestandsnaam

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”